Türkçe

10350 UYGULAMALI İSPANYOLCA ÇEVİRMENLİK -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12345123456
1 İspanyolcanın konuşulduğu ülkeler hakkında genel bir bilgi sahibi olur.0000000000000.00
2 İspanyolcanın kökeni, gramer ve kelime bakımından etkilendiği diğer diller hakkında yetkindir.0000000000000.00
3 İyi bir İspanyolca bilgisine sahip olmalarının yanı sıra, İspanyol kültürü ve edebiyatında da bildiğini ifade eder.0000000000000.00
4 Sadece İspanyol kültürü ile sınırlı kalmayıp bu dilin konuşulduğu Latin Amerika ülkeleri hakkında da geniş bilgi birikimine sahip olur.0000000000000.00
5 Öğrendiği dili kullanacağı ve çalışacağı şirketleri ve yapacağı meslekleri tanır.0000000000000.00
6 İspanyolcanın kullanıldığı alanlar ile ilgili kavram, ilke ve olguları tanır.0000000000000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12345123456
1 Dünyada İspanyolca konuşulan ve aksanı farklı olan herhangi bir ülkenin insanıyla rahatlıkla iletişime geçer.0000000000000.00
2 İspanyolcadan Türkçeye ve Türkçeden İspanyolcaya çok yönlü metin çevirisi hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olur.0000000000000.00
3 Mezunlarımız İspanyolca Türkçe arasında iki yönlü çeviriye ilişkin başlıca çeviri tekniklerine yönelik çalışmalar yapar.0000000000000.00
4 Kamuya ait ve özel okullarda uzman öğretici adı altında İspanyolca öğretmenliği yapmaya hak kazanır.0000000000000.00
5 Çeviri bürolarında ve tercümanlık hizmetleri veren firmalarda çevirmen olarak çalışır.0000000000000.00
6 İspanya ve Latin Amerika Konsoloslukları, turizm, dış ticaret, bankacılık, medya ve yayıncılık gibi pek çok alanda görev alır.0000000000000.00
7 Şiir, öykü, yazın eleştirisi gibi çeşitli konularda değişik metinleri iki yönlü çeviri alıştırmalarıyla yeniden üretir.0000000000000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12345123456
1 Yaratıcı, bağımsız ve eleştirel düşünür.0000000000000.00
2 Açık görüşlü, farklı kültürlerden ve gruplardan insanlarla çalışmaya hazır olur.0000000000000.00
3 Topluluk karşısında konuşurlar ve sunum yapma yetisine sahip olur.0000000000000.00
4 İş etiğinin gereklerini benimser ve gereklerine uygun davranır.0000000000000.00
Öğrenme Yetkinliği 12345123456 T %
1 Dünyanın her yerinde çalışabilecekleri yabancı dil bilgisi, iletişim becerisi ve bakış açısına sahip olur.0000000000000.00
2 Bilgisayar ve teknoloji okur yazarlığına sahip olur.0000000000000.00
3 Gözlemleme, inceleme ve raporlama yetilerine sahip olur.0000000000000.00
4 Çeviri yetkinliğini geliştirir, konusunda yetkin olur.0000000000000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12345123456 T %
1 Sözel ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurar.0000000000000.00
2 İş çevresinde etik davranışlara ve sosyal sorumluluğa ilişkin farkındalığa sahip olur.0000000000000.00
3 Girişimci ve insiyatif sahibi olur.0000000000000.00
4 İspanyol dilini her alanda en iyi şekilde kullanır.0000000000000.00
5 Çevirmenlik konusunda uzman çevirmenlerle iş birliği sağlar.0000000000000.00
Alana Özgü Yetkinlik 12345123456 T %
1 Hem ana dili Türkçe hem de İspanyolcanın tüm gramer kurallarını eksiksiz bir şekilde öğrenir.0000000000000.00
2 İspanyolcayı çok iyi seviyede okuma, anlama ve yazma yetisine sahip olur.0000000000000.00
3 Alanındaki her türlü çeviri işini tüm teknik, metodolojik bilgilere sahip olarak eksiksiz bir şekilde yerine getirir.0000000000000.00
4 Her alanda fikir beyan edebilecek seviyede İspanyolca ve Türkçe bilgisine sahip olur.0000000000000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 30--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.