English
06050 POLITICAL SCIENCE and INTERNATIONAL RELATIONS (in English) -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Prof. Dr. HATİCE DENİZ YÜKSEKER


E-mail :

Ext. :
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :
Assist. Prof. Dr. ÖZÜM SEZİN UZUN


E-mail :

Ext. : 24505
CV :

Prof. Dr. CELAL NAZIM İREM

E-mail :
Ext. : 24001
CV :

Prof. Dr. ERCAN EYUBOĞLU

E-mail :
Ext. : 24507
CV :

Prof. Dr. HATİCE DENİZ YÜKSEKER

E-mail :
Ext. :
CV :

Prof. Dr. NADİR DEVLET

E-mail :
Ext. : 24510
CV :

Assist. Prof. Dr. DENİZ ÖZÇETİN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. FİLİZ KATMAN

E-mail :
Ext. : 24504
CV :

Assist. Prof. Dr. GÖKHAN DUMAN

E-mail :
Ext. : 24305
CV :

Assist. Prof. Dr. GÜLAY UĞUR GÖKSEL

E-mail :
Ext. : 24508
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET ZEKİ GÜNAY

E-mail :
Ext. : 24512
CV :

Assist. Prof. Dr. ÖZÜM SEZİN UZUN

E-mail :
Ext. : 24505
CV :

Research Assist. KUTAY KUTLU

E-mail :
Ext. : 24513
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Prof. Dr. AKIN MARŞAP

E-mail :
Ext. : 24602
CV :

Prof. Dr. HATİCE DENİZ YÜKSEKER

E-mail :
Ext. :
CV :

Prof. Dr. HÜSEYİN BESİM AKIN

E-mail :
Ext. : 23302
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) ZELHA ALTINKAYA

E-mail :
Ext. : 24605
CV :

Assist. Prof. Dr. BEKİR EMRE KURTULMUŞ

E-mail :
Ext. : 24307
CV :

Assist. Prof. Dr. BURCU GÜDÜCÜ

E-mail :
Ext. : 20703
CV :

Assist. Prof. Dr. ÇİĞDEM ÖZARI

E-mail :
Ext. : 24102
CV :

Assist. Prof. Dr. DİLEK ÖZALP

E-mail :
Ext. : 26513
CV :

Assist. Prof. Dr. EMİNE ZEYTİNLİ

E-mail :
Ext. : 24604
CV :

Assist. Prof. Dr. FİLİZ ÇELE

E-mail :
Ext. : 20102
CV :

Assist. Prof. Dr. FİLİZ KATMAN

E-mail :
Ext. : 24504
CV :

Assist. Prof. Dr. GÖKÇEN ÇATLI ÖZEN

E-mail :
Ext. : 20702
CV :

Assist. Prof. Dr. GÖKHAN DUMAN

E-mail :
Ext. : 24305
CV :

Assist. Prof. Dr. GÜLAY UĞUR GÖKSEL

E-mail :
Ext. : 24508
CV :

Assist. Prof. Dr. HASAN VOLKAN ORAL

E-mail :
Ext. : 24509
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET HAKAN ÖZÇELİK

E-mail :
Ext. : 20002
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET ZEKİ GÜNAY

E-mail :
Ext. : 24512
CV :

Assist. Prof. Dr. ÖZÜM SEZİN UZUN

E-mail :
Ext. : 24505
CV :

Assist. Prof. Dr. SALVATORE JOSEPH TERREGROSSA

E-mail :
Ext. : 24209
CV :

Instructor AHMET HAKAN ÖZKAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ÖZGE YÜCESOY ATBAKAN

E-mail :
Ext. : 20505
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.