PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 20 | 40.00 |
2 |
Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 10 | 20.00 |
3 |
Okul öncesi eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 15 | 30.00 |
4 |
Okul öncesi eğitim etkinliklerini uygulamada ihtiyaç duyulan bilgiyi kazanır. | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 13 | 26.00 |
5 |
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 14 | 28.00 |
6 |
Alanı ile ilgili temel kavramları ve araç gereçleri bilir. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 15 | 30.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Çocukların, yaş ve gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuklar arasında gelişim farklılığını ayırt eder. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 20.00 |
2 |
Okul öncesi eğitim programlarını planlama ve uygulama becerisine sahiptir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 20.00 |
3 |
Eğitim programlarında yer alan etkinliklerde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 20.00 |
4 |
Çocukların yaş ve gelişimsel özelliklerine uygun öğretim materyali geliştirir. | 0 | 4 | 3 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 17 | 34.00 |
5 |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 20.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Öğrenciler, toplumsal sorumluluk bilinci ile içinde bulunduğu çevrenin sosyal ve kültürel özelliklerine uygun sosyal sorumluluk projelerinde etkin rol alır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 20.00 |
2 |
Çocuğun eğitiminde sorumluluk alır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 25 | 50.00 |
3 |
Aile katılım çalışmalarında etkin rol alır | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 25 | 50.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık tutum ve tavır geliştirir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 20.00 |
2 |
Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14 | 28.00 |
3 |
Kendi çalışmalarını ve başkalarının çalışmalarını objektif olarak değerlendirebilme becerisi kazanır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 20.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | 36.00 |
2 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. | 5 | 3 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 17 | 34.00 |
3 |
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 10.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerileri geliştirir. | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | 30.00 |
2 |
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir. | 5 | 4 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 17 | 34.00 |
3 |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 20.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 23 | 20 | 10 | 8 | 6 | | 17 | 1 | | | 5 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 99 | 44 | 32 | 30 | 0 | 85 | 5 | 0 | 0 | 25 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |