Türkçe

50120 DİYALİZ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1231
1 Diyalizin temel prensiplerini öğrenmek55351890.00
2 Üriner sistem ve sorunları hakkında geniş bilgi sahibi olmak33551680.00
3 Hasta ve Hastalıklar Bilgisi kavramlarını öğrenmek11451155.00
4 Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olmak ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanmak55451995.00
5 Alan terminolojisini etkin kullanabilmek33351470.00
6 Böbrek yetmezliği ve organ nakli konusunda geniş bilgi sahibi olmak33551680.00
7 Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanmak45451890.00
8 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerler hakkında bilinç sahibi olmak0005525.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1231
1 Donanımlı, gelişen teknolojiye uygun bilgi ve beceriye sahip olmak55251785.00
2 Araştırma ve sorun çözme yeteneğini geliştirmek33141155.00
3 Ekip çalışmasına yatkınlık kazanmak05441365.00
4 İnsan sağlığına ve etik değerlere önem vermek0003315.00
5 Diyaliz makinesinin hastaya bağlanmasından ve kullanılmasından birinci derecede sorumlu olmak55351890.00
6 Doktorların gözetiminde hastaların günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak diyaliz makinesine bağlanmasını takip edebilmek55341785.00
7 İlk yardım uygulamalarında yetkinlik kazanmak0204630.00
8 Hijyen kurallarının önemini algılamak ve uygulamada etkinlik kazanmak2203735.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1231
1 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme0003315.00
2 İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkin olmak0003315.00
Öğrenme Yetkinliği 1231 T %
1 Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanmak0213630.00
2 Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanmak0413840.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1231 T %
1 Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurmak02541155.00
2 Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanmak0204630.00
Alana Özgü Yetkinlik 1231 T %
1 Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanmak55051575.00
2 Su Sistemlerini tanımak54051470.00
3 Diyaliz ile ilgili tüm enstrümanları tanınmak ve etkin biçimde kullanmak55051575.00
4 Diyaliz cihazının bakımı ile ilgili kontrolleri gerçekleştirebilmek55051575.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 2616221526--
İlişki Ağırlığı648148112--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.