English

18010 PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS EDUCATION -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Assoc. Prof. (Ph.D.) KENAN SİVRİKAYA


E-mail :

Ext. : 27501
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :


E-mail :

Ext. :
CV :

Prof. Dr. SEDAT MURATLI

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. MERVE UCA

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. TAYYAR MURAD KUTER

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor HAMDİ ÖZİVGEN

E-mail :
Ext. : 26801
CV :

Research Assist. EDA GÖKÇELİK

E-mail :
Ext. :
CV :

Research Assist. ELİF AKÇA

E-mail :
Ext. :
CV :

Research Assist. TOLGA FİŞEK

E-mail :
Ext. :
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Prof. Dr. GAZANFER DOĞU

E-mail :
Ext. :
CV :

Prof. Dr. ORHAN GÖLBAŞI

E-mail :
Ext. : 26204
CV :

Prof. Dr. ORHAN KURAL

E-mail :
Ext. :
CV :

Prof. Dr. SEDAT MURATLI

E-mail :
Ext. :
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) AHMET NUSRET BULGURCUOĞLU

E-mail :
Ext. :
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) AYDIN KARAÇAM

E-mail :
Ext. :
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) KENAN SİVRİKAYA

E-mail :
Ext. : 27501
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) MEHMET CİHAD AYAR

E-mail :
Ext. : 26510
CV :

Assist. Prof. Dr. ALEV DURAN

E-mail :
Ext. : 20407
CV :

Assist. Prof. Dr. DENİZ AKBULUT

E-mail :
Ext. : 25203
CV :

Assist. Prof. Dr. ENGİN ERŞEN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. FATMA FULYA TEPE

E-mail :
Ext. : 26203
CV :

Assist. Prof. Dr. GİZEM BAŞKAYA

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. HALE TORUN

E-mail :
Ext. : 25401
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET AKİF DEMİR

E-mail :
Ext. : 26206
CV :

Assist. Prof. Dr. MERVE UCA

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. NEZİHE SELCEN KORKMAZCAN

E-mail :
Ext. : 42952
CV :

Assist. Prof. Dr. RAMAZAN SAVRANBAŞI

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. UMUR BEDİR

E-mail :
Ext. : 25405
CV :

Instructor (Ph.D.) CEYLAN PINAR GENÇ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor (Ph.D.) MUHABBET DOYRAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor BURAK ÖZÇAKMAK

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor BURCU ERDAĞ

E-mail :
Ext. : 40717
CV :

Instructor EDA ARMAĞAN TÜRKOĞLU

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ELİF ÖZTÜRK

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ERHAN ÖZTÜRK

E-mail :
Ext. : 40101
CV :

Instructor HALDUN DOMAÇ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor HAMDİ ÖZİVGEN

E-mail :
Ext. : 26801
CV :

Instructor İBRAHİM YOĞURTÇU

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MUSTAFA AKSOY

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor NERMİN ŞENGÜN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ORHAN TANAKINCI

E-mail :
Ext. : 25404
CV :

Instructor OSMAN BÜLENT BAYKAL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ÖZLEM BERKİT

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SELİN ALKAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SEVİNÇ SATIROĞLU

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor YELİZ ALBAYRAK

E-mail :
Ext. :
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.