PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
İstatistik alanındaki kuramsal bilgilere sahiptir. | 3 | 4 | 3 | 5 | 0 | 5 | 3 | 4 | 3 | 30 | 66.67 |
2 |
Olasılık konusunda kuramsal bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 | 3 | 3 | 24 | 53.33 |
3 |
İstatistik için gerekli kuramsal içerikli kaynakları kullanma becerisine sahiptir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 3 | 5 | 5 | 3 | 31 | 68.89 |
4 |
İstatistik için gerekli olasılıkla ilgili kuramsal içerikli kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahiptir. | 3 | 4 | 3 | 4 | 0 | 4 | 3 | 4 | 3 | 28 | 62.22 |
5 |
İstatistik ile ilgili konularda bağımsız olarak ve paydaşlarıyla ortaklaşa çalışmaları tanımlar. | 3 | 4 | 3 | 4 | 0 | 3 | 4 | 5 | 5 | 31 | 68.89 |
6 |
Güncel problemleri istatistik yöntemlerle tarif eder. | 4 | 4 | 3 | 4 | 0 | 3 | 5 | 4 | 5 | 32 | 71.11 |
7 |
Soyut ve analitik düşünme yeteneğini tanımlar. | 2 | 2 | 3 | 3 | 0 | 4 | 2 | 2 | 3 | 21 | 46.67 |
8 |
İstatistik bilimini etkin olarak uygulayabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı ve programlama tekniği bilgisini kavrar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 0 | 4 | 5 | 4 | 5 | 35 | 77.78 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Olasılık ve istatistik alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder. | 4 | 3 | 3 | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 5 | 29 | 64.44 |
2 |
Farklı veri tabanlarını gerektiği biçimde değerlendirir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 5 | 32 | 71.11 |
3 |
Uygulanan anketlerin çıktılarını değerlendirir. | 3 | 4 | 5 | 3 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 34 | 75.56 |
4 |
Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle uygular. | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 71.11 |
5 |
Alanı ile ilgili verileri düzenler. | 4 | 4 | 4 | 3 | 0 | 4 | 3 | 4 | 5 | 31 | 68.89 |
6 |
Tanımlanan İstatistiksel problemleri çözer. | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 | 4 | 5 | 5 | 4 | 36 | 80.00 |
7 |
Anketler hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 37 | 82.22 |
8 |
Tanımlanan İstatistiki sorunlara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 71.11 |
9 |
Kendi yönetiminde çalışanların mesleki gelişimlerine katkıda bulunur. | 4 | 4 | 4 | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 | 3 | 28 | 62.22 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
İstatistik ile ilgili yeni konuları tanımlar. | 4 | 4 | 3 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 5 | 32 | 71.11 |
2 |
İstatistik ve olasılık konularında ders ve seminer verir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 3 | 4 | 5 | 4 | 32 | 71.11 |
3 |
Öğrenmeye ilişkin ihtiyaçları belirler. | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 34 | 75.56 |
4 |
Öğrenmeye ilişkin öğrenme süreçlerini yönlendirerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin özgün tutumlar geliştirir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 0 | 5 | 4 | 5 | 4 | 33 | 73.33 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler. | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 5 | 4 | 30 | 66.67 |
2 |
İstatistik ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kişi ve kurumlara aktarır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 | 4 | 4 | 34 | 75.56 |
3 |
Sorunlara çözüm önerilerini ve düşüncelerini, nicel ve nitel verilerle destekler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 4 | 4 | 3 | 36 | 80.00 |
4 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler. | 2 | 3 | 4 | 3 | 0 | 5 | 4 | 3 | 4 | 28 | 62.22 |
5 |
İstatistik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim - iletişim - ağ teknolojilerini kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 3 | 3 | 4 | 30 | 66.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 | 4 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 3 | 4 | 32 | 71.11 |
2 |
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 0 | 4 | 3 | 4 | 5 | 33 | 73.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 4 | 4 | 4 | 3 | 29 | 64.44 |
2 |
İstatistik uygulamalarının hukuki sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. | 4 | 4 | 3 | 4 | 0 | 4 | 3 | 4 | 3 | 29 | 64.44 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | | 30 | 30 | 30 | 30 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 110 | 114 | 117 | 115 | | 117 | 118 | 122 | 122 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |