PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Psikoloji biliminin tarihsel gelişimini ve ilgili temel kavramsal bilgileri öğrenir. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 34 | 52.31 |
2 |
Psikoloji bilimi ile ilgili farklı kuram ve bakış açılarına ait temel bilgilere sahip olup; değerlendirme yapar. | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 46.15 |
3 |
Psikoloji ile ilgili diğer alanları tanır ve alt alanları hakkında yeterli bilimsel alt yapıya ait bilgiyi geliştirir. | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 46.15 |
4 |
Öğrenilen bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlayarak analitik yöntemleri açıklar. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 29 | 44.62 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Bilimsel araştırma oluşturma, sürdürme, sonuçlandırma becerilerine sahip olur. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 16 | 24.62 |
2 |
Multidisipliner çalışmalara katkı sağlar. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 | 0 | 13 | 20.00 |
3 |
Bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 16 | 24.62 |
4 |
Kendi ilgi alanına yönelik uygulama alanlarıyla tanışır; becerilerini ilgili alanlarda geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 15 | 23.08 |
5 |
Psikolojik değerlendirme için gerekli olan modern ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır; temel düzey görüşme becerisi kazanır. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 14 | 21.54 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Bireysel ve toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 19 | 29.23 |
2 |
Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda çözüm üretme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 18 | 27.69 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Mesleki ve bireysel olarak kendini yenilemeye ve yeni fikirlere açıktır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 28 | 43.08 |
2 |
Psikoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutarak güncel bilimsel gelişmeleri izler. | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 46.15 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Psikoloji biliminin çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 22 | 33.85 |
2 |
Farklı çalışma alanlarında etkili iletişim becerilerine, sosyal yeterliliğe ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 31 | 47.69 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Mesleki sorumluluk, etik ilke ve değerleri doğrultusunda mesleğini icra etme yetisi kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 20 | 30.77 |
2 |
Sosyal sorumluluk projelerine alanı ile ilgili katkıda bulunur. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 28 | 43.08 |
3 |
Meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 24 | 36.92 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 18 | 2 | 3 | 1 | 6 | 3 | 4 | 7 | 4 | 11 | 9 | 14 | 15 | 11 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 10 | 15 | 5 | 27 | 15 | 19 | 29 | 19 | 44 | 42 | 68 | 71 | 53 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |