İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
VOCATIONAL SCHOOL OF HEALTH SERVICES-DISABLED CARE AND REHABILITATION |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL102 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula |
EBR112 | PSİKOSOSYAL REHABİLİTASYON PSYCHOSOCIAL REHABILITATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Engel durumuna özgü psikososyal rehabilitasyon yaklaşımları | Obstacle to the specific psychosocial rehabilitation approaches. |
EBR114 | ENGELLİ BAKIMI VE REHABİLİTASYON UYGULAMALARI-I DISABLED CARE AND REHABILITATION PRACTICES | Z | 0 | 4 | 2.0 | 5.0 | 4 | Engellilere yönelik bakım ve rehabilitasyon uygulamalarını içerir. | Provides care and rehabilitation for the disabled. |
EBR116 | AKUT VE KRONİK HASTALIKLAR ACUTE AND CHRONIC DISEASES | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | İnsan vücudundaki bütün sistem hastalıklarının temelleri | Fundamentals of the whole system diseases in the human body |
ING102 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
SMY112 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİ SİSTEMLER ANATOMICAL AND PHYSIOLOGICAL SYSTEMS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Ders her bir hafta bir organ sisteminin anatomi ve fizyolojisi öğrenilmek üzere oluşturulmuştur. Tıp terminolojisi öğrenimi program boyunca devam edecektir. | Lessons each week to learn the anatomy and physiology of an organ system was created for. Medical terminology education program will continue throughout. |
SMY113 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO ANATOMY AND PHYSLOGY | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | İnsan vücudu ve yapıtaşlarının öğrenilmesi, bu yapıtaşlarını oluşturan hücreleri organizmaları ve organların anlatımını içerir. | Learning the building blocks of the human body and these constitute the building blocks of cells, organs, organisms and includes narration. |
SMY114 | İLK YARDIM FIRST AID | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | İlk yardımın tanımı ve KBK kuralı, İlk yardımın hedefleri, İlk yardımın ABC kuralı ve Temel Yaşam Desteği, Hava yoluna kaçan yabancı cisimlerin çıkarılması, Kanama türleri ve kanamaların durdurulması, Turnike uygulama, Bilinç bozukluklarında, şok ve bayılmalarda ilk yardım, Yaralanma türleri ve bölgesel yaralanmalar, Omurga yaralanmaları, Kırık çıkık ve burkulmalarda ilkyardım, Yanık türleri ve ilk yardım, Zehirlenme çeşitleri ve ilk yardım, Sıcak çarpması ve donmalarda ilk yardım, Hasta ve yaralı taşıma şekilleri | Definition of first aid and KBK rule, first aid targets, first aid ABC rules and basic life support, airway fled to remove foreign bodies, bleeding types and the bleeding stopped, apply a tourniquet, consciousness disorder, shock and fainting, first aid, injury types and regional injuries , spinal injuries, broken bones and sprains aid, type of burn and first aid, first aid and types of poisoning, heat stroke and frostbite first aid, forms of transport sick and wounded |
SMY117 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO ANATOMY AND PHYSLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudunu oluşturan yapıtaşları, hücreler, organlar ve organizma oluşum basamaklarının anlatılmasını içerir. Organizmayı oluşturan Sinir Sistemi, Kardiyovasküler Sistem, Gastrointestinal Sistem, Üriner Sistem, Genital Sistem, Endokrin Sistem Anatomisi genel olarak anlatılır. Duyu Organları , İskelet ve Kas Sistemi detaylı bir şekilde işlenir. | The content of the course includes the stages of formation of the building blocks, cells, organs and organisms that make up the human body. Constituting the organism of Nervous System, Cardiovascular System, Gastrointestinal System, Urinary System, Genital System, Endocrine System Anatomy are explained in general. The Skeletal and Muscle System is processed in a detailed form. |
SMY118 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİ SİSTEMLER ANATOMICAL AND PHYSIOLOGICAL SYSTEMS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudu, iç ve dış ortamda değişse bile, canlılığını belirli bir dengede tutmak için çalışır. Bu denge sistemini tanımlayan homeostatik kavramından hareketle sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, üriner sistem, genital sistem gibi organ ve sistemlerin çalışma prensipleri ve aralarındaki ilişki açıklanmaktadır. | The human body works to maintain its vitality in a certain balance, even if it changes in the internal and external environment. Starting with the concept of homeostatics, which describes this balance system, the relationship between the nervous system, cardiovascular system, respiratory system, gastrointestinal system, urinary system, genital system, organ and systems and their working principles are explained. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
YUM102 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EBR211 | ENGELLİLER İÇİN İŞ VE UĞRAŞI TEDAVİSİ ENGELLİLER İŞ VE UĞRAŞI TEDAVİSİ | Z | 0 | 4 | 2.0 | 5.0 | 4 | Engelliler için iş ve uğraşı tedavisi uygulamaları | Occupational therapy for disabled people. |
EBR213 | NORMAL MOTOR GELİŞİM VE ENGELLİ ÇOCUK NORMAL MOTOR DEVELOPMENT AND DISABLED CHILD | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Normal motor gelişim süreçleri | Normal motor development processes |
EBR215 | ENGELLİ BAKIMI VE REHABİLİTASYON UYGULAMALARI-II DISABLED CARE AND REHABILITATION -II | Z | 0 | 4 | 2.0 | 5.0 | 4 | Ağrı, preop ve postop bakım. | pain, preoperative and postoperative care |
EBR217 | AİLE EĞİTİMİ PARENTING EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Engellinin yakınlarına ve ailelerine yönelik bilgileri içerir. | Information for people with disabilities and their families include relatives. |
EBR219 | ERGONOMİ ERGONOMICS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 3.0 | 2 | Ergonomi bilimi, insan için ergonomi | The science of ergonomics, ergonomics for people. |
GRI201 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
SMY211 | FARMAKOLOJİ PHARMACOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 1 Temel Farmakoloji, farmakolojiye giriş 2 İlaçların absorbsiyonu 3 İlaçların dağılımı 4 İlaç metabolizması ve atılımı 5 İlaçların etki mekanizması 6 İlaçların yan etkileri, anaflaksi | Definition and classification of drugs, drug form of presentation of the application forms, side effects, and includes the process of development of new drugs. |
SMY213 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I MESLEKİ İNGİLİZCE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
YUM201 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | erinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EBR212 | ENGELLİLER İÇİN ARAÇ VE GEREÇ GELİŞTİRME DEVELOPMENT OF TOOL FOR DISABLED | Z | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | Engelliler için özel yardım aletlerinin tanıtılması ve planlanması | Introduction of special assistance for persons with disabilities and planning tools |
EBR214 | İŞARET DİLİ SIGN LANGUAGE | Z | 0 | 2 | 1.0 | 4.0 | 2 | Türk İşaret Dili | Turkish Sign Language |
EBR216 | ENGELLİ BAKIMI VE REHABİLİTASYON UYGULAMALARI-III DISABLED CARE AND REHABILITATION -III | Z | 0 | 4 | 2.0 | 10.0 | 4 | Temel fizik tedavi modaliteleri | Basic physical therapy modalities |
SMY214 | TIP HUKUKU VE ETİK MEDICAL LAW AND ETHICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, hasta hakları, hasta-hekim-sağlık personeli ilişkisinin hukuki boyutları | The concept of ethics, patient rights, patient-physician-legal aspects of the relationship between health personnel |
SMY216 | İLETİŞİM COMMUNICATIONS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | İletişim kavramları, iletişimin türleri, yazılı ve sözlü iletişim, etkin iletişim kurma yöntemleri | Communication concepts, types of communication, written and oral communication, effective communication methods |
SMY218 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II MESLEKİ İNGİLİZCE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
YUM202 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |