Türkçe

07050 REKLAMCILIK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12345678123456
1 Bütünleşik pazarlama, bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklamcılık ile ilgili mesleki alan bilgisine sahiptir.454555455555556795.71
2 Reklamcılık alanında yeterli kuramsal bilgiye sahiptir.344554455555456390.00
3 Hedef kitle ile reklam mesajı oluşturulması arasındaki ilişkiyi bilir.443553354335535578.57
4 Tüm iletişim ortamları için yapılan reklam kampanya süreçlerini ve stratejilerini bilir.342552245335424970.00
5 Tüm iletişim ortamları için medya planlama ve satın alma stratejilerini bilir.235533245343324767.14
6 Reklamcılık alanında strateji oluşturmak için kullanacağı veri okuryazarlığını, araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.335322543432224361.43
7 İletişim ve reklamcılık alanına yönelik yasal düzenlemeleri ve etik değerleri bilir.532225243452224361.43
8 Alanda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum, dernek ve meslek örgütlerini, bu kurumların mevzuat ve kalite standartlarını bilir542222242442223955.71
9 İletişim ve reklamcılık alanında güncel sunum tekniklerini ve sunuş yapmayı bilir.345342342522444767.14
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12345678123456
1 Toplumun ekonomik, sosyal ve psikolojik tepkilerini analiz ederek reklam mesajlarını oluşturur.553433353554435578.57
2 Reklam mesajlarını, hedef kitleye ve iletişim ortamına göre oluşturur.453533353553335375.71
3 Tüm iletişim ortamlarının farklı reklam özelliklerine göre reklam stratejisi ve kampanyasını planlar ve yürütür.453553242435335172.86
4 Alanında faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum, dernek ve meslek örgütlerinin mevzuat ve kalite standartlarını uygular ve etik kurallarına uygun davranır.442335245433224665.71
5 Tüketici davranışlarını gözlemler, analiz eder ve edindiği bilgileri çalışmasına yansıtır.553522234432234564.29
6 Güncel sunum tekniklerini kullanarak proje oluşturur.435322232553334564.29
7 Reklam mesajlarını oluşturmada uygun ekipman ve araç seçimini yapma ve kullanma becerisine sahiptir455553343355556085.71
8 Alanında yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygular.354353353553545680.00
9 İletişim ve reklamcılık alanında veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.535333545552235375.71
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12345678123456
1 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.542422235554424970.00
2 Alanındaki sorunlara karşı çözüm odaklı disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.242522235554424767.14
3 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.532322245552234564.29
4 Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder, yorumlar, çözüm önerileri getirir.252333352234424361.43
5 Reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek içeriklerini bu yönde oluşturur.355422242555224868.57
6 Alana ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuata ve toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.252325352222223955.71
7 Marka ve iletişim stratejisi oluşturur ve uygular.453544224224224564.29
8 Alanının gereklilikleri doğrultusunda bilgisayar ve yazılım programlarını kullanır.255222342252224057.14
9 Türkçe ve yabancı bir dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.232222242222253448.57
10 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.332225253323324057.14
Öğrenme Yetkinliği 12345678123456 T %
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12345678123456 T %
Alana Özgü Yetkinlik 12345678123456 T %
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 282828282828282828282828282828--
İlişki Ağırlığı1001169210487847511596109109938780--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.