English

06100 PUBLIC ADMINISTRATION -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Prof. Dr. ERCAN EYUBOĞLU


E-mail :

Ext. : 24507
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :


E-mail :

Ext. :
CV :

Research Assist. BİLGEHAN SEZGİN

E-mail :
Ext. :
CV :

Research Assist. TUBA ÖZALP

E-mail :
Ext. :
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Prof. Dr. CELAL NAZIM İREM

E-mail :
Ext. : 24001
CV :

Prof. Dr. ERCAN EYUBOĞLU

E-mail :
Ext. : 24507
CV :

Prof. Dr. HATİCE DENİZ YÜKSEKER TEKİN

E-mail :
Ext. : 24506
CV :

Prof. Dr. ORHAN GÖLBAŞI

E-mail :
Ext. : 26204
CV :

Prof. Dr. SALİH GÜNEY

E-mail :
Ext. : 24304
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) KENAN SİVRİKAYA

E-mail :
Ext. : 27501
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) MERAL FIRAT

E-mail :
Ext. : 24106
CV :

Assist. Prof. Dr. AYŞEN ÇİLENTİ KONURALP

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. BEYHAN HİLAL YASLIDAĞ

E-mail :
Ext. : 24402
CV :

Assist. Prof. Dr. DENİZ AKBULUT

E-mail :
Ext. : 25203
CV :

Assist. Prof. Dr. ENGİN ERŞEN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. ESİN NESRİN CAN

E-mail :
Ext. : 24310
CV :

Assist. Prof. Dr. FELOR EBGHAEI

E-mail :
Ext. : 24508
CV :

Assist. Prof. Dr. FİLİZ KATMAN

E-mail :
Ext. : 24504
CV :

Assist. Prof. Dr. HALE TORUN

E-mail :
Ext. : 25401
CV :

Assist. Prof. Dr. HAZAR VURAL JANE

E-mail :
Ext. : 24511
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET AKİF DEMİR

E-mail :
Ext. : 26206
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET YAŞAR SEVÜK

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. MORTAZA OJAGHLOU

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. MURAT JANE

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. NECMİYE TÜLİN İRGE

E-mail :
Ext. : 24306
CV :

Assist. Prof. Dr. NESLİŞAH LEMAN BAŞARAN LOTZ

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. NEZİHE SELCEN KORKMAZCAN

E-mail :
Ext. : 42952
CV :

Instructor (Ph.D.) HÜSEYİN YENER ERKÖSE

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor (Ph.D.) MUHABBET DOYRAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor AHMET ERTUNA YAŞAR

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor CAFER ÇİLENTİ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ORHAN TANAKINCI

E-mail :
Ext. : 25404
CV :

Instructor SİBEL YILMAZ

E-mail :
Ext. : 41554
CV :

Instructor TÜLAY AKBAY

E-mail :
Ext. : 61366
CV :

Instructor UFUK SERENGİL

E-mail :
Ext. : 40706
CV :

Instructor YELİZ ALBAYRAK

E-mail :
Ext. :
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.