|
|
VOCATIONAL SCHOOL OF HEALTH SERVICES-FIRST AND EMERGENCY AID TECHNICIAN
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | VOCATIONAL SCHOOL OF HEALTH SERVICES-FIRST AND EMERGENCY AID TECHNICIAN | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | BIL101 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word | IAY123 | ACİL HASTA BAKIMI-I EMERGENCY PATIENT CARE -I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Bu dersin sonunda öğrencinin birinci ve ikinci muayeneyi yapabilmesi ve değerlendirebilmesi, sistem muayenelerini yapabilmesi, solunum, kardiyovasküler ve sinir sistemine ait bulguların öğrenilmesi, hastane öncesi bakımda kullanılan ilaçlar ve uygulama yollarının bilinmesi ve ilgili durumlarda acil bakımı verebilmesi amaçlanmıştır. | At the end of this course, the students will be able to perform and evaluate the first and second examinations, to perform system examinations, to learn the findings of respiratory, cardiovascular and nervous system, to know the drugs used in pre-hospital care and to give emergency care in related cases. | IAY125 | TEMEL İLK YARDIM BASIC FIRST AID | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | İlk yardımın tanımı ve KBK kuralı, İlk yardımın hedefleri, İlk yardımın ABC kuralı ve Temel Yaşam Desteği, Hava yoluna kaçan yabancı cisimlerin çıkarılması, Kanama türleri ve kanamaların durdurulması,Turnike uygulama, Bilinç bozukluklarında, şok ve bayılmalarda ilk yardım, Yaralanma türleri ve bölgesel yaralanmalar, Omurga yaralanmaları, Kırık çıkık ve burkulmalarda ilkyardım, Yanık türleri ve ilk yardım, Zehirlenme çeşitleri ve ilk yardım, Sıcak çarpması ve donmalarda ilk yardım, Hasta ve yaralı taşıma şekilleri | Definition of first aid and PRR rule, first aid targets, ABC rules of first aid and basic life support, removing foreign bodies fled to airway, bleeding types and the bleeding stopped, apply a tourniquet first aid for consciousness disorder, shock and fainting. Injury types and regional injuries , spinal injuries, first aid for broken bones and sprains ,types of burns and types of poisoning and first aid, first aid for heat stroke and frostbite, forms of transport for sick and wounded | IAY127 | ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ-I EMERGENCY HEALTH SERVICES -I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Sağlık-Hastalık ile İlgili Temel Kavramlar, Acil tıp ve Sağlık sisteminin gelişimi, Türkiye’de Sağlık Sisteminin Yapısı ve Sağlık Göstergeleri,
Türkiye’de Acil Sağlık Hizmetleri (ambulans, acil servis, işleyiş, görev tanımları) İle İlgili Mevzuatlar, Acil Sağlık Hizmetlerindeki Kayıt Tipleri, Acil Sağlık Hizmetlerinde Haberleşme, UMKE | Basic Concepts of the health and disease, development of emergency medicine and health care systems, Building and Health Indicators Health System in Turkey, Emergency Health Services in Turkey (ambulance, emergency, operation, job descriptions) Related Legislation, Recording in Emergency Medical Services Types, Communication in Emergency Healthcare Services, UMKE | ING101 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | SMY111 | TIBBİ TERMİNOLOJİ MEDICAL TERMINOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Dersin içeriğin de; öğrenciler tıp terimlerini oluşturan kökleri, birleştirme formlarını, önekleri ve sonekleri tanıtarak bu temel elementlerin nasıl bir araya gelerek tıbbi terimler oluşturulduğunu göreceklerdir. Öğrenciler çeşitli dallara ait tıbbi terimlerin tanımlamanın yanı sıra yaygın olarak tıp alanında kullanılan tıbbi kısaltmalarını da öğreneceklerdir. Tıp terminolojisi öğrenimi program boyunca devam edecektir. | Course content also; The students make up the roots of medical terms, combining forms, prefixes and suffixes introducing how these basic elements together will see that created medical terms. Students belonging to various branches as well as definitions of medical terms commonly used in the medical field will learn medical abbreviations. Medical terminology education program will continue throughout. | SMY115 | GENEL MİKROBİYOLOJİ GENERAL MICROBIOLOGY | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Mikroorganizmaların genel özellikleri,enfeksiyon zinciri, hastane enfeksiyonları, enfeksiyon hastalıklarının çeşitli bulaş yolları ve alınması gereken önlemler, el hijyeni, tıbbi atık yönetimi, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri. | General characteristics of microorganisms, microbial metabolism, growth conditions, micro-organisms count, to gain information to students about isolation. | SMY117 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO ANATOMY AND PHYSLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudunu oluşturan yapıtaşları, hücreler, organlar ve organizma oluşum basamaklarının anlatılmasını içerir. Organizmayı oluşturan Sinir Sistemi, Kardiyovasküler Sistem, Gastrointestinal Sistem, Üriner Sistem, Genital Sistem, Endokrin Sistem Anatomisi genel olarak anlatılır. İskelet ve Kas Sistemi detaylı bir şeklide işlenir. | The content of the course includes the stages of formation of the building blocks, cells, organs and organisms that make up the human body. Constituting the organism of Nervous System, Cardiovascular System, Gastrointestinal System, Urinary System, Genital System, Endocrine System Anatomy are explained in general. The Skeletal and Muscle System is processed in a detailed form. | TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | BIL102 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula | IAY126 | FİZİKSEL VE FİZYOLOJİK PERFORMANSIN GELİŞTİRİLMESİ-I DEVELOPMENT OF PHYSICAL AND PHYSIOLOGICAL PERFORMANCE -I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Fiziksel aktivite ve sporun insan vücudu üzerindeki etkileri, fiziksel ve ruh sağlığı açısından aktivite, antrenmanın amacı ve temel ilkeleri, temel ve bileşik motorik özellikler ve geliştirme çalışmaları, Temel su becerilerinin geliştirilmesi ve suda ilk can kurtarma ve ilk yardım, performans geliştirmede eşli kuvvet çalışmaları, koordinatif yetilerin geliştirilmesi çalışmaları, temel tırmanma teknikleri, hayati idame ve doğada arama kurtarma, araçlı ve araçsız tırmanma teknikleri, kış koşullarında hayati idame ve arama kurtarma teknikleri gibi becerilerin öğretilmesi ve geliştirilmesini içermektedir. | Physical activity and sport effects on the human body, on the physical and mental health in terms of activity, training objectives and basic principles, basic and compound motor characteristics and development work, basic water skills and water first life saving and first aid, developing for performance in polygamous strength exercises, coordinative skills development studies, basic climbing techniques, essential maintenance and nature of search and rescue, vehicle and tool-climbing techniques in winter conditions vital maintenance and search and rescue techniques as well as skills to be taught and developed involves. | IAY134 | ACİL HASTA BAKIMI-II EMERGENCY PATIENT CARE-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Öğrencinin şok ve acil bakımı, sindirim sistemi hastalıklarını, metabolik hastalıkları, enfeksiyon hastalıklarını, ürogenital hastalıkları tanıması ve bu hastalıklara yönelik acil bakım uygulama ilkelerini öğrenmesi amaçlanmıştır. | The aim of this course is to teach shock and emergency care, digestive system diseases, metabolic diseases, infectious diseases, urogenital diseases and to learn the principles of emergency care for these diseases. | IAY138 | ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ-II EMERGENCY MEDICAL SERVICES-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Triyaj, KBRN riskini değerlendirmek ve yangın önleme ve yangınla mücadele etmek konusunda yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. | It is aimed to apply triage, evaluate the risk of CBRN and gain competencies in combating fire prevention and fire. | ING102 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | SMY118 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİ SİSTEMLER ANATOMICAL AND PHYSIOLOGICAL SYSTEMS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudu, iç ve dış ortamda değişse bile, canlılığını belirli bir dengede tutmak için çalışır. Bu denge sistemini tanımlayan homeostatik kavramından hareketle sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, üriner sistem, genital sistem gibi organ ve sistemlerin çalışma prensipleri ve aralarındaki ilişki açıklanmaktadır. | The human body works to maintain its vitality in a certain balance, even if it changes in the internal and external environment. Starting with the concept of homeostatics, which describes this balance system, the relationship between the nervous system, cardiovascular system, respiratory system, gastrointestinal system, urinary system, genital system, organ and systems and their working principles are explained. | TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules | YUM102 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | GRI201 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. | IAY223 | AMBULANS SERVİS EĞİTİMİ-I AMBULANCE SERVICE EDUCATION -I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Paramedik, görev, yetki ve sorumlulukları, Ambulans servis standartları ve ekipmanları, HÖAB'da saha yönetimi ve ilk değerlendirme, Algoritmalar üzerinden vaka çalışması, Anafilaksi tedavisi,Zehirlenmeler ve doz aşımları , Nörolojik aciller (nöbet / konvülsiyon, SVO / inme),Kardiyak aciller, Asistoli, NEA, VF, Nabızsız VT'de İleri Yaşam Desteği ve vaka çalışmaları | Paramedics, duties, powers and responsibilities, Ambulance service standards and equipment, field management and initial evaluation in VET, Case study through algorithms, Anaphylaxis treatment, Poisonings and overdoses, Neurological emergencies (seizure / convulsion, SVO / stroke), Cardiac emergencies Life Support and Case Studies in Pulmonary, Asystole, NEA, VF, Pulse Free VT | IAY225 | ACİL YARDIM VE KURTARMA ÇALIŞMALARI EMERGENCY AID AND RESCUE STUDIES | Z | 0 | 4 | 2.0 | 5.0 | 4 | Acil ve ambulansta kullanılan ekipmanlar ve kontrolü,
Acil ilaçlarının uygulanması
Sıvı– Elektrolit Dengesi, Asit Baz Dengesi ,İVKullanılan Sıvılar
Oksijen Tedavisinde Kullanılan Ekipmanlar
Oksijen Tedavisi
İleri Hava Yolu Yöntemi (Entübasyon)
Ambulama, Triyaj uygulamaları | Equipment and control used in emergency and ambulance,
Application of emergency drugs
Fluid - Electrolyte Balance, Acid-Base Balance, IVUsed Liquids
Oxygen Therapy Equipments
Oxygen Therapy
Advanced Airway Method (Intubation)
Packaging, Triage applications | IAY227 | ACİL HASTA BAKIMI-III EMERGENCY PATIENT CARE -III | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek, Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak, Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak, Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak, Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak, Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek, Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak, Geriatrik Hastaları Değerlendirmek, Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak, Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak İle İlgili Yeterlikleri Kazandırmak Amaçlanmaktadır. | To teach the skills to evaluate psychiatric diseases, to apply emergency care for psychiatric diseases, to assist normal birth giving, to apply emergency for obstetric emergencies, to apply care for gynaecological emergencies, to evaluate paediatric patients, to apply emergency on paediatric patients, to evaluate geriatric patients, to apply emergency on geriatric patients, to apply emergency on oncology patientsis aimed. | IAY229 | RESÜSİTASYON RESSÜSİTASYON | Z | 0 | 4 | 2.0 | 4.0 | 4 | Bu dersin sonunda öğrenciler, temel yaşam desteği, ileri yaşam desteği, defibrilasyon, havayolu açıklığı, ventilasyon, kardiyopulmonerarreste kullanılan ilaçlar ve sıvı tedavisi, özel durumlarda CPR hakkında bilgi sahibi olmak | At the end of this course, students will learn basic life support, advanced life support, defibrillation, airway patency, ventilation, drugs used in cardiopulmonerarrhea and fluid therapy, CPR in special cases | IAY231 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Bu derste öğrenciler İngilizce tıp alanındaki kelime ve kalıpları kullanarak grameri tekrar ederler. Ayrıca öğrenciler genel anatomi, vücut sistemleri, cihaz ve makineleri sağlık çalışanları, sağlıklı ve hasta kişilerle iletişim kurabilmek için öğrenirler. Okuma anlama, sunum ve rol yapma ile yeteneklerini geliştirirler. | Duties, Responsibilities, Anatomical Terminology, Device and Tools, First Aid | SMY211 | FARMAKOLOJİ PHARMACOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 1 Temel Farmakoloji, farmakolojiye giriş 2 İlaçların absorbsiyonu 3 İlaçların dağılımı 4 İlaç metabolizması ve atılımı 5 İlaçların etki mekanizması 6 İlaçların yan etkileri, anaflaksi | Definition and classification of drugs, drug form of presentation of the application forms, side effects, and includes the process of development of new drugs. | YUM201 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | erinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | IAY222 | TRAVMA TRAUMA | Z | 0 | 4 | 2.0 | 10.0 | 4 | Travmalı hastalarda genel yaklaşım kuralları ve hasta nakli,
Politravmalı hastanın genel değerlendirilmesi,
Şokta genel yaklaşım,
Yumuşak doku zedelenmeleri,
Kafa travmaları,
Omurga ve omurilik travmaları,
Pelvistravmaları,
Ekstremitetravmaları,
Yanık ve Donuklar,
Pediatrik Travma,
Gebelikte Travma,
Yaşlılarda Travma,
Ekstremitetravmaları | General management of patients with trauma and transplant patients ,
General evaluation of patients with polytrauma ,
The general approach in shock ,
Soft tissue injuries ,
Head trauma,
Spine and spinal cord trauma,
Pelvic trauma ,
Extremity trauma,
Burns and acres ,
Pediatric Trauma ,
Trauma in pregnancy ,
Trauma in the Elderly ,
Extremity trauma | IAY224 | FİZİKSEL VE FİZYOLOJİK PERFORMANSIN GELİŞTİRİLMESİ-II DEVELOPMENT OF PHYSICAL AND PHYSIOLOGICAL PERFORMANCE-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Fiziksel aktivite ve sporun insan vücudu üzerindeki etkileri, fiziksel ve ruh sağlığı açısından aktivite, antrenmanın amacı ve temel ilkeleri, temel ve bileşik motorik özellikler ve geliştirme çalışmaları, Temel su becerilerinin geliştirilmesi ve suda ilk can kurtarma ve ilk yardım, performans geliştirmede eşli kuvvet çalışmaları, koordinatif yetilerin geliştirilmesi çalışmaları, temel tırmanma teknikleri, hayati idame ve doğada arama kurtarma, araçlı ve araçsız tırmanma teknikleri, kış koşullarında hayati idame ve arama kurtarma teknikleri gibi becerilerin öğretilmesi ve geliştirilmesini içermektedir. | Physical activity and sport effects on the human body, on the physical and mental health in terms of activity, training objectives and basic principles, basic and compound motor characteristics and development work, basic water skills and water first life saving and first aid, developing for performance in polygamous strength exercises, coordinative skills development studies, basic climbing techniques, essential maintenance and nature of search and rescue, vehicle and tool-climbing techniques in winter conditions vital maintenance and search and rescue techniques as well as skills to be taught and developed involves. | IAY226 | AMBULANS SERVİS EĞİTİMİ-II AMBULANCE SERVICE EDUCATION -II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | Ambulans Ve Acil Bakım Teknikerlerinin Rol Ve Sorumlulukları, Defibrilasyon, kardioversiyon, transkütenöz external pacamaker uygulamaları, sinüzal ve atrial ritimler ve algoritmaya göre tedavileri, akut koroner sendrom ve hastane öncesi bakımı, pediatrik hastalarda hastane öncesi bakım algoritmaları ile müdahaleler | Role and Responsibilities of Ambulance and Emergency Care Technicians, Defibrillation, cardioversion, transcutaneous external pacamaker applications, sinus and atrial rhythms and treatments according to the algorithm, acute coronary syndrome and pre-hospital care, interventions with pre-hospital care algorithms in pediatric patients | IAY232 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Terimler, Diyaloglar, Mesleki Cihazlar | Terms, Dialogues, Occupational Devices | SMY214 | TIP HUKUKU VE ETİK MEDICAL LAW AND ETHICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, hasta hakları, hasta-hekim-sağlık personeli ilişkisinin hukuki boyutları | The concept of ethics, patient rights, patient-physician-legal aspects of the relationship between health personnel | SMY216 | İLETİŞİM COMMUNICATIONS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | İletişim kavramları, iletişimin türleri, yazılı ve sözlü iletişim, etkin iletişim kurma yöntemleri | Communication concepts, types of communication, written and oral communication, effective communication methods | YUM202 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | |