PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 |
1 |
Diyalizin temel prensiplerini öğrenmek | 5 | 5 | 3 | 5 | 18 | 90.00 |
2 |
Üriner sistem ve sorunları hakkında geniş bilgi sahibi olmak | 3 | 3 | 5 | 5 | 16 | 80.00 |
3 |
Hasta ve Hastalıklar Bilgisi kavramlarını öğrenmek | 1 | 1 | 4 | 5 | 11 | 55.00 |
4 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olmak ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanmak | 5 | 5 | 4 | 5 | 19 | 95.00 |
5 |
Alan terminolojisini etkin kullanabilmek | 3 | 3 | 3 | 5 | 14 | 70.00 |
6 |
Böbrek yetmezliği ve organ nakli konusunda geniş bilgi sahibi olmak | 3 | 3 | 5 | 5 | 16 | 80.00 |
7 |
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanmak | 4 | 5 | 4 | 5 | 18 | 90.00 |
8 |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerler hakkında bilinç sahibi olmak | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 25.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 |
1 |
Donanımlı, gelişen teknolojiye uygun bilgi ve beceriye sahip olmak | 5 | 5 | 2 | 5 | 17 | 85.00 |
2 |
Araştırma ve sorun çözme yeteneğini geliştirmek | 3 | 3 | 1 | 4 | 11 | 55.00 |
3 |
Ekip çalışmasına yatkınlık kazanmak | 0 | 5 | 4 | 4 | 13 | 65.00 |
4 |
İnsan sağlığına ve etik değerlere önem vermek | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 15.00 |
5 |
Diyaliz makinesinin hastaya bağlanmasından ve kullanılmasından birinci derecede sorumlu olmak | 5 | 5 | 3 | 5 | 18 | 90.00 |
6 |
Doktorların gözetiminde hastaların günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak diyaliz makinesine bağlanmasını takip edebilmek | 5 | 5 | 3 | 4 | 17 | 85.00 |
7 |
İlk yardım uygulamalarında yetkinlik kazanmak | 0 | 2 | 0 | 4 | 6 | 30.00 |
8 |
Hijyen kurallarının önemini algılamak ve uygulamada etkinlik kazanmak | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 | 35.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 |
1 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 15.00 |
2 |
İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkin olmak | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 15.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | T | % |
1 |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanmak | 0 | 2 | 1 | 3 | 6 | 30.00 |
2 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanmak | 0 | 4 | 1 | 3 | 8 | 40.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | T | % |
1 |
Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurmak | 0 | 2 | 5 | 4 | 11 | 55.00 |
2 |
Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanmak | 0 | 2 | 0 | 4 | 6 | 30.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | T | % |
1 |
Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanmak | 5 | 5 | 0 | 5 | 15 | 75.00 |
2 |
Su Sistemlerini tanımak | 5 | 4 | 0 | 5 | 14 | 70.00 |
3 |
Diyaliz ile ilgili tüm enstrümanları tanınmak ve etkin biçimde kullanmak | 5 | 5 | 0 | 5 | 15 | 75.00 |
4 |
Diyaliz cihazının bakımı ile ilgili kontrolleri gerçekleştirebilmek | 5 | 5 | 0 | 5 | 15 | 75.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26 | 16 | 22 | 15 | 26 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 64 | 81 | 48 | 112 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |