English

40030 INTERPRETATION-TRANSLATION (ARABIC) -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Prof. Dr. AYSEL ERGÜL KESKİN


E-mail :

Ext. : 26710
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :


E-mail :

Ext. :
CV :

Prof. Dr. ADİL BEBEK

E-mail :
Ext. : 26704
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Prof. Dr. ABİTYAŞAR KOÇAK

E-mail :
Ext. : 26708
CV :

Prof. Dr. AYSEL ERGÜL KESKİN

E-mail :
Ext. : 26710
CV :

Prof. Dr. HÜSEYİN BESİM AKIN

E-mail :
Ext. : 23302
CV :

Prof. Dr. ORHAN GÖLBAŞI

E-mail :
Ext. : 26204
CV :

Prof. Dr. ORHAN KURAL

E-mail :
Ext. :
CV :

Prof. SEFA ÇELİKSAP

E-mail :
Ext. : 21301
CV :

Assist. Prof. Dr. AHMAD OMAR

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. AHMET ALTUN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. DİLEK ÖZALP

E-mail :
Ext. : 26513
CV :

Assist. Prof. Dr. DURSUN ALİ TÜRKMEN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. FİLİZ ÇELE

E-mail :
Ext. : 20102
CV :

Assist. Prof. Dr. INAIATILLA AZIMOV

E-mail :
Ext. : 26702
CV :

Assist. Prof. Dr. MERVE UCA

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. NEZİHE SELCEN KORKMAZCAN

E-mail :
Ext. : 42952
CV :

Assist. Prof. Dr. NUH SAVAŞ

E-mail :
Ext. : 26703
CV :

Instructor (Ph.D.) ABDULKADER ALWER

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor (Ph.D.) CEYLAN PINAR GENÇ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor AMNAH OMAR

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor BAŞAK ŞENOL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor BİRCAN TOLU

E-mail :
Ext. : 40709
CV :

Instructor BURCU ERDAĞ

E-mail :
Ext. : 40717
CV :

Instructor BÜŞRA DOĞAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor CENGİZ DEMİRCİ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor HAKAN BURAK EMEKLİ

E-mail :
Ext. : 42151
CV :

Instructor HUMA NAYMAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor İBRAHİM YOĞURTÇU

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MOHAMMAD SAMI JABAR ALBAYATI

E-mail :
Ext. : 26705
CV :

Instructor MUHAMMED ALİ HASANOĞLU

E-mail :
Ext. : 26706
CV :

Instructor MURAT AYDIN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MURAT AKSEL AKÇAY

E-mail :
Ext. : 40006
CV :

Instructor NEVZAT SALİH GÜVEN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ÖZLEM BERKİT

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SEVİNÇ SATIROĞLU

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor YELİZ ALBAYRAK

E-mail :
Ext. :
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.