PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Kamu yönetimini ve işleyişini ana hatları ile belirtir. |
   2 |
Yerel yönetimlere ilişkin hukuki mevzuata hakimdir. |
   3 |
Yerel yönetimlerin kurumsal yapısına yönelik bilgiye sahiptir. |
   4 |
Kamu ve yerel yönetimler maliyesi hakkında bilgi sahibidir. |
   5 |
Yerel yönetimlerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   6 |
Yerel yönetimler maliyesi hakkında güncel sorunları tespit eder ve bu sorunlara yönelik çözüm üretir. |
   7 |
Kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin çözüm üretir. |
   8 |
Yerel hizmetlerin sunulmasında alternatif yöntemler geliştirir. |
   9 |
Yerel yönetimlerde insan kaynaklarının ve kurum içi iletişimin gelişimine katkı sağlar. |
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Staj
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Yerel, ulusal ve uluslararası düzeydeki sosyal ve siyasal gelişmeler hakkında temel bir anlayışı vardır. |
   2 |
Sosyal olayları açıklarken tarihsel ve yapısal faktörleri bir arada değerlendirir. |
   3 |
Yabancı dilde, özellikle İngilizce, okuma yapabilirler. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Yerinde uygulama ve staj yöntemleri sayesinde, mesleği ile ilgili beceriyi gösterir. |
   5 |
Dosyalama ve arşivleme tekniklerini kullanır. |
   6 |
Microsoft Office programlarını kullanır. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Web Tab. Öğrenme
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Ekonomik, sosyal, siyasal gelişmeleri ve kamuoyunu inceler. |
   2 |
Kendisiyle olduğu gibi çevresindeki kişi ve olaylarla ilgili de objektif ve bilimsel bir tutum geliştirmeye çalışır. |
   3 |
Düşünce ve duygularını sakin, güvenli ve barışçıl bir şekilde ifade etme becerisini geliştirir. |
   4 |
Tek başına çalışma disiplini ve bir ekibin üyesi olarak çalışma deneyimi kazanır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Bilg.Des. Sunum
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Analitik düşünebilmeyi öğrenirler. |
   2 |
Öğrenikleri teorik bilgileri kariyerlerinde ve günlük hayatlarında kullanırlar. |
   3 |
Sosyal bilimler ve siyaset bilimi öğrenimine devam edebilmelerini sağlayacak temeli oluştururlar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Yerinde Uygulama
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
   2 |
Sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
   3 |
Demokratik kültürü özümsemiş sorumlu yurttaşlık konusunda diğerlerine örnek olur. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Okuma
- Seminer
- Sosyal Faaliyet
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Yerel yönetimlerin işleyişiyle ilgili sorunları analiz eder. |
   2 |
Kamusal faydanın gözetilmesini açık ve kesin biçimde belirtir. |
   3 |
Yerel kültürel değerlerin korunmasını savunur. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Yerinde Uygulama
|
|