English

10350 APPLIED SPANISH-TURKISH TRANSLATION -
LEVEL: Associate's Degree, TYYÇ: Level 5, EQF-LLL: Level 5, QF-EHEA: Short Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Instructor (Ph.D.) ASLIHAN AĞDANLI


E-mail :

Ext. : 40756
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :
Instructor (Ph.D.) ASLIHAN AĞDANLI


E-mail :

Ext. : 40756
CV :

Instructor (Ph.D.) ASLIHAN AĞDANLI

E-mail :
Ext. : 40756
CV :

Instructor ANGELICA LOLITA AYDIN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor DUYGU SEZER

E-mail :
Ext. : 40759
CV :

Instructor ELIAS RAMO GALIAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SPELA GROSELJ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor YASEMİN AKGÜL

E-mail :
Ext. :
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Assist. Prof. Dr. DINARA DUISEBAYEVA

E-mail :
Ext. : 20502
CV :

Assist. Prof. Dr. FARİS KOCAMAN

E-mail :
Ext. : 40005
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET HAKAN ÖZÇELİK

E-mail :
Ext. : 20002
CV :

Assist. Prof. Dr. NEZİHE SELCEN KORKMAZCAN

E-mail :
Ext. : 42952
CV :

Instructor (Ph.D.) ASLIHAN AĞDANLI

E-mail :
Ext. : 40756
CV :

Instructor (Ph.D.) MUHABBET DOYRAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ANGELICA LOLITA AYDIN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ASLI YILDIZCAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor BAŞAK ŞENOL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor BURCU ERDAĞ

E-mail :
Ext. : 40717
CV :

Instructor CAFER ÇİLENTİ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor DUYGU SEZER

E-mail :
Ext. : 40759
CV :

Instructor ELIAS RAMO GALIAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor EMİR YEMENİCİ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ERHAN ÖZTÜRK

E-mail :
Ext. : 40101
CV :

Instructor FATMA NUR TÜFEKÇİ

E-mail :
Ext. : 42152
CV :

Instructor GISELA TAHMINA ALCOCER DE OKTAR

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor HAKAN BURAK EMEKLİ

E-mail :
Ext. : 42151
CV :

Instructor MERVE ASLANDEMİR

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MUHAMMED GÜNAYDIN

E-mail :
Ext. : 40711
CV :

Instructor MURAT TEKİN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor OSMAN ALPER YILDIRIM

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor OSMAN BÜLENT BAYKAL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ÖZE YAVUZ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SELİN ALKAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SİBEL YILMAZ

E-mail :
Ext. : 41554
CV :

Instructor SİNAN GÖZENÇ

E-mail :
Ext. : 41553
CV :

Instructor SPELA GROSELJ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor TÜLAY AKBAY

E-mail :
Ext. : 61366
CV :

Instructor ÜMİT ATİLLA

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ÜMMEHAN KAĞIT

E-mail :
Ext. :
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.