English

FACULTY OF EDUCATION-SPECIAL EDUCATION TEACHER

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
FACULTY OF EDUCATION-SPECIAL EDUCATION TEACHER
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA105ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I
Z202.03.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın KaldırılmasıIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne
BIL113BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
INFORMATION TECHNOLOGIES
Z303.05.03İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan korumaBasic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word
EGF105EĞİTİME GİRİŞ
INTRODUCTION TO EDUCATION 
Z202.03.02Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri, eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.Basic concepts of education, relation and functions of education with other sciences, historical development of education science, orientations in educational science in 21st century, research methods in education science, structure and characteristics of Turkish National Education system, role of teacher in education system, characteristics of teaching profession, improvements.
EGF107EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
Z202.03.02Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler.Relationship between education and psychology, definition and functions of educational psychology, basic concepts related to learning and development, developmental characteristics, factors affecting learning, learning theories, reflections of learning theories on teaching processes, effective learning, factors affecting learning.
ING107YABANCI DİL-I
FOREIGN LANGUAGE-I
Z202.03.02Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology.
OZE121ZİHİN YETERSİZLİĞİ VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU
COGNITIVE IMPAIRMENT AND AUTISM SPECTRUM DISORDER
Z202.04.02Zihinsel yetersizlik ve otizm spektrum bozukluğunun tanımları, bu yetersizlikleri olan bireylerin eğitimindeki gelişmelerin tarihçesi, bu yetersizliklerin nedenleri, tanılama ölçütleri, değerlendirme süreci ve özellikleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.Definitions of mental deficiency and autism spectrum disorder, history of developments in the education of individuals with these disabilities, causes of these deficiencies, diagnostic criteria, evaluation process and their properties are the content of this course.
OZE123ÖZEL EĞİTİM
SPECIAL EDUCATION
Z202.04.02Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zekâ ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünya'da ve Türkiye'de özel eğitim uygulamaları.Children with special needs and special education, developmental disabilities, mental disability and autistic disorders, learning difficulties, hearing impairments, language and speech disorders, emotions and behavior disorders, visual impairment, physical disabilities, giftedness and talent, inclusion, early education, 'in special education practices in Turkey.
TRO127TÜRK DİLİ -I
TURKISH LANGUAGE-I
Z303.05.03Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri ve önemi, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar, anlatım çeşitleri; yazılı ve sözlü anlatım, öznel anlatım, nesnel anlatım, paragraf türleri , metnin tanımı ve metin türleri, metin olma koşulları. Yazılı anlatım; planlı yazma aşamaları, bilgilendirici metinler üzerinde kuramsal bilgiler, örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları, bir metnin özetini ve planını çıkarma, yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.The definition and importance of language; literary language and its features, the external structures and rules in written expression, punctuation and dictation rules, planning, theme, point of view, constructive ideas in writing. Paragraph writing; the concept of composition, the principles and stages of composition, editing of compositions, general expression disorders, thinking and expression of thoughts, types of writtings; formal and informal writings, planning of essay, summarizing techniques.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA106ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II
Z202.03.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası TürkiyePolitical Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960.
EGF109EĞİTİM FELSEFESİ
EDUCATIONAL PHILOSOPHY
Z202.03.02Geçmişten günümüze felsefi ve eğitim ilişkisinin birey ve toplum üzerinde oluşturduğu etkiyi anlamlandırmaya; felsefenin eğitim ile olan ilişkisi doğrultusunda eğitim sistemlerimizin ve eğitim uygulamalarının nasıl şekillendiğini kavramaya; farklı felsefik görüşleri kullanarak bireye özgü eğitim felsefelerinin yapılandırılmasını sağlamaya yönelik konular ve tartışmalarThe connection between philosophy and education, definition of education philosophy, fundamental philosophical movements (idealism, realism, pragmatism and existentialist), education philosophy movements, the effects of education philosophy movements on Turkish education system, modern education systems.
EGF111EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
EDUCATIONAL SOCIOLOGY
Z202.03.02Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitim ve sosyalleşme ilişkisi. Eğitim üzerindeki sosyal etkiler. Eğitimin sosyal deneyimler ve kimlikler üzerindeki etkisi.Relationship between education and society, education and socialization. Social impacts on education. The effect of education on social experiences and identities.
ING108YABANCI DİL -II
FOREIGN LANGUAGE-II
Z202.03.02Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills.
OZE120İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ
AUDITORY AND VISUAL DISABILITY
Z202.04.02İşitme ve Görme yetersizliğine sahip öğrencileri tanıma,sınıflandırma,İşitme Görme yetersizliğine yönelik kavramlara sahip olma eğitimleriyle ilgili bilgiye sahip olma.Students who have hearing and visual impairment, classification, hearing, having information about the concept of lack of vision to have training.
OZE122ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK
LEARNING DISABILITY AND SPECIAL ABILITY
Z202.04.02Üstün zekâlıların eğitimine duyulan gereksinimin gerekçeleri; Üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin tanımı; Üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin tanımı Üstün zekâlı bireylerin bilişsel, fiziksel, sosyal, duygusal, ahlâki ve kişilik özellikleri; Üstün zekâlı bireylerin belirlenme yolları; Türkiye?de ve yurt dışında üstün zekâlıların eğitiminin dünü ve bugünü; Üstünlüğün gelişmesinde ilk öğrenmelerin önemi; Okulöncesinde bazı çevresel faktörlerin bilişsel gelişime etkileri; Üstün zekâlıların eğitiminde yönetimsel önlemler (Zenginleştirme, Hızlandırma, Türdeş Yetenek Gruplamaları vb.); Üstün zekâlıların eğitiminde program düzenlemeleri ve yapıları; üstünler için içeriğin farklılaştırılması ve öğretimin bireyselleştirilmesi; Üstün zekâlıların eğitiminde sıklıkla kullanılan modellerin kısaca tanıtılması; Barbara CLARK?ın öğrenmeyi en üst noktaya kadar çıkarmak için önerdiği yedi adım.The rationale for the need for education of gifted students; Definition of gifted and talented individuals; Definition of gifted and talented individuals The cognitive, physical, social, emotional, moral and personality traits of gifted individuals; Ways of determination of gifted individuals; Turkey and yesterday and today with the education of gifted and abroad; The importance of first learning in the development of supremacy; Effects of some environmental factors on cognitive development in preschool education; Administrative measures in the education of gifted students (enrichment, acceleration, homogeneous talent groupings, etc.); Program arrangements and structures in gifted education; differentiation of content for individualists and individualization of teaching; Brief introduction of models commonly used in gifted education; Barbara is the seven steps CLARK suggests to maximize learning.
OZE124ÇOCUK GELİŞİMİ
CHILD DEVELOPMENT
Z303.05.03Bebeklik ve okul öncesi dönemde gelişim ilkeleri, temel gelişim kavramları, gelişimi etkileyen etmenler, çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal ve özbakım gelişim özellikleri, gelişimi takip etme, gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanımı konuları tartışılmaktadır.Principles of development in infancy and pre-school period, basic development concepts, factors affecting development, children's motor, cognitive, language, social, emotional and self-care development features, follow-up development, use of tools to measure development are discussed.
TRO128TÜRK DİLİ -II
TURKISH LANGUAGE-I​I 
Z303.05.03Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, sözlü anlatım, hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma aşamaları, konuşma türleri, sözlü anlatım uygulamaları, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar, sözlü anlatım uygulamaları ve konuşmalardaki dil ve anlatım hatalarını düzeltme.Basic features of oral language and verbal communication, oral expression, unprepared and prepared speech stages, types of speech, oral expression applications, studies on speech samples, oral expression applications and correcting language and expression errors in speeches.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF209TÜRK EĞİTİM TARİHİ
HISTORY OF TURKISH EDUCATION
Z202.03.02Türk eğitim tarihinine giriş, İslamiyetten önce Türklerde eğitim, İslamiyetten sonra eğitim, Osmanlı dönemi eğitim sistemi, eğitimde ilk yenilik dönemi, Tanzimat dönemi, Mutlakiyet dönemi, II. Meşrutiyet dönemi, Kurtuluş Savaşı dönemi, Cumhuriyet dönemi.The importance of Turkish education history in terms of education, the condition of education and the teacher training institutions before proclamation of the republic.
EGF211EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN EDUCATION
Z202.03.02Bilim, bilim tarihi, bilim felsefesi, pozitivist paradigma, yorumlamacı paradigma, soru sorma yetkinliği, araştırma sorusu, hipotetik akıl yürütme, indüktif akıl yürütme, dedüktif akıl yürütme, araştırma değişkenleri, örnekleme yaklaşımları, araştırmada iç geçerlik, araştırma iç geçerlik, veri toplama araçlarının geçerliliği, istatistiki geçerlik, deneysel araştırma ve nedenselliğin ilkeleri, tek denekli araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, tarama araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, korelasyonel araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, nedensel-karşılaştırma araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, nitel araştırma yaklaşımları, durum çalışmaları, gömülü teori çalışmaları, anlatı çalışmaları, fenomenografi çalışmaları, fenomonoloji çalışmaları, akademik yazım ve raporlama.Science and basic concepts , basic ideas about history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views about them, problem, research model, universe and sample, data collection and methods, recording, analyzing, interpreting, and reporting data
OZE217UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ
APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS
Z303.04.03Uygulamalı davranış analizinin temelleri, ilkeleri ve basamakları; hedef davranışların belirlenmesi: ABC kayıtları; ölçme ve kaydetme: kayıt teknikleri ve gözlemciler arası güvenirlik. Uygulamalı davranışların artırılması: pekiştirme, pekiştireçler ve pekiştireç tarifeleri. Yeni davranışlar öğretme: uyaran kontrolü ve ayrımlı pekiştirme; öncüllere dayalı uygulamalar. Uygun olmayan davranışların azaltılması: tanımı ve özellikleri; uygun olmayan davranış azaltma teknikleri. İşlevsel değerlendirme. Tek denekli deneysel araştırma yöntemleri. Uygulamalı davranış analizinde kalıcılık, genelleme ve etik.The foundations of Applied Behavior Analysis (UDA), history, description, principles and importance; UDA and ethics; determining, defining, measuring and recording target behavior; analysis and evaluation of collected data on target behavior; use of the data to make teaching decisions; determining behavioral functions; behavior enhancement principles and transaction processes; reinforcement types and their use; symbol reinforcement; principles and process of gaining new behaviors; behavior reduction principles and processes; differential reinforcement: extinction; provision of generalization; UDA and single trial research methods.
OZE233ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
SPECIAL EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD​
Z303.04.03Temel kavramlar: bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı; erken çocuklukta özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik alt yapısı; yasalarda EÇÖZE; EÇÖZE’de rol alan uzmanlar aile katılımı; EÇÖZE’de değerlendirme; EÇÖZE’de müdahale programları: kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar; EÇÖZE ve geçiş süreci; EÇÖZE’de temel konular: oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar.Basic concepts: infancy, early childhood and developmental delay; definition, importance, historical and theoretical background of special education in early childhood; ECHO in laws; Experts involved in EÇÖZE are family participation; Evaluation in EÇÖE; Intervention programs in EÇÖZE: institution, home and institution-home based practices; ESSET and transition process; The main topics in EÇÖE: game, developmental applications, natural education, family-centered applications.
OZE235TÜRK İŞARET DİLİ
TURKISH SIGNAL LANGUAGE
Z202.03.02Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma.To learn the sign language used by hearing impaired individuals, to teach and to gain the ability to use this language when needed in social life.
OZE239ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME
INTEGRATION IN SPECIAL EDUCATION
Z202.02.02Temel kavramlar, Özel eğitimde bütünleştirme ilkeleri, Özel eğitimde bütünleştirme kapsamı, Özel eğitimde bütünleştirmenin yararları ve uygulama süreçleri şeklindedir.The principles of integration in special education are the scope of integration in special education, the benefits of integration in special education and implementation processes.
OZE241ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
EVALUATION IN SPECIAL EDUCATION
Z303.03.03Temel kavramlar; değerlendirmenin yasal ve felsefi temelleri; değerlendirmenin amaçları; tıbbi, gelişimsel, psikolojik ve eğitsel değerlendirme; değerlendirme süreci: tarama, tanılama, yerleştirme, programlama ve programın değerlendirilmesi; değerlendirmede gönderme öncesi süreç; gönderme ve ayrıntılı değerlendirme süreci; formal değerlendirme yöntemleri; informal değerlendirme yöntemleri; müfredata dayalı değerlendirme; gözlem; beceri analizi; ölçüt bağımlı testler; çalışma örneği analizi; performans değerlendirmesi; değerlendirme sürecinin raporlaştırılması; ölçü araçları geliştirme: çeşitli öğretim alanlarında öğrencilerin performanslarını ve gelişimlerini belirlemek için ölçü aracı hazırlama, uygulama, yorumlama, elde edilen verileri kullanma.Basic concepts; legal and philosophical foundations of evaluation; objectives of evaluation; medical, developmental, psychological and educational assessment; evaluation process: screening, diagnostics, placement, programming and evaluation of the program; pre-submission process in evaluation; submission and detailed evaluation process; formal assessment methods; informal assessment methods; curriculum-based assessment; observation; skills analysis; criterion-dependent tests; study case analysis; performance evaluation; reporting the evaluation process; development of measurement tools: preparing, applying, interpreting and using measurement tools to determine students' performance and development in various teaching areas.
OZE243OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA DAVRANIŞ YÖNETİMİ
BEHAVIOR MANAGEMENT IN AUTISM SPECTRUM DISORDER
S202.04.02Öğrenme kuramları,Uygulamalı davranış analizinin özellikleri,Problem davranışların işlevinin belirlenmesi,Hedef davranışı belirlemesi,Hedef davranışın dolaylı değerlendirilmesi-anektod kaydı,Hedef davranışın dolaylı değerlendirilmesi-anektod kaydı,Hedef davranışın doğrudan değerlendirilmesi: yazılı kayıtların analizi, somut ürünlerin gözlenmesi,Hedef davranışın doğrudan değerlendirilmesi: davranış örneklerinin gözlenmesi,Hedef davranışın doğrudan değerlendirilmesi: davranış örneklerinin gözlenmesi,Kazandırılacak uygun davranışın belirlenmesi,Uygun davranışları arttırma teknikleri,Uygun olmayan davranışları azaltma teknikleri,Örnek uygulamalarla birleştirilip konular işlenecektir.Learning theories, Characteristics of applied behavior analysis, Determining the function of problem behaviors, Determining target behavior, Indirect evaluation of target behavior-anectode recording, Indirect evaluation of target behavior-anectode recording, Direct evaluation of target behavior: analysis of written records, observation of concrete products, Direct evaluation of target behavior : observation of behavioral samples, direct evaluation of target behavior: observation of behavioral samples, determination of appropriate behavior to be gained, techniques to increase appropriate behavior, techniques to reduce inappropriate behaviors, sample applications will be combined with the topics covered.
OZE245ZİHİNSEL YETERSİZLİKTE KAVRAM ÖĞRETİMİ
CONCEPT TEACHING IN MENTAL DISABILITY
S202.04.02Kavram Öğretimi ilgili temel kavramlar ve öğrenmenin özellikleriBasic concepts related to concept teaching and characteristics of learning
OZE249YÜKSEK İŞLEVLİ OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU EĞİTİMİ
HIGH-FUNCTIONAL AUTISM SPECTRUM DISORDERS TRAINING
S202.04.02Yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin özellikleri; yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin öğretiminde kullanılan yöntemler; video modelle öğretim; akran öğretimi; doğal öğretim yöntemleri; fırsat öğretimi, replik silikleştirme; sosyal öykülerle öğretim; kendini yönetme stratejileri; amaç belirleme, kendine ön uyaran verme, kendini izleme, kendini değerlendirme, kendine yönerge verme, kendini pekiştirme.Characteristics of individuals with high functional autism spectrum disorders; methods used in the teaching of individuals with high functional autism spectrum disorders; video model teaching; peer teaching; natural teaching methods; opportunity teaching, line fading; teaching with social stories; self-management strategies; goal setting, self-stimulation, self-monitoring, self-assessment, self-direction, self-reinforcement.
OZE251ZİHİNSEL YETERSİZLİKTE YETİŞKİNLİĞE GEÇİŞ
TRANSITION TO ADULT IN MENTAL DISABILITY​
S202.04.02Özel eğitim hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin yasal dayanaklar; toplumsal yaşama geçişte süresince yer alan uygulamalar; yetişkinlik dönemi ve zihinsel yetersizliği olan yetişkinlerin özellikleri; yetişkinliğe geçiş ve yaşam kalitesi; zihinsel yetersizliği olan yetişkin bireylerin aileleri ve içinde bulundukları durum. Zihin yetersizliği olan bireylere bağımsız yaşam becerilerini kazandırma; mesleki rehberlik; istihdamı ve sürdürebilir çalışma yaşamı; serbest zaman etkinlikleri; yaşam alternatifleri. Zihin yetersizliği olan yetişkinlere yönelik bakim, koruma ve rehabilitasyon hizmetleri ve yararlanabilecekleri sosyal destekler.The transition to adulthood is an important life change for young adults and their families. There are also increasing uncertainties and difficulties during this time and are often depicted as a stressful time. This time seems particularly stressful and chaotic for young adults with mental disabilities and their families. Therefore, a successful transition is highly related to the quality of life of individuals. At this stage of life with mentally retarded and their families, adequate planning is required. It covers the techniques and methods to be used in making and implementing transition plans for adulthood.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF112ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES
Z202.03.02Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi.Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group.
EGF223ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
TEACHING PRINCIPLES AND METHODS
Z202.03.02Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri.Basic concepts related to teaching, learning and teaching principles, importance and benefits of planned work in teaching, planning of teaching, learning and teaching strategies, relationship with teaching and use application, teaching tools and materials, teacher's duties, responsibilities and competences in increasing teaching services.
OZE210DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ
SUPPORTING LANGUAGE AND COMMUNICATION SKILLS
Z303.04.03İletişimin tanımı; dilin tanımı; dil edinim kuramları; dil, iletişim ve konuşma kavramlarının ve gelişiminin açıklanması; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarda görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları; dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilmesi; dilin bileşenlerine göre amaçların belirlenmesi; iletişim becerisi kazandırmada kullanılan doğal ve yapılandırılmış bilimsel dayanaklı/etkili yöntemler; iletişim becerilerinin geliştirilmesiyle ilgili aile rehberliği.Definition of communication; Definition of language; theories of language acquisition; language, communication and speech concepts and their development; basic language, communication and speaking features and problems seen in children with special education needs; evaluation of language, communication and speech problems; determination of objectives according to language components; natural and structured scientific based / effective methods used in communication skills; family guidance on the development of communication skills.
OZE230BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
PREPARATION OF INDIVIDUALIZED EDUCATION AND TRANSITION PLANS
Z202.02.02Bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları; BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları); ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme; amaçlar: kısa ve uzun dönemli amaçlar; yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi; öğretim amaçlarını ve öğretim basamaklarını oluşturma ve sıralama; öğretim süreçlerini belirleme ve ilerlemeleri kayıt etme; tüm hizmet planları; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri; geçiş planları: tanımı ve önemi; geçiş türleri: hastaneden-eve, evden kuruma, kurumdan-kuruma; farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar; BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi.Individualized training plans (IEP); The elements of IEP; Legal basis of IEP; IEP and school programs (preschool, primary education programs); measurement tools and detailed assessment; objectives: short and long term objectives; identifying placement and related additional special education services; creating and sorting teaching objectives and teaching steps; identifying teaching processes and recording progress; all service plans; definition, importance and examples of individualized family service plans (BAHP) in 0-3 age group in individuals with special education needs; transition plans: definition and importance; transition types: from hospital to home, from home to institution, from institution to institution; different transition plan examples and development; adaptations of BAHP, IEP and transition plan in individuals with special education needs and considerations; Monitoring and evaluation of IEP, BAHP and transition plans.  
OZE234ÖZEL EĞİTİMDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM
TECHNOLOGY SUPPORTED EDUCATION IN SPECIAL EDUCATION
Z202.03.02Teknoloji, düşük düzey teknoloji, ileri düzey teknoloji, öğretim teknolojisi ve yardımcı teknoloji kavramları, yetersizlik grubuna göre çeşitlenen teknolojiler, akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaü stü, dizûstü, tablet, akıllı t elefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçlan öğretim ortamlarında uygulamaları, öğretim etkinliklerine teknoloji entegrasyonu.Technology, low-level technology, advanced technology, instructional technology and assistive technology concepts, technologies diversified according to the disability group, technology supported applications for academic and non-academic skills; the use of different technological tools (eg, smart board, desk top, laptop, tablet, smartphone) in special education; applications of technological tools such as smart board, desktop, laptop, tablet, smart phone in teaching environments, technology integration in teaching activities.
OZE236BRAİLLE OKUMA-YAZMA
BRAILLE READING AND WRITING​
Z202.02.02Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler; Braille alfabesiyle okuma ve yazma, tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma; kabartma matematik ve fen sembolleriBraille writing system; Braille writing system; Reading and writing in Braille alphabet, reading, writing using one-letter, two-letter, syllable and root abbreviations; embossing math and science symbols
OZE238ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM
OBSERVATION IN SPECIAL EDUCATION INSTITUTIONS
Z143.05.05Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; gözlem yapma; kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme; çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme; gözlemleri paylaşma ve tartışma; kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma.Gaining school experience in formal institutions and classrooms where special education services are provided; observation; observing educational, behavioral and developmental practices within the institution and classroom; observing children's academic and non-academic behavior; sharing and discussing observations; discussion about the problems and suggestions that may be encountered in the institution and the classroom.
OZE240ZİHİNSEL YETERSİZLİKTE ÖĞRETİM UYARLAMALARI
TEACHING ADAPTATIONS IN MENTAL DISABILITY
S202.04.02Kavram ve beceri öğretimi ilgili temel kavramlar ve öğrenmenin özellikleriBasic concepts and skills related to teaching concepts and skills
OZE244OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEMEL BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI
GAINING  BASIC SKILLS IN AUTISM SPECTRUM DISORDER
S202.04.02Yoğun Davranışsal Eğitimi (YDE)'nin ne olduğunu tanımlar.YDE’nin terminolojisini açıklar.Davranışsal eğitim uygulamalarının ortak noktalarını açıklar.YDE’nin tarihçesini açıklar. YDE’ye ilişkin ilk yapılan araştırmaları ve sonuçlarını betimler.YDE’ye ilişkin günümüze gelinceye kadar yapılan araştırmaları ve sonuçlarını betimler.YDE’nin bilimsel dayanaklı bir uygulama olup olmadığını tartışır.YDE’nin yararlarını ve sınırlılıklarını açıklar. YDE’ye ilişkin temel kavramlardan uyaranı, pekiştirmeyi, pekiştirme türlerini ve tarifelerini betimler.YDE’ye ilişkin temel kavramlardan sönmeyi, ayrımlı pekiştirmeyi ve uyaran kontrolünü tanımlar.YDE’ye ilişkin temel kavramlardan şekil verme ve zincirleme tekniklerini tanımlar.YDE’de ayrık denemelerle öğretimin yanlışsız öğretim yöntemleri formatında uygulanmasını açıklar.YDE uygulamasında kullanılan ipucu türlerini, denemeleri, ipucu bağımlılığını, silikleştirmeleri tanımlar. YDE’nin Lovaas Enstitüsü’nde nasıl uygulandığını açıklar.YDE’nin uygulandığı Lovaas Enstitüsündeki hizmetleri betimler.YDE’nin uygulandığı WEAP uygulama programını ve hizmetlerini betimler.YDE’nin Princeton Child Development Institute’de nasıl uygulandığını açıklar.YDE’nin Tohum Otizm Vakfı tarafından nasıl uygulandığını betimler.YDE’nin Engelliler Araştırma Enstitüsü’nde nasıl uygulandığını açıklar. OÇİDEP’in ne olduğunu açıklar.OÇİDEP ekibinin kimlerden oluştuğunu betimler.Türkiye’de OÇİDEP’in nasıl uygulandığını açıklar.OÇİDEP’de öğretime hazırlık aşamasının nasıl yapıldığını açıklar. Üç boyutlu nesneleri eşleme becerinin nasıl öğretildiğini açıklar.İki boyutlu nesneleri eşleme becerinin nasıl öğretildiğini açıklar.Renk ve şekil eşleme becerilerinin nasıl öğretildiğini açıklar.Üç boyutlu nesnelerle iki boyutlu temsillerini eşleme becerilerinin nasıl öğretildiğini açıklar.Nesneleri sınıflarına göre eşleme becerilerinin nasıl öğretildiğini açıklar.Üç boyutlu nesnelerle eş olmayan iki boyutlu temsillerini eşleme becerilerinin nasıl öğretildiğini açıklar.Temel sınıflama becerilerinin nasıl öğretildiğini betimler. Nesneli büyük kas taklit becerinin nasıl öğretildiğini açıklar.Nesnesiz büyük kas taklit becerinin nasıl öğretildiğini açıklar.Küçük kas taklit becerinin nasıl öğretildiğini açıklar. Alıcı dil becerinin nasıl öğretildiğini açıklar.Yap-bozla oynama becerisinin nasıl öğretildiğini açıklar.Arabayla oynama becerisinin nasıl öğretildiğini açıklar.Bebekle oynama becerisinin nasıl öğretildiğini açıklar.Şekil kutusuyla oynama becerisinin nasıl öğretildiğini açıklar.Topla oynama becerisinin nasıl öğretildiğini açıklar.Explain the terminology of YDE. Explain the common points of behavioral education practices. Explain the history of YDE. Describes the first researches and the results of YDE. Describes the researches and the results of YDE until today. Describe the stimulus, reinforcement, types of reinforcement and tariffs from the basic concepts of HDI. Define extinction, differential reinforcement and stimulus control from the basic concepts of HDI. Explain the application of hints in the format of error-free teaching methods. Describes how the YDE is implemented at the Lovaas Institute. Describes the services at the Lovaas Institute, where the YDE is implemented. Explain how YDE is applied in the Research Institute for the Handicapped. that is what oçidep-up of the team that açıklar.oçidep betimler.türkiye in oçidep how to explain how to apply the teaching of the preparatory stage in açıklar.oçidep'. Explains how to teach the ability to match three-dimensional objects. Explains how to teach the ability to match two-dimensional objects. Explains how to teach color and shape matching skills. explain how to teach two-dimensional representations of objects that are not identical to objects. Describe how basic classification skills are taught. Explains how to teach object-oriented big muscle imitation skills. The recipient explains how the language skill is taught. Explains how to play the puzzle.
OZE246İŞ VE MESLEK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
TEACHING WORK AND PROFESSIONAL SKILLS
S202.04.02İş ve meslek eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlar.Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Programlarını açıklar.Mesleki eğitime hazırlık için gerekli becerileri söyler.İstihdam kavramını açıklar.Defines the basic concepts related to work and vocational education. Explains the Special Education Vocational Education Center Programs. Explains the necessary skills for preparation for vocational education. Explains the concept of employment.
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF319TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
TURKISH EDUCATION SYSTEM AND SCHOOL MANAGEMENT
Z202.03.02Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.1. The concept of education, the authority of the teacher and the functions of education 2. The relationship between education and law and the Legal Basis of Education 3. Basic Principles and Legal Bases of the Turkish Education System 4. Organization of the Ministry of National Education 5. Formal and Non-Formal Education Levels (Objectives and Problems) in the Turkish Education System (Preschool, Primary Education, Secondary Education, Higher Education, Special Education, Non-formal education-lifelong learning) 6. Management Concept and Theories-Applications in Education 7. Management Processes 8. Supervision of Education and Training - Rights and Responsibilities of Education Supervisors 9. School Management- Rights and Responsibilities of the School Principal 10. The Rights and Responsibilities of Teachers 11. Student Affairs in the Education System-Students' Rights and Responsibilities 12. School-Family-Environment Relationships
EGF321EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MEASUREMENT AND EVALUATION
Z202.03.02Ölçme değerlendirmenin yeri ve önemi, temel kavramlar, ölçme-değerlendirme türleri, ölçme hataları, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler, madde ve test istatistikleri, Sonuca ve sürece yönelik ölçme ve değerlendirme teknikleri.The place and importance of measurement and evaluation, basic concepts, types of measurement and evaluation, measurement errors, the features of measurement tools, item and test statistics, Measurement and evaluation techniques for result and process.
OZE311ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
READING AND WRITING INSTRUCTION IN SPECIAL EDUCATION
Z303.04.03Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özellikleri; okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar; okumaya hazırlığın değerlendirilmesi ve okumaya hazırlığın desteklenmesi; yazma mekaniğinin öğretimi; işlevsel okuma-yazmanın değerlendirilmesi ve işlevsel okuma yazmanın öğretimi: ses temelli okuma-yazma öğretimi, cümle temelli okuma-yazma öğretimi, hece temelli okuma-yazma öğretimi, kelime temelli okuma-yazma öğretimi, kaynaştırma sınıfında okuma-yazma için yapılabilecek uyarlamalar; farklı özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazma öğretim teknikleri/stratejileri, okuma-yazma öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci.Definition and structure of reading and writing; the characteristics of literacy in the individuals who need special education; approaches to reading preparation programs; assessment of readiness to read and support for readiness to read; instruction of writing space; evaluation of functional reading and writing and instruction of functional reading and writing: audio based reading and writing teaching, sentence based reading and writing teaching, syllable reading and writing teaching, vocabulary reading and writing teaching, adaptations for reading and writing in mainstreaming class; specific literacy teaching techniques / strategies in groups with different special education needs, science-based practices in literacy teaching; the process of adapting literacy teaching to groups that need special education.
OZE331ÖZEL EĞİTİMDE FEN VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
TEACHING SCIENCE AND SOCIAL STUDY IN SPECIAL EDUCATION
Z303.03.03Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri; fen bilgisindeki temaları inceleme; konuları sıralama; konuların kazandırılması için gerekli kavramları belirleme ve bunlara dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme; öğrencilerin düzeylerine göre ders planlarını hazırlama; örnek öğretim uygulamaları; fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama; sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri; sosyal bilgilerdeki temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.); konuların mantıklı sıraya konulması; öğrencilerin düzeyine göre ders planlarını hazırlama; örnek öğretim uygulamaları; sosyal bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama.Teaching methods used in science teaching; examining themes in science; ranking topics; determining the necessary concepts for gaining subjects and developing criterion dependent measurement tools based on these concepts; preparing lesson plans according to students' levels; sample teaching practices; adapting science teaching to students with special educational needs; teaching methods used in social studies teaching; examining themes in social studies (units, specific days and weeks, etc.); putting issues in a logical order; preparing lesson plans according to students' level; sample teaching practices; Adapting social studies teaching to students with special education needs.
OZE333ÖZEL EĞİTİMDE MATEMATİK ÖĞRETİMİ
MATHEMATICS INSTRUCTION IN SPECIAL EDUCATION
Z303.03.03Bu ders, matematik kavramlarını, matematikte yer alan becerileri, matematik öğretiminde yer alan becerileri matematik becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan tekniklerini, erken matematik becerileri, sayma becerileri, dört işlem becerileri, basamak değeri, problem çözme matematik beceri ve kavramlarının öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini ve matematikte akıcılık konularını kapsar.This course includes mathematics concepts, skills in mathematics, skills in mathematics teaching, techniques used in the assessment of mathematics skills, early mathematics skills, counting skills, four operation skills, place value, problem-solving mathematical skills and concepts, and the topics of fluency in mathematics. covers.
OZE337ÖZEL EĞİTİMDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR
PHYSICAL EDUCATION AND SPORT FOR SPECIAL EDUCATION
Z202.03.02Temel kavramlar: bozukluk, özür, engel, nedenler, önleme, fiziksel eğitim ve spor; farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma; fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci.Basic concepts: disorder, disability, disability, causes, prevention, physical education and sport; Physical education and sports characteristics of individuals with different special education needs; Measuring and evaluating physical education and sports characteristics in individuals with special education needs; Planning and programming to support physical education and sports features for individuals with special education needs; instructional approaches that can be used in physical education and sports; The process of adapting physical education and sports to individuals with special educational needs.
OZE339ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ
TEACHING ART SKILLS IN SPECIAL EDUCATION
Z202.03.02Sanat eğitimindeki temel bilgilerin uygulamalı olarak verilmesi. Açık, koyu-orta lekeler ve çizgilerin dengeli dağılımıyla oluşturulmuş düzenlemeler yapabilme, farklı malzemeler ile farklı görsel etkilerin oluştuğunu kavrayabilme. İki boyut ve Üç boyut kavramlarının uygulamalı olarak öğrenimi. El becerisinin geliştirilmesi.Giving the basic information in art education practically. To be able to make arrangements with a balanced distribution of light, dark-medium spots and lines, to understand that different visual effects occur with different materials. Practical learning of the concepts of two dimensions and three dimensions. Developing manual dexterity.
OZE335OSB'DE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ
TEACHING SOCIAL SKILLS IN AUTISM SPECTRUM DISORDER
S202.04.02Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bireylere temel becerilerin kazandırılmasıTeaching basic skills to individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD)
OZE341YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ERRORLESS TEACHING METHODS
S202.04.02Yanlışsız Öğretim Yöntemleri" dersi içeriği: 1) Tepki İpucu Yöntemleri: Eşzamanlı ipucuyla öğretim, sabit beklemeli süreli öğretim, aşamalı yardımla öğretim, artan bekleme süreli öğretim, ipucunun giderek artırılması ile öğretim, ipucunun giderek azaltılması ile öğretim, 2) Uyaran Uyarlamaları: Uyarana şekil verme ile öğretim, uyaran silikleştirme yoluyla öğretim ve 3) Yanlışsız öğretim yöntemleri ile öğretimi planlayarak veri toplama.False Teaching Methods "course content: 1) Response Hint Methods: Simultaneous hint teaching, fixed wait time teaching, progressive help teaching, increasing waiting time teaching, teaching with increasing clue, teaching by gradually decreasing clue, 2) Stimulus Adaptations: Shape to stimulus teaching with giving, teaching by fading out stimuli and 3) collecting data by planning teaching with correct teaching methods.
OZE343ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNDE ERKEN MÜDAHALE VE DEĞERLENDİRME
EARLY INTERVENTION AND EVALUATION IN LEARNING DISABILITY
S202.04.02Öğrenme güçlüklerinin tanımı, erken dönem belirtileri, değerlendirilmesi, değerlendirmede kullanılan yöntemler, erken okuryazarlığın tanımı, alt alanları, akademik başarı açısından önemi ve yordayıcılığı, değerlendirilmesi, ilgili konulardaki araştırmaları ve erken okuryazarlığın geliştirilmesine yönelik müdahale programları ve öğretim stratejileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.The definition of learning difficulties, early period symptoms, evaluation, methods used in evaluation, definition of early literacy, its sub-areas, its importance and predictability in terms of academic success, its evaluation, research on related issues, intervention programs and teaching strategies for the development of early literacy constitute the content of this course.
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF202SINIF YÖNETİMİ
CLASSROOM MANAGEMENT
Z202.03.02Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma ve değerlendirme yaklaşımı.Basic terms and concepts about classroom management, factors affecting effective classroom management, classroom management models, designing and implementation of classroom rules, managing misbehaving students in classes.Effective time management in classes, suggestions and examples for a positive classroom climate, appropriate evaluation procedures for effective classroom management.
EGF317EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK
ETHICS AND MORALITY IN EDUCATION
Z202.03.02Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar.Basic concepts and theories of morality and ethics; ethical principle, ethical rule, business and professional ethics / ethics; teaching profession with its social, cultural, moral and ethical aspects; ethical principles in the education, training, learning and evaluation process of the right to education; Ethical principles in dealing with education stakeholders (employers / managers, colleagues, parents, professional organizations and society); moral / ethical responsibilities of education / school administrators, parents and students; unethical behavior in business and professional life; moral / ethical education and ethics committees at school.
OZE326ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
TURKISH INSTRUCTION IN SPECIAL EDUCATION
Z202.03.02Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler; sözcük dağarcığını geliştirme; dil bilgisi öğretimi; yazma süreci, yazılı metin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama; okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı, metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması; bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi; eleştirel okuma; yaratıcı yazma; okuma metni analiz yöntemleri; dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/stratejiler.Activities for understanding the value of reading and writing development and reading for students in need of special education; improving vocabulary; grammar teaching; writing process, types of written text, preparing activities related to written expression skills; definition of reading skills and strategies; application of skills and strategies in text analysis; importance of individualized reading instruction: application and evaluation; critical reading; creative writing; reading text analysis methods; studies to improve listening skills; techniques / strategies to improve specific literacy in groups with special educational needs.
OZE328ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK
GAMES AND MUSIC IN SPECIAL EDUCATION
Z202.02.02Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları.Basic concepts: game and music; definition and importance of the game; theoretical explanations of the game; game development and characteristics in children: cognitive and social game development; Game development and game features in children with special education needs; teaching through play in special education; use and adaptation of the game with children with special educational needs; game-based instructional applications / activities; developmental areas that can be supported through play; practices of embedding teaching into play; research results on effective use of game in special education; the definition and importance of music; development and properties of music; musical characteristics of students with special educational needs; teaching through music in special education; the use and adaptation of music with children with special educational needs; music-based educational practices / activities; developmental areas that can be supported through music; practices of embedding teaching in music; Research results on effective use of music in special education.
OZE330ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ
SCHOOL AND INSTITUTION EXPERIENCE IN SPECIAL EDUCATION
Z143.05.05Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı kurumlarda okul deneyimi kazanma; eğitim-öğretim hizmetlerine katılma; özel eğitim hazırlık çalışmalarını planlama; eğitim ortamlarında sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle iş birliği yapma; eğitim ortamlarında sınıf yönetme; öğretimsel uyarlamalar yapma; öğretimi yürütme; yürütülen uygulamaların sınıf içi sunumlarını gerçekleştirme; karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme ve uygulama."
OZE332ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ
FAMILY EDUCATION IN SPECIAL EDUCATION
Z202.02.02Aile kavramı; aile sistem kuramları; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri uyum evreleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitimine aile katılımının önemi, kuramsal ve yasal dayanakları, yasalarda ailelere getirilen hak ve sorumluluklar; ailelerin özel eğitim ihtiyacı olan öğrencinin eğitim sürecine katılımı; öğrencinin değerlendirilmesi; bireyselleştirilmiş aile eğitim planı (BAHP), bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) ve geçiş planlarına ailenin katılımı; ailelere öğretme becerileri kazandırma; kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.The concept of family; family system theories; adaptation stages of families of students with special education needs; The importance of family participation in the education of children with special educational needs, its theoretical and legal basis, rights and responsibilities imposed on families in laws; participation of families in the educational process of students with special education needs; student assessment; family participation in individualized family education plan (BAHP), individualized education plan (BEP) and transition plans; providing families with teaching skills; Preparation, implementation and evaluation of institution, home and institution-home based family education programs.
OZE334ÖZEL EĞİTİMDE SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
SPECIAL TEACHING SOCIAL SKILLS IN EDUCATION
Z303.04.03Temel kavramlar, temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı, temel beceriler, sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri gelişimi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ; sosyal becerileri oluşturan unsurlar; sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma; pratik becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: günlük yaşam-özbakım becerileri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme; toplumsal uyum becerilerinin kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama; öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim sunma; kazandırılan becerilerin sürekliliğini ve genellenmesini sağlama.Basic concepts, basic skills, adaptation skills and social adaptation skills; definition of social skills, basic skills, social skills and practical skills; evaluation and teaching of basic skills: functional literacy, knowing numbers, money, time; social skill development in individuals with special education needs; social and emotional intelligence in individuals with special education needs; elements that make up social skills; the importance of social skills in daily and business life and social adaptation; assessment and teaching of social skills: interpersonal relationships, social responsibility, self-confidence, social problem solving, obeying rules; assessment and teaching of practical skills: daily life-self-care skills; to decide which social adaptation skills are appropriate to teach students with special education needs; preparing assessment tools to gain social cohesion skills; teaching environments and methods; delivering teaching; ensuring the continuity and generalization of the acquired skills.
OZE336ÇOKLU YETERSİZLİK VE EĞİTİMLERİ
PERSONS WITH MULTIPLE DISABILITIES AND THEIR EDUCATION
S202.04.02""
OZE338OSB' DE DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ
WORK AND COLLABORATION BETWEEN DISCIPLINES IN OSB
S202.04.02""
OZE342ERGENLİK VE CİNSEL EĞİTİM
PUBERTY AND SEXUAL EDUCATION
S202.04.02""
OZE344ORTA VE İLERİ DÜZEYDE OSB EĞİTİMİ
MODERATE AND SEVERE OSB EDUCATION
S202.04.02Temel kavramlar, temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı, temel beceriler, sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri gelişimi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ; sosyal becerileri oluşturan unsurlar; sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma; pratik becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: günlük yaşam-özbakım becerileri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme; toplumsal uyum becerilerinin kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama; öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim sunma; kazandırılan becerilerin sürekliliğini ve genellenmesini sağlama."
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF204BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS
Z202.03.02Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.Science and basic concepts , basic datas about science history, structure of scientific research, scientific methods and different approaches about them, problem, research model, universe and sample, data collection and methods of data collection ,data saving, analysis, comment and reporting.
OZE411ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I
TEACHING PRACTICE IN SPECIAL EDUCATION I
Z286.015.010Kaynaştırma uygulaması yürütülen okullarda okul deneyimi kazanma ve kaynaştırma uygulamalarına katılma, kaynaştırmaya hazırlık çalışmalarını planlama, kaynaştırma ortamlarında sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle işbirliği yapma, kaynaştırma ortamlarında sınıf yönetme, kaynaştırmada öğretimsel uyarlamalar yapma, yürütme, yürütülen uygulamaların sınıf içi sunumları, karşılaşılan sorunlar ve öneriler.In the schools in which the mainstreaming practice is carried out, students are expected to gain school experience and participate in mainstreaming practices, planning preparation for mainstreaming, classroom teaching in integration environments, cooperating with guidance teachers and others, classroom management in integration environments, instructional adaptations in integration, implementation, classroom presentations of implemented applications, recommendations.
OZE413ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
SPECIAL EDUCATION INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY AND MATERIAL DESIGN
Z122.03.03Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, öğretim teknolojileri sistemi, iletişim ve eğitim, öğretim araç-gereçleri, araç-gereçlerin seçimi ve hazırlama ilkeleri, bilgisayar destekli öğretim materyalleri hazırlama, örnek materyal sunumu, grup materyal sunumları.Basic concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, teaching tools and materials, selection and preparation principles of computer aided instruction materials, sample material presentation, group material presentations.
OZE415ÖZEL EĞİTİMDE MESLEK ETİĞİ
PROFESSIONAL ETHICS IN SPECIAL EDUCATION
Z202.03.02Mesleki etikte değerlerin neler olduğunu,bunların öğretmenler tarafından hayata nasıl geçirilmesi gerektiğinin belirlenmesi için örnek olaylara yer veren öğretim yaklaşımı.Basic concepts about act, law and decree laws. The reasons for the emerge and development of the laws about special education in the World and Turkey.Turkish constitution and N.E.M decree law, regulations and circulars. Development of suggestions about the rights which individuals with special needs, families, teachers and administrators shoud win.
OZE417İLERİ SEVİYE TÜRK İŞARET DİLİ
ADVANCED TURKISH SIGN LANGUAGE
Z202.03.02Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler; çevre ile ilgili işaretler; cümle kurma; sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma.Sign language in the world and in Turkey; Turkish Sign Language and its features; letters, definitions and use; signs about himself; environmental signs; forming sentences; numbers and mathematical signs; Concepts of Turkish Sign Language Language; Conversation with the Turkish Sign Language.
OZE419ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİNDE TANILAMA MODELLERİ VE TESTLERİ
IDENTIFICATION MODELS OF THE GIFTED STUDENTS AND INTELLIGENCE SCALES
S202.03.02Özel yeteneklilerin tanılama yaklaşımları, tanılama araçları, zeka testleriSpecial skills recognition approaches, diagnostic tools, intelligence tests
OZE421YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ERRORLESS TEACHING METHODS
S202.03.02Tepki İpuçlarının Sunulduğu Öğretim yöntemleri Uyaran İpuçlarının Sunulduğu Öğretim YöntemleriInstructional Methods Presented by Stimulating Hints Provided by Reaction Tips
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF403REHBERLİK
GUIDANCE
Z303.05.03Okulda ruh sağlığı, öğrenci kişilik hizmetleri ve psikolojik danışma ve rehberliğin tanıtılması, eğitsel ve kişisel rehberlik, mesleki rehberlik, psikolojik danışma rehberlik hizmetleri, rehberlik hizmetine ilişkin öğretmenliğin sorumlulukları, bireyi tanıma teknikleri, testler ve test dışı teknikler, önleyici rehberlik, örnek rehberlik uygulamalarıThe aim of the Turkish Education System and basic principles, regulations related to education, the structure of Turkish Education System, management theories and processes, school organization and management, works in staff management, student, teaching and business management, community involvement to the school.
EGF406TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
TURKISH EDUCATIONAL SYSTEM AND SCHOOL MANAGEMENT
Z202.03.02Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.The aim of the Turkish Education System and basic principles, regulations related to education, the structure of Turkish Education System, management theories and processes, school organization and management, works in staff management, student, teaching and business management, community involvement to the school.
OZE410ÖZEL EĞİTİM POLİTİKALARI VE YASAL DÜZENLEMELER
SPECIAL EDUCATION POLICIES AND LEGISLATIVE REGULATIONS
Z202.02.02Türkiye’de engelli bireylere ve özel eğitime yönelik politikaların ve yasal düzenlemelerin geçmişi; engelli bireylere ve özel eğitime yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeler; engelli bireylere ve özel eğitime yönelik uluslararası politikalar ve yasal düzenlemeler; Türkiye’nin uluslararası sözleşmelere taraf olması; dünyadaki yasal düzenlemelerin engelli bireyler, özel eğitim uygulamaları ve Türkiye’deki düzenlemeler açısından önemi; engelli bireylere yönelik genel paradigma değişimi; politika, yasal düzenlemeler ve uygulamalar arasındaki boşluk.The history of disability policies and legal arrangements for special education in Turkey; national policies and legal arrangements for persons with disabilities and special education; international policies and legal arrangements for persons with disabilities and special education; Turkey is a party to international agreements; the legal arrangements in the world are important in terms of individuals with disabilities, special education practices and regulations in Turkey; general paradigm change for disabled people; The gap between policy, legal regulations and practices.
OZE412ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II
TEACHING PRACTICE IN SPECIAL EDUCATION II
Z286.015.010Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama, hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, uygulamalar ile ilgili öz-değerlendirme raporu doldurmaPrepare a day plan, prepare a plan or perform some activities on the plan, prepare a plan to manage unwanted behaviors for a student, implement and evaluate a program, fill out a self-evaluation report on applications
OZE414İLERİ SEVİYE BRAİLLE OKUMA YAZMA
ADVANCED READING-WRITING WITH BRAILLE
Z202.02.02Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler; Braille alfabesiyle okuma ve yazma, tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma; kabartma matematik ve fen sembolleriBraille writing system; Tools and equipment used in Braille writing system; Reading and writing with Braille alphabet, reading and writing using single letter, two letter, syllable and word root abbreviations; relief mathematics and science symbols
OZE416ÖZEL YETENEKLİLERDE PROGRAM GELİŞTİRME
PROGRAM DEVELOPMENT IN GIFTED EDUCATION
S202.03.02Özel Yetenekliler için müfredatın farklılaştırılmasının anlamı; prensipleri; Üstün zekâlı öğrencilerin eğitim gereksinimlerini karşılayacak farklılaştırmanın sağlanması; Farklılaştırmaya rehberlik eden öğrenci özellikleri: hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili; Farklılaştırılmış bir sınıfta öğretmenin rolü; Farklılaştırılmış öğretimi destekleyen öğrenme ortamları; Öğrenci ve velileri farklılaştırılmış bir sınıfa hazırlama; Hazır bulunuşluğa göre farklılaştırılmış bir dersin plânlanması; İçerik, süreç ve ürünü farklılaştırmak için hazır bulunuşluğun kullanılması; İlgiye dayalı olarak farklılaştırılmış bir dersin plânlanması - ilgiye dayalı farklılaştırmayı destekleyen stratejiler; Öğrenme Profiline göre farklılaştırılmış bir dersin plânlanması; Öğrenme Profiline dayalı farklılaştırmayı destekleyen stratejiler; İçerik, süreç ve ürünü farklılaştırmak üzere Öğrenme Profillerinin kullanılması; İçeriğin Farklılaştırılması; Sürecin Farklılaştırılması; Ürünün farklılaştırılması; Öğrencinin Değerlendirilmesi. Uygulama: İşlenen ünitelerle ilgili uygulamalar.he meaning of curriculum differentiation for Special Abilities; principles; Ensuring that gifted students are differentiated to meet educational needs; Student characteristics that guide differentiation: readiness, interest and learning profile; The role of the teacher in a differentiated class; Learning environments that support differentiated teaching; Preparing a differentiated class for students and parents; Planning a differentiated lesson according to pre-existence; Use of readiness to differentiate content, process and product; Planning a differentiated lesson based on misconduct - strategies that support differentiation based on the negative; Planning a differentiated lesson according to Learning Profile; Strategies that support differentiation based on Learning Profile; Use of Learning Profiles to differentiate content, process and product; Differentiation of Contents; Differentiation of Process; Differentiation of product; Evaluation of a student. Application: Applications related to the units being processed.
OZE418OSB İÇİN ALTERNATİF İLETİŞİM YÖNTEMLERİ
ALTERNATIVE COMMUNICATION METHODS FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER
S202.03.02OSB için alternatif iletişim araçları, kullanımı, etkililiği, değerlendirmesialternative communication tools for autistic students, use, effectiveness, evaluation
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.