PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Televizyon yapımlarının yapım öncesi, yapım, yapım sonrası aşamalarını bilir. |
   2 |
İletişim biliminin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürler arası boyutlarını bilir. |
   3 |
Habercilikle ilgili temel kavramları, haber üretim süreçlerini (haber toplama, yazma ve dağıtma) ve yeni medyadaki gelişmeleri tanır. |
   4 |
Haberciliğin ve televizyonun dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibidir. |
   5 |
Televizyon program türlerini bilir. |
   6 |
Farklı yayın ortamları için içerik üretmeyi bilir. |
   7 |
Görsel ve işitsel dilin ve anlatının temel unsurlarını, televizyon program metni yazmayı, çekim senaryosu hazırlamayı, sunum ve röportaj tekniklerini bilir. |
   8 |
Stüdyo ve stüdyo dışı tek ve çok kameralı yapım sürecini tanımlar. |
   9 |
Kamera, mikrofon, ses, ışık ve kurgu gibi görsel işitsel üretim araçlarının temel çalışma prensiplerini bilir. |
   10 |
Web tabanlı yayın süreci ile üretim ve paylaşım teknolojilerindeki gelişmeleri açıklar. |
   11 |
Televizyon haberciliğinin ve programcılığının etik ilkelerini, mevzuatı, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartları ile mesleki faaliyetlerin hukuki sonuçlarını açıklar. |
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Televizyon yapımlarının yapım öncesi, yapım, yapım sonrası aşamalarını programlar ve uygular. |
   2 |
Özdenetim ve editoryal denetim becerilerini medya içerikleri ile ilişkilendirir. |
   3 |
Haber kaynakları ile etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. |
   4 |
Televizyon haberciliği ve programcılığı alanındaki problemleri ortaya çıkarır, yorumlar ve çözüm üretir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Televizyon içerik üretim sürecini planlar, yapım sürecini belgeler ve raporlar. |
   6 |
Grafik öğelerini televizyona özgü içerik üretiminde kullanarak ses ve görüntü kurgusu yapar. |
   7 |
Stüdyo ve stüdyo dışı tek ve çok kameralı üretim sürecinde, en az bir birimde, görev alma becerisine sahiptir. |
   8 |
Televizyon yapımlarının üretiminde gerekli teknolojileri kullanır. |
   9 |
Bilişim teknolojilerini, yeni medya ve yayıncılık teknolojilerini etkin kullanır. |
   10 |
Haber sunma becerisine sahiptir. |
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
|
- Laboratuar
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Sözlü Değerlendirme
- Uygulama Sınavı
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Televizyon haber ve program üretim ve yapım sürecinde bireysel olarak veya grup içerisinde etkin görev alır. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Uygulama Sınavı
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Medya okuryazarlığı ilkelerine bağlı olarak görsel, işitsel ortamlardaki iletilere ulaşır, bunları çözümler ve eleştirel bir perspektifle değerlendirir. |
   2 |
Televizyon yayıncılığı alanında ürün oluştururken yasal düzenlemelere ve etik kurallara göre tasarlar. |
   3 |
Televizyon haberciliği ve programcılığı alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve kalite standartlarını uygulamada yetkindir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
- Kısa Sınav
- Uzman Değerlendirmesi
- Uygulama Sınavı
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Türkçe ve yabancı bir dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve tartışır. |
   2 |
Televizyon içeriklerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerini değerlendirerek birey/toplum ile televizyonun ilişki ve etkileşimini analiz eder. |
   3 |
Televizyon Haberciliği ve programcılığıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri açıklayarak düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve meslektaşlarına/topluma sunar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Bilg.Des. Sunum
- Kısa Sınav
- Sözlü Değerlendirme
- Uygulama Sınavı
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Televizyon yapım türüne göre uygun teknik malzemeleri tespit eder. |
   2 |
Televizyon metinlerini yapım türüne göre analiz eder. |
   3 |
Görsel ve işitsel dil oluşturma sürecinin tüm unsurlarını kullanarak zaman sınırlaması altında televizyon haber ve program formatı üretir. |
   4 |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanıyla birleştirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Uygulama Sınavı
|