PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
İspanyolcanın konuşulduğu ülkeler hakkında genel bir bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İspanyolcanın kökeni, gramer ve kelime bakımından etkilendiği diğer diller hakkında yetkindir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
İyi bir İspanyolca bilgisine sahip olmalarının yanı sıra, İspanyol kültürü ve edebiyatında da bildiğini ifade eder. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Sadece İspanyol kültürü ile sınırlı kalmayıp bu dilin konuşulduğu Latin Amerika ülkeleri hakkında da geniş bilgi birikimine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Öğrendiği dili kullanacağı ve çalışacağı şirketleri ve yapacağı meslekleri tanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
İspanyolcanın kullanıldığı alanlar ile ilgili kavram, ilke ve olguları tanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Dünyada İspanyolca konuşulan ve aksanı farklı olan herhangi bir ülkenin insanıyla rahatlıkla iletişime geçer. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İspanyolcadan Türkçeye ve Türkçeden İspanyolcaya çok yönlü metin çevirisi hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Mezunlarımız İspanyolca Türkçe arasında iki yönlü çeviriye ilişkin başlıca çeviri tekniklerine yönelik çalışmalar yapar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Kamuya ait ve özel okullarda uzman öğretici adı altında İspanyolca öğretmenliği yapmaya hak kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Çeviri bürolarında ve tercümanlık hizmetleri veren firmalarda çevirmen olarak çalışır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
İspanya ve Latin Amerika Konsoloslukları, turizm, dış ticaret, bankacılık, medya ve yayıncılık gibi pek çok alanda görev alır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Şiir, öykü, yazın eleştirisi gibi çeşitli konularda değişik metinleri iki yönlü çeviri alıştırmalarıyla yeniden üretir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Yaratıcı, bağımsız ve eleştirel düşünür. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Açık görüşlü, farklı kültürlerden ve gruplardan insanlarla çalışmaya hazır olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Topluluk karşısında konuşurlar ve sunum yapma yetisine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
İş etiğinin gereklerini benimser ve gereklerine uygun davranır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Dünyanın her yerinde çalışabilecekleri yabancı dil bilgisi, iletişim becerisi ve bakış açısına sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Bilgisayar ve teknoloji okur yazarlığına sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Gözlemleme, inceleme ve raporlama yetilerine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Çeviri yetkinliğini geliştirir, konusunda yetkin olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Sözel ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İş çevresinde etik davranışlara ve sosyal sorumluluğa ilişkin farkındalığa sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Girişimci ve insiyatif sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
İspanyol dilini her alanda en iyi şekilde kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Çevirmenlik konusunda uzman çevirmenlerle iş birliği sağlar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Hem ana dili Türkçe hem de İspanyolcanın tüm gramer kurallarını eksiksiz bir şekilde öğrenir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İspanyolcayı çok iyi seviyede okuma, anlama ve yazma yetisine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Alanındaki her türlü çeviri işini tüm teknik, metodolojik bilgilere sahip olarak eksiksiz bir şekilde yerine getirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Her alanda fikir beyan edebilecek seviyede İspanyolca ve Türkçe bilgisine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 30 | | | | | | | | | | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | | | | | | | | | | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |