Türkçe

01060 TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12341234
1 Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini tanır.455455443690.00
2 Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini belirler.455445453690.00
3 Edebiyat biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını (retorik/belagat, estetik; yansıtma, anlatımcılık, psikanalizm vb.) tanımlar.434545553587.50
4 Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle tanımlar.554545453792.50
5 Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler.355455453690.00
6 Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.555454453792.50
7 Kelime ve kelime gruplarını anlam ve görevleri yönüyle ayırt eder.455544553792.50
8 Edebî metinlerin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini ortaya koyar.343555453485.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12341234
1 Okuma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır.545545453792.50
2 Dinleme-izleme becerisini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir.544545453690.00
3 Türkçeyi yazım ve noktalama kurallarına uygun biçimde kullanır.355545453690.00
4 Cumhuriyet öncesi döneme ait Arap kökenli Türk alfabesiyle yazılı metinleri, Latin kökenli Türk alfabesine çevirir.353444453280.00
5 Yazma tür ve modellerine uygun, özgün metinler oluşturur.545544553792.50
6 Konuşma öncesi, sırası ve sonrasına yönelik etkinlikler tasarlar.545544553792.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12341234
1 Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.545545553895.00
Öğrenme Yetkinliği 12341234 T %
1 Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar.544455553792.50
2 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar.544455553792.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12341234 T %
1 Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir.445455453690.00
2 Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı olarak ortaya koyar.453555553792.50
3 Dilin kültürle ve toplumla ilişkisini belirler.544555553895.00
4 Türkçenin tarihî dönemlerine ait metinler ile çağdaş edebî metinleri, değerlerin kazandırılmasına katkıları yönüyle inceler.534455453587.50
Alana Özgü Yetkinlik 12341234 T %
1 Türkçeyi doğru, güzel ve kurallarına uygun bir şekilde kullanır.555545453895.00
2 Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler.545554553895.00
3 Türkçe dersi öğretim programlarını inceler.544444553587.50
4 Çocuklar için seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinler seçer.345554553690.00
5 Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.454445553690.00
6 Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir.454545553792.50
7 Yeni Türk edebiyatı ve Halk edebiyatının ürünlerini Türkçe öğretiminde kullanır.555554553997.50
8 Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler.554444353485.00
9 Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder.455545453792.50
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 303030303030303030--
İlişki Ağırlığı131133133138133140134149--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.