PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik dallarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 8.00 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 20.00 |
3 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 7 | 28.00 |
4 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 7 | 28.00 |
5 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 6 | 24.00 |
6 |
İnşaat mühendisliğinde analiz ve tasarım için kullanılan hazır programların mevcut problem için, varsa, uygun olanını tespit etme ve kullanma becerisi. | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 | 20.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 6 | 24.00 |
2 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 6 | 24.00 |
3 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 8 | 32.00 |
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 6 | 24.00 |
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 8.00 |
6 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 7 | 28.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılamak için karmaşık bir sistem, işlem, cihaz veya ürün tasarlar; modern tasarım yöntemlerini uygular. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 10 | 40.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
1 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri kullanır, seçer ve geliştirir; bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 7 | 28.00 |
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olun; bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip ederek bilgiye ulaşır; sürekli kendini yenilemek. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 8 | 32.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
1 |
Disiplinler arası ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır ve bireysel çalışır. | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 9 | 36.00 |
2 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim; En az bir yabancı dil biliniyor; Etkili rapor yazarı ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkili sunumlar yapma, açık ve anlaşılır talimatlar verme | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 7 | 28.00 |
3 |
Etik ilkelere, mesleki ve etik sorumluluk bilincine uygun davranır; mühendislik uygulamalarının standartlarını bilir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 8 | 32.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
1 |
İnşaat mühendisliğindeki yenilik ve gelişmelerin takibini sağlamak için var olan hesaplama yöntemleri ile birlikte uygun analitik ve yeni deneysel tekniklerin geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 9 | 36.00 |
2 |
İnsan, malzeme, bilgi, ekipman ve enerjiyi içeren entegre sistemlerin tasarım, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisini göstermek | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 10 | 40.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 20 | 19 | | | | 20 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 61 | | | | 74 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |