Türkçe

10350 UYGULAMALI İSPANYOLCA ÇEVİRMENLİK -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Amaç
1Öğrencilerin İspanyolca öğrenmelerini sağlamak
2Bölümle ilgili teknik terimleri öğretmek
3Mezuniyet sonrası yabancı dil kullanım düzeylerini iyileştirmek.
4Öğrencilerimizin bir yabancı dili mutlaka en iyi şekilde öğrenip kullanabilmesini sağlamak.
5Dilin yanısıra kültürel birikimi arttırmak
Hedef
1Hazırlık ve ön lisans İspanyolca programlarında öğrencilerimizin bizzat dili uygulayan (konuşabilen, yazabilen, sunum yapabilen ve üreten) kişi konumunda olmasıdır.
2Öğrendiğini ve neyi öğrenmesi gerektiğini sorgulayan bir öğrenci profili ortaya koyan öğrenciler yetiştirilmesidir.
3Yabancı Dil Öğretimi’nde, akademik öncelikleri saptayarak, öğrenci gereksinimine dayalı ve öğrenciyi dil öğretiminin merkezine yerleştiren bir anlayışın benimsenmesidir.
4En önemlisi öğrencilerimizin mutlak surette öğrendiği dilde tam yeterli olmasını sağlamak ve onlara yabancı dilin hem meslekî hem de sosyal yaşamlarının bir parçası olduğu bilincini verebilmektir.
5Özgeçmişlerde "Yabancı Dil Bilir” klasik ifadesinin, üniversitemizi bitiren öğrencilerin özgeçmişlerinde gerçekte hâlen o dili etkin bir şekilde kullanabilen birer meslek erbâbı olmalarına olanak tanımaktır.
6Ayrıca, uluslararası seviyede bir yabancı dil sınavı olarak kabul edilen DELE sınavına girmesini sağlamak ve yabancı dil bildiğini uluslararası düzeyde de kanıtlaması fırsatını vermek.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.