|
|
01120 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Matematiksel kavramları tanımlar, sistematik yapıları ve aralarındaki ilişkileri bilir, matematiksel bir bilginin geçerliliğinin nasıl değerlendirileceğini bilir ve mesleği ile ilişkili matematik bilgisine sahiptir. |
%83.25 |
2 |
Ülkemizdeki ve dünyadaki ortaokul matematik öğretimi programları hakkında ve öğretim programının sınıf ortamlarına nasıl uygulanması gerektiği hakkında bilgi sahibidir. |
%83.50 |
3 |
Ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları, gelişim düzeyleri ve sosyo-kültürel altyapıları hakkında bilgi sahibidir. |
%83.50 |
3 |
|
%83.50 |
3 |
|
%83.50 |
3 |
|
%83.50 |
3 |
|
%83.50 |
3 |
|
%83.50 |
3 |
|
%83.50 |
3 |
|
%83.50 |
4 |
Matematik eğitimi alanı ile ilgili öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme değerlendirme yaklaşımları, bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir. |
%83.50 |
5 |
Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibidir. |
%83.25 |
5 |
|
%83.25 |
5 |
|
%83.25 |
5 |
|
%83.25 |
5 |
|
%83.25 |
5 |
|
%83.25 |
5 |
|
%83.25 |
5 |
|
%83.25 |
5 |
|
%83.25 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri anlaşılır ve pratik olarak çözer. |
%83.75 |
2 |
Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır. |
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
3 |
İlköğretim matematik öğretim programı kazanımlarına uygun eğitim-öğretim materyalleri geliştirir ve anlamlı öğrenmeyi destekleyecek etkinlik tasarlar ve bunları kapsayan bir ders planı oluşturur. |
%83.25 |
3 |
|
%83.25 |
3 |
|
%83.25 |
3 |
|
%83.25 |
3 |
|
%83.25 |
3 |
|
%83.25 |
3 |
|
%83.25 |
3 |
|
%83.25 |
3 |
|
%83.25 |
3 |
|
%83.25 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Görev yaptığı okullarda kendisinin, öğrencilerinin ve meslektaşlarının akademik ve mesleki gelişiminde sorumluluk sahibidir, alanı ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası projelerin geliştirilmesi ve uygulanması gerektiğinin farkındadır. |
%83.25 |
2 |
Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranır. |
%83.25 |
2 |
|
%83.25 |
2 |
|
%83.25 |
2 |
|
%83.25 |
2 |
|
%83.25 |
2 |
|
%83.25 |
2 |
|
%83.25 |
2 |
|
%83.25 |
2 |
|
%83.25 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sahip olduğu bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. |
%83.25 |
2 |
Bilgi teknolojilerini, matematik öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde etkili bir şekilde kullanır. |
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
2 |
|
%83.50 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Meslektaşları, öğrencileri ve aileler ile etkili iletişim kurar ve meslektaşlarıyla birlikte etkin bir şekilde çalışır. |
%83.25 |
2 |
Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır. |
%83.50 |
3 |
Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. |
%83.50 |
4 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
%83.75 |
4 |
|
%83.75 |
4 |
|
%83.75 |
4 |
|
%83.75 |
4 |
|
%83.75 |
4 |
|
%83.75 |
4 |
|
%83.75 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir. |
%83.25 |
1 |
|
%83.25 |
1 |
|
%83.25 |
1 |
|
%83.25 |
1 |
|
%83.25 |
1 |
|
%83.25 |
1 |
|
%83.25 |
1 |
|
%83.25 |
1 |
|
%83.25 |
1 |
|
%83.25 |
|
|