Türkçe

07020 HALKLA İLİŞKİLER ve TANITIM -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12345678123456
1 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kuramsal bilgileri tanımlar.555555554555556998.57
2 Halkla İlişkilerin ilgili olduğu alanlarla disiplinler arası etkileşimi anlatır.544554444544546187.14
3 Örgütsel iletişim modelleri ve işleyişini anlatır.444445444454445882.86
4 Halkla ilişkilerin bir yönetim fonksiyonu olduğunu hatırlar.554544444444546085.71
5 Halkla ilişkilerin itibar yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kriz yönetimi gibi uygulama alanlarını teoride ve pratikte anlatır.553454454444445984.29
6 Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini tanımlar.553554434343435578.57
7 Araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme süreçlerini tanımlar.554543454454446085.71
8 Alanı ile ilgili her türlü faaliyet hakkında raporlama yapmasını bilir.545543454354546085.71
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12345678123456
1 Örgütlerin kurum içi ve kurum dışı stratejik iletişim çalışmalarını belirler.554455354443546085.71
2 Disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler, yaklaşımlar ve yöntemler oluşturur.543554455325545984.29
3 Kurumsal iletişim alanında yaratıcı bakış açısı geliştirir.552444535433345477.14
4 Halkla ilişkiler çalışmalarında amaca uygun ortam, ekipman ve araç seçimini yapma ve kullanma becerisine sahiptir.553535552554435984.29
5 Kurumsal iletişim strateji ve taktiklerinin uygulanması ve pratiğe indirgenmesine yönelik mesleki-teknik bilgiyi kullanır.553535454453456085.71
6 Klasik medya ve dijital medya ortamlarında gerekli halkla ilişkiler, tanıtım ve reklam içeriklerini hazırlar.554545555454446491.43
7 Stratejik iletişim yönetimi kapsamında kuruluşun tüm etkinliklerini yönetir.554444555554556592.86
8 Lisans derecesinde bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular.553553355425535882.86
9 Medya planlamasını yapar; planlar, kullanır, denetler.443535454554556187.14
10 Ulusal ve uluslararası kalite yönetim süreçlerini uygular.445432353322244665.71
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12345678123456
1 Bireysel olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.544411132452224057.14
2 Halkla ilişkiler alanındaki sorunlara çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler.545553355335335781.43
Öğrenme Yetkinliği 12345678123456 T %
1 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler.553415534523455477.14
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine varır.434424433513214361.43
3 Mesleğin dünyadaki gelişimini izler.355425544522545578.57
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12345678123456 T %
1 Alanı ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.544435454452215274.29
2 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini takip ederek kamu yararına kullanma yetisine sahiptir.555432554522335375.71
3 Etkin dinleme, eleştirel analiz ve sorun çözme konusunda yetkindir.555353554535315781.43
Alana Özgü Yetkinlik 12345678123456 T %
1 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.345311553322334361.43
2 Alanında yönetsel bakış açısı ile her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgisine sahip olur.543525354544445781.43
3 Örgütlerde yaşanabilecek olası krizleri öngörür ve önler, mevcut krizleri çözümler.553325555422315071.43
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 292929292929292929292929292929--
İlişki Ağırlığı137132112127102113119131116121105101112101--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.