Türkçe

07060 TELEVİZYON HABERCİLİĞİ VE PROGRAMCILIĞI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Televizyon yapımlarının yapım öncesi, yapım, yapım sonrası aşamalarını bilir.
   2 İletişim biliminin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürler arası boyutlarını bilir.
   3 Habercilikle ilgili temel kavramları, haber üretim süreçlerini (haber toplama, yazma ve dağıtma) ve yeni medyadaki gelişmeleri tanır.
   4 Haberciliğin ve televizyonun dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibidir.
   5 Televizyon program türlerini bilir.
   6 Farklı yayın ortamları için içerik üretmeyi bilir.
   7 Görsel ve işitsel dilin ve anlatının temel unsurlarını, televizyon program metni yazmayı, çekim senaryosu hazırlamayı, sunum ve röportaj tekniklerini bilir.
   8 Stüdyo ve stüdyo dışı tek ve çok kameralı yapım sürecini tanımlar.
   9 Kamera, mikrofon, ses, ışık ve kurgu gibi görsel işitsel üretim araçlarının temel çalışma prensiplerini bilir.
   10 Web tabanlı yayın süreci ile üretim ve paylaşım teknolojilerindeki gelişmeleri açıklar.
   11 Televizyon haberciliğinin ve programcılığının etik ilkelerini, mevzuatı, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartları ile mesleki faaliyetlerin hukuki sonuçlarını açıklar.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Televizyon yapımlarının yapım öncesi, yapım, yapım sonrası aşamalarını programlar ve uygular.
   2 Özdenetim ve editoryal denetim becerilerini medya içerikleri ile ilişkilendirir.
   3 Haber kaynakları ile etkili iletişim kurma becerisine sahiptir.
   4 Televizyon haberciliği ve programcılığı alanındaki problemleri ortaya çıkarır, yorumlar ve çözüm üretir.
   5 Televizyon içerik üretim sürecini planlar, yapım sürecini belgeler ve raporlar.
   6 Grafik öğelerini televizyona özgü içerik üretiminde kullanarak ses ve görüntü kurgusu yapar.
   7 Stüdyo ve stüdyo dışı tek ve çok kameralı üretim sürecinde, en az bir birimde, görev alma becerisine sahiptir.
   8 Televizyon yapımlarının üretiminde gerekli teknolojileri kullanır.
   9 Bilişim teknolojilerini, yeni medya ve yayıncılık teknolojilerini etkin kullanır.
   10 Haber sunma becerisine sahiptir.
  • Laboratuar
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Televizyon haber ve program üretim ve yapım sürecinde bireysel olarak veya grup içerisinde etkin görev alır.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Medya okuryazarlığı ilkelerine bağlı olarak görsel, işitsel ortamlardaki iletilere ulaşır, bunları çözümler ve eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
   2 Televizyon yayıncılığı alanında ürün oluştururken yasal düzenlemelere ve etik kurallara göre tasarlar.
   3 Televizyon haberciliği ve programcılığı alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve kalite standartlarını uygulamada yetkindir.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Kısa Sınav
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Uygulama Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Türkçe ve yabancı bir dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve tartışır.
   2 Televizyon içeriklerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerini değerlendirerek birey/toplum ile televizyonun ilişki ve etkileşimini analiz eder.
   3 Televizyon Haberciliği ve programcılığıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri açıklayarak düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve meslektaşlarına/topluma sunar.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Bilg.Des. Sunum
  • Kısa Sınav
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Televizyon yapım türüne göre uygun teknik malzemeleri tespit eder.
   2 Televizyon metinlerini yapım türüne göre analiz eder.
   3 Görsel ve işitsel dil oluşturma sürecinin tüm unsurlarını kullanarak zaman sınırlaması altında televizyon haber ve program formatı üretir.
   4 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanıyla birleştirir.
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Rapor Yazma
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.