PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır. | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 2 | 41 | 68.33 |
2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur. | 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 5 | 39 | 65.00 |
3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar. | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 48 | 80.00 |
4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır. | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 49 | 81.67 |
5 |
Tekstil hammaddelerini tanır. | 2 | 3 | 5 | 1 | 0 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 37 | 61.67 |
6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır. | 2 | 3 | 5 | 1 | 0 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 37 | 61.67 |
7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır. | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 2 | 1 | 0 | 5 | 0 | 3 | 27 | 45.00 |
8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler. | 3 | 2 | 0 | 1 | 5 | 3 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 2 | 25 | 41.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Moda ve tekstil tasarımına dönük özgün çalışmaları fark eder. | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 | 45 | 75.00 |
2 |
Proje ve koleksiyon tasarlar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 42 | 70.00 |
3 |
Tema belirler. | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 37 | 61.67 |
4 |
Belirlediği bir tema için veri toplar. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 27 | 45.00 |
5 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir. | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 39 | 65.00 |
6 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 0 | 5 | 2 | 3 | 35 | 58.33 |
7 |
Tasarım eskizleri oluşturur. | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 | 0 | 0 | 1 | 5 | 31 | 51.67 |
8 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar. | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 2 | 3 | 5 | 43 | 71.67 |
9 |
Tasarımları yorumlar. | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 47 | 78.33 |
10 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur. | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 36 | 60.00 |
11 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır. | 2 | 3 | 4 | 1 | 5 | 3 | 2 | 0 | 3 | 5 | 0 | 1 | 29 | 48.33 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 57 | 95.00 |
2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 57 | 95.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur. | 1 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 | 4 | 5 | 2 | 2 | 27 | 45.00 |
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 34 | 56.67 |
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler. | 0 | 4 | 0 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 2 | 5 | 1 | 2 | 22 | 36.67 |
4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur. | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 | 5 | 40 | 66.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 0 | 5 | 5 | 5 | 38 | 63.33 |
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. | 1 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 43 | 71.67 |
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur. | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 44 | 73.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 | 100.00 |
2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 30 | 29 | 29 | 27 | 28 | 28 | 30 | 27 | 26 | 24 | 29 | 27 | 30 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 85 | 96 | 115 | 96 | 118 | 123 | 102 | 79 | 68 | 111 | 83 | 120 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |