1- 10 Results in between |
---|
- Alana Özgü/Mesleki Yetkinlik: Alana Özgü/Mesleki Yetkinlik
|
- Anahtar Yetkinlikler: Modern bilgi toplumunda gelismesi gereken becerilerin toplamidir.(temel ve yeni temel beceriler). Avrupa Komisyonu sekiz adet anahtar yetkinlik tanimlamistir.
1-) Anadilde iletisim
2-) Yabanci dillerde iletisim
3-) Matematik, fen ve teknoloji yetkinlikleri
4-) Sayisal yetkinlik
5-) Ogrenmeyi ogrenme
6-) Kisilerarasi, kulturlerarasi ve toplumsal yet
7-) Girisimcilik
8-) Kulturel ifade
|
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme
|
- Beceri: Bilgiyi uygulayabilme, problemleri çözebilme ve görevleri tamamlayabilme yeteneğidir. EQF-LLL kapsamında beceriler, bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünce) veya uygulamalı (el becerisi ve yöntem, materyal, araç gereç kullanabilme) olarak tanımlanmaktadır.
|
- Bilgi: Verilerin öğrenme yoluyla özümsenmesidir. Herhangi bir çalışma veya araştırma alanı ile ilgili gerçeklerin, ilkelerin, teorilerin ve uygulamaların bütünüdür. EQF-LLL kapsamında “bilgi” kuramsal ve/veya olgusal (uygulamalı) olarak tanımlanmaktadır.
|
- Birim : Birim, bir yeterliliğin parçasıdır. Yeterliliğin değerlendirilebilecek, geçerlilik verilecek ve belgelendirilecek en küçük parçası olabilir. Bir birim tek bir yeterliliğe özel olabileceği gibi, birden fazla yeterlilik içerisinde de bulunabilir. Bir krediyi oluşturan bilgi, beceri ve yetkinlikler, kişilerin kazanımlarının değerlendirilmesine ve bu kazanımlara geçerlilik verilmesine temel teşkil eder. Kazanımların değerlendirilmesinin sonunda birimler geçerlik kazanır. Bu sonuçlar yeterliliğin gereksinimlerine uygun olmalıdır.
|
- Düzey Tanımlayıcıları: Belirli bir düzeydeki öğrenme kazanımlarının diğer bir düzeye ait öğrenme kazanımlarından zorluk ve gelişmişlik dereceleri açısından farklılığını ortaya koyan seviyeye ait açıklamalardır.
|
- Öğrenme Çıktıları: Bir öğrenme süreci tamamlandığında, öğrenenin neleri bileceğinin, neleri yapabileceğinin ve nelere yetkin olacağının ifade edilmesidir. Öğrenme kazanımları/çıktıları; bilgi, beceri ve yetkinlik açısından tanımlanır.
|
- Önceki Öğrenmenin Tanınması:: Bir kisinin ister formel isterse yaygin veya informel yolla edinilmis olsun ogrenme kazanimlarini belirli bir standarda gore tanima surecidir.
|
- Program: Bir dersi verebilmek için bir yeterlilik veya birimde tanımlı bilgilerin toplamıdır.
|