Türkçe

02060 TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Türkçeyi derin tarihi ve geniş coğrafyası içinde çok renkli bir bütün olarak görür.
2Türk edebiyatının geçirmiş olduğu dönemleri inceler.
3Bu dönemlerdeki sanat anlayışlarını ve eserleri anlayıp yorumlar.
4Karşılaştırmalı dil ve edebiyat çalışmaları yapar.
5Dönemleri meydana getiren şahsiyetleri tanır.
6Çağdaş sanat görüşlerine dayalı yöntemlerle araştırma ve değerlendirmelerde bulunur.
7Dil ve edebiyat problemlerini disiplinler arası yaklaşımla çözer.
8Bilgisayar ve bilgi teknolojilerinden faydalanır.
9Uluslararası bilimsel standartları yakalama çabasında olan öğretmenler, bilim adamları ve uzmanlar yetiştirir.
10 Türkçeyi güzel ve doğru bir şekilde kullanabilme; dil ve edebiyat bilgilerini kullanabilme becerisini kazandırır.
Hedef
1Öğrencileri dil ve edebiyat alanında çağdaş bilgilerle donatır.
2Eleştirel ve disiplinler arası yaklaşımlar kazandırır.
3Akademik dünyanın ve iş hayatının beklentilerini karşılayacak donanımlı bireyler yetiştirir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.