PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 28 | 93.33 |
2 |
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 25 | 83.33 |
3 |
Öğrendiği teorik bilgileri sahada uygulayabilmek | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 28 | 93.33 |
2 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 27 | 90.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 25 | 83.33 |
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 24 | 80.00 |
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 5 | 0 | 5 | 5 | 2 | 0 | 17 | 56.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 23 | 76.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 25 | 83.33 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 19 | 63.33 |
3 |
Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alma ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip etme | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 22 | 73.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Meslek etiğine uygun şekilde davranmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 29 | 96.67 |
2 |
Çocuk Gelişimi alanında aldığı mesleki eğitimin gereklilikleri ve ilkeleri doğrultusunda, Türkiye’deki ve dünyadaki mesleki ve teknolojik gelişmeleri izlemek, mevcut bilgilerini ve deneyimlerini geliştirmek, yeni bilgi ve deneyimlerini aktarmak | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
3 |
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışmak | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 27 | 90.00 |
4 |
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmek ve sürdürebilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 29 | 96.67 |
5 |
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
6 |
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşım(lar)ını belirlemek | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 28 | 93.33 |
7 |
Değerlendirme verilerine dayalı, sistematik ve bilimsel dayanakları olan gelişimsel destek programlarını hazırlamak, uygulamak ve izleme çalışmaları yapmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 29 | 96.67 |
8 |
Gelişimsel olarak risk altında olan çocuk ve aileleri belirlemek ve uygun birimlere yönlendirmek | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 24 | 80.00 |
9 |
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapmak | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 22 | 73.33 |
10 |
Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirmek | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 21 | 70.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 23 | 23 | 21 | 23 | 23 | 23 | 20 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 104 | 94 | 100 | 104 | 92 | 95 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |