PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Bütünleşik pazarlama, bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklamcılık ile ilgili mesleki alan bilgisine sahiptir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 67 | 95.71 |
2 |
Reklamcılık alanında yeterli kuramsal bilgiye sahiptir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 63 | 90.00 |
3 |
Hedef kitle ile reklam mesajı oluşturulması arasındaki ilişkiyi bilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 55 | 78.57 |
4 |
Tüm iletişim ortamları için yapılan reklam kampanya süreçlerini ve stratejilerini bilir. | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 49 | 70.00 |
5 |
Tüm iletişim ortamları için medya planlama ve satın alma stratejilerini bilir. | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 47 | 67.14 |
6 |
Reklamcılık alanında strateji oluşturmak için kullanacağı veri okuryazarlığını, araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 43 | 61.43 |
7 |
İletişim ve reklamcılık alanına yönelik yasal düzenlemeleri ve etik değerleri bilir. | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 43 | 61.43 |
8 |
Alanda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum, dernek ve meslek örgütlerini, bu kurumların mevzuat ve kalite standartlarını bilir | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 39 | 55.71 |
9 |
İletişim ve reklamcılık alanında güncel sunum tekniklerini ve sunuş yapmayı bilir. | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 47 | 67.14 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Toplumun ekonomik, sosyal ve psikolojik tepkilerini analiz ederek reklam mesajlarını oluşturur. | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 55 | 78.57 |
2 |
Reklam mesajlarını, hedef kitleye ve iletişim ortamına göre oluşturur. | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 53 | 75.71 |
3 |
Tüm iletişim ortamlarının farklı reklam özelliklerine göre reklam stratejisi ve kampanyasını planlar ve yürütür. | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 51 | 72.86 |
4 |
Alanında faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum, dernek ve meslek örgütlerinin mevzuat ve kalite standartlarını uygular ve etik kurallarına uygun davranır. | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 46 | 65.71 |
5 |
Tüketici davranışlarını gözlemler, analiz eder ve edindiği bilgileri çalışmasına yansıtır. | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 45 | 64.29 |
6 |
Güncel sunum tekniklerini kullanarak proje oluşturur. | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 45 | 64.29 |
7 |
Reklam mesajlarını oluşturmada uygun ekipman ve araç seçimini yapma ve kullanma becerisine sahiptir | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 | 85.71 |
8 |
Alanında yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 56 | 80.00 |
9 |
İletişim ve reklamcılık alanında veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 53 | 75.71 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 49 | 70.00 |
2 |
Alanındaki sorunlara karşı çözüm odaklı disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 47 | 67.14 |
3 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 45 | 64.29 |
4 |
Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder, yorumlar, çözüm önerileri getirir. | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 43 | 61.43 |
5 |
Reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek içeriklerini bu yönde oluşturur. | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 48 | 68.57 |
6 |
Alana ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuata ve toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 39 | 55.71 |
7 |
Marka ve iletişim stratejisi oluşturur ve uygular. | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 45 | 64.29 |
8 |
Alanının gereklilikleri doğrultusunda bilgisayar ve yazılım programlarını kullanır. | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 40 | 57.14 |
9 |
Türkçe ve yabancı bir dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 34 | 48.57 |
10 |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 40 | 57.14 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | 28 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 100 | 116 | 92 | 104 | 87 | 84 | 75 | 115 | 96 | 109 | 109 | 93 | 87 | 80 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |