English
10340 APPLIED ENGLISH - TURKISH TRANSLATION (in English) -
LEVEL: Associate's Degree, TYYÇ: Level 5, EQF-LLL: Level 5, QF-EHEA: Short Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Assist. Prof. Dr. NUR EMİNE KOÇ


E-mail :

Ext. : 43705
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :
Instructor TUĞÇE KAPTAN


E-mail :

Ext. : 40718
CV :

Instructor BİRCAN TOLU

E-mail :
Ext. : 40709
CV :

Instructor DOĞAN AHMETCİ

E-mail :
Ext. : 40707
CV :

Instructor EZGİ YILDIRIM

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor İREM ERDEM

E-mail :
Ext. : 40702
CV :

Instructor İSMAİL ERKILIÇ

E-mail :
Ext. : 40703
CV :

Instructor MEYLİN ÇALIŞIR

E-mail :
Ext. : 61374
CV :

Instructor MUHAMMED GÜNAYDIN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SELÇUK ŞENER

E-mail :
Ext. : 40705
CV :

Instructor SEVIL GUSEYNOVA

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SEZİN ŞENSES ARK

E-mail :
Ext. : 40707
CV :

Instructor SONER DUTUCU

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor TUĞBA GÜLAL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor TUĞÇE KAPTAN

E-mail :
Ext. : 40718
CV :

Instructor UFUK SERENGİL

E-mail :
Ext. : 40706
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Assist. Prof. Dr. BURÇİN KAPLAN

E-mail :
Ext. : 24803
CV :

Assist. Prof. Dr. DINARA DUISEBAYEVA

E-mail :
Ext. : 20502
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET HAKAN ÖZÇELİK

E-mail :
Ext. : 20002
CV :

Assist. Prof. Dr. NEZİHE SELCEN KORKMAZCAN

E-mail :
Ext. : 42952
CV :

Assist. Prof. Dr. NUR EMİNE KOÇ

E-mail :
Ext. : 43705
CV :

Instructor (Ph.D.) ALPER FİDAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor (Ph.D.) ERDEM KOÇ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor AHMET HAKAN ÖZKAN

E-mail :
Ext. : 43301
CV :

Instructor BESTE SAĞLAM

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor DENİZ KARACA

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor DOĞAN AHMETCİ

E-mail :
Ext. : 40707
CV :

Instructor EBRU CAYMAZ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor EZGİ YILDIRIM

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MELİK AHMET EROL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MUHAMMED GÜNAYDIN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MURAT AKSEL AKÇAY

E-mail :
Ext. : 40006
CV :

Instructor OVAIS VOHRA

E-mail :
Ext. : 12821
CV :

Instructor ÖZGE YÜCESOY ATBAKAN

E-mail :
Ext. : 20505
CV :

Instructor SELÇUK ŞENER

E-mail :
Ext. : 40705
CV :

Instructor SEVIL GUSEYNOVA

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SONER DUTUCU

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ŞİNASİ AKTAŞ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor TUĞBA GÜLAL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor TUĞÇE KAPTAN

E-mail :
Ext. : 40718
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.