|
|
01120 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Amaç |
1 | Alandaki teorik bilgilerini ve uygulama becerilerini birleştirerek hem ulusal hem de uluslararası standartlarda çağdaş matematik anlayışını kazanmış matematik öğretmenleri yetiştirmektir. |
2 | Ortaokullarda (5-8. sınıflar) görev alabilecek, öğrencilerine matematiksel düşünebilme, iletişim ve ilişkilendirme, problem çözme, akıl yürütme becerilerini kazandıracak, onlara kavramsal ve işlemsel bilgiyi yaşamlarında nasıl kullanacaklarına ilişkin örnekler sunacak ilköğretim matematik öğretmenleri yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
3 | Öğrenci odaklı yaklaşımların matematik öğretiminde uygulanmasını sağlayabilen, alan ve meslek bilgisine ilişkin bilimsel bakış açısına sahip, bulunduğu çağın değerlerini kavramış, nitelikli, ahlâklı, özverili ve idealist öğretmenler yetiştirmektir. |
4 | Temel matematiksel bilgilerin yanı sıra, çağdaş eğitimcinin meslek yaşamında gerek duyacağı pedagojik bilgi, beceri ve donanımı kazanmış; problem süreçlerinin çözüm aşamalarını tasarlayabilen, çözümleri diğer disiplinler açısından ve toplumsal boyutlarda irdeleyebilecek bilgi ve duyarlılığa sahip öğretmenler yetiştirmektir. |
5 | Alanındaki araç gereç ve teknoloji kullanımına hakim, problem çözme becerileri gelişmiş, matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olan, öğrencilerin gelişim özelliklerini bilip bu özelliklere göre öğretimi planlayan ve materyal geliştiren öğretmenlerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
6 | Milli Eğitim Temel Kanunu çerçevesinde sosyal yönleri, iletişim becerileri, çevre bilinci gelişmiş, çevre sorunlarına duyarlı kişiliklere sahip ve matematik eğitimine yönelik olumlu tutum ve davranışları benimsemiş mesleğini, seven ve öğrencilere matematiği sevdiren ilköğretim matematik öğretmenleri yetiştirmektir. |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
Hedef |
1 | Öğretmen adaylarının matematiğe karşı tutumun olumlu yönde geliştirilmesi, matematiksel iletişim becerileri ile matematiksel ve disiplinler arası ilişkilendirme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
2 | Çağımızın gerekliliği ile beraber, bilimsel ve analitik düşünme yeteneği ile akıl yürütme ve tahmin becerisi, matematiksel olaylara eleştirel gözle bakma, matematiksel ve disiplinler arası ilişkilendirme, soyut düşünme, analiz ve sentez yapabilme gibi üst düzey becerilere sahip nitelikli matematik öğretmenlerinin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. |
3 | Matematik alan bilgisi tam, matematik öğretiminde ihtiyaç duyulan yöntem ve teknikleri iyi bilen, bu yöntem ve tekniklere uygun materyal geliştirme becerisine sahip ve teknolojiyi adapte edebilen, matematik eğitimi alanında ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmelere hakim olan, öğrencilerine matematiği sevdirecek öğretmenler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. |
4 | Matematik, matematik eğitimi, öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımları, ölçme-değerlendirme, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri, eğitim sistem ve okul yönetimi konularında edindikleri kuramsal bilgiyi ve uygulama deneyimlerini mesleklerini icra ederken kullanabilen ve öğrencileri ve meslektaşları için iyi birer örnek olabilen öğretmenler yetiştirmek hedeflenmektedir. |
5 | Türk Milli Eğitiminin Temel Kanunlarını açıklayan, amaç ve ilkelerini bilen ve ortaokul düzeyinde eğitim-öğretim programlarına hakim olan eğitimcileri topluma kazandırmak hedeflenmektedir. |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
|