Türkçe

50120 DİYALİZ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Diyalizin temel prensiplerini öğrenmek %82.25
2 Üriner sistem ve sorunları hakkında geniş bilgi sahibi olmak %83.25
3 Hasta ve Hastalıklar Bilgisi kavramlarını öğrenmek %84.00
4 Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olmak ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanmak %81.75
5 Alan terminolojisini etkin kullanabilmek %82.25
6 Böbrek yetmezliği ve organ nakli konusunda geniş bilgi sahibi olmak %84.00
7 Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanmak %83.25
8 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerler hakkında bilinç sahibi olmak %86.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Donanımlı, gelişen teknolojiye uygun bilgi ve beceriye sahip olmak %82.50
2 Araştırma ve sorun çözme yeteneğini geliştirmek %85.00
3 Ekip çalışmasına yatkınlık kazanmak %83.50
4 İnsan sağlığına ve etik değerlere önem vermek %84.25
5 Diyaliz makinesinin hastaya bağlanmasından ve kullanılmasından birinci derecede sorumlu olmak %83.25
6 Doktorların gözetiminde hastaların günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak diyaliz makinesine bağlanmasını takip edebilmek %83.00
7 İlk yardım uygulamalarında yetkinlik kazanmak %85.75
8 Hijyen kurallarının önemini algılamak ve uygulamada etkinlik kazanmak %85.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme %85.75
2 İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkin olmak %85.75
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanmak %84.50
2 Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanmak %83.25
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurmak %85.75
2 Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanmak %86.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanmak %83.50
2 Su Sistemlerini tanımak %83.75
3 Diyaliz ile ilgili tüm enstrümanları tanınmak ve etkin biçimde kullanmak %83.75
4 Diyaliz cihazının bakımı ile ilgili kontrolleri gerçekleştirebilmek %83.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.