|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-IT BASED TEACHING TECHNOLOGIES (WithOutThesis)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-IT BASED TEACHING TECHNOLOGIES (WithOutThesis) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | BYL582 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEORİLERİ THEORIES OF LEARNING AND TEACHING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Temel kavramlar, öğrenme kuramları, edimsel koşullanma, bilgiyi işleme kuramı, öğretme kuramları ve modelleri, öğretimde çağdaş yaklaşımlar | Learning and teaching theories,Learning theories, behavioral learning theories, operant conditioning, social cognition theory, information processing theory | BYL551 | BİLGİSAYAR BİLİMLERİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO COMPUTER SCIENCE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sayı sistemleri ve işlemleri, boole cebiri, mantıksal devre tasarımı, makina dili, assembler dili, bilgisayar donanım ve yazılımı, algoritmalara giriş | Basic concepts of computer science, number systems and operations, boolean algebra, logical citcuit design, machine language, assembly language, computer hardware and software, introduction to algorithms. | BYL554 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA OBJECT-BASED PROGRAMMING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Nesne tasarım ilkelerinin temel kavramları, Java program yapısı, Standart kütüphane, Fonksiyonlar yüklenme ve şablonları, veri soyutlama prensiplei, sınıflar, kurucu ve yok ediciler, kalıtım, korumalı üyeleri, polimorfizm. | The basic concepts of object designing principles, Java program structure, Standart library, Functions overloading and templates, data abstraction principles, classes, constructors,destructors, inheritans, protected members, polymorphism. | BYL555 | VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Veri tabanı tasarım algoritmaları ve uygulamaları, E-R modeli, hiyerarşik, ağ ve ilişkisel veri tabanları, sorgu dilleri, ilişkisel cebir ve matematiği, veri bağımlılıkları, normal formlar, nesne yönelimli ve dağıtık veritabanları, eş zamanlı, bütünlük, ve güvenlik konuları; Dağıtık veri tabanı. Nesne yönelimli veri tabanları ,bir veritabanı sisteminin tasarımı ve uygulamasının dönem projesi olarak sunumu | Data base design, algorithms and applications, the ER model, hierarchical, network and relational databases, query languages, relational algebra and calculus, data dependencies, normal forms, object-oriented and distributed databases, concurrency, integrity, and security issues; Distributed data base . Object-oriented databases, design and implementation of a database system as the term project presentation | BYL557 | AĞ YAPILARI VE İNTERNET KULLANIMI NETWORK STRUCTURE AND INTERNET USE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilgisayar ağları ve OSI modeli, TCP/IP, Windows server 2008 ağ yapısı ve ayarları, domain ve hosting kavramları, ağ güvenliği | Network structures and Internet issues, devices used in networks, communication protocols, TCP/IP, server operating systems, domain and hosting, network security | BYL571 | EĞİTİMDE VERİ MADENCİLİĞİ DATA MINING IN EDUCATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Veri madenciliği kavramı, veri madenciliği döngüsü, yöntemlerler. | The concept of data mining, data mining cycle, methods | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | BYL583 | SANAL ORTAMDA PROGRAM GELİŞTİRME PROGRAM DEVELOPMENT IN VIRTUAL ENVIRONMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin içeriği ;eğitim programı program geliştirme .sanal ortam ve sanal ortamda program geliştirme kavramları ile bilgi teknolojileri yoluyla öğretim programlarının hedefleri,içeriği,öğrenme öğretme durumları ve değerlendirme bölümlerinden oluşmaktadır. | Concepts of program development in a virtual environment, sub-structure of the virtual environment, the use of sub-structure of the virtual environment, Development of teaching materials for the virtual environment , types of virtual education | BYL584 | SENARYO EĞİLİMLİ PROGRAMLAMA DİLLERİ SCRIPT-PRONE PROGRAMMING LANGUAGES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Flash çalışma ortamı, statik animasyonlarla çalışma, etkileşimli animasyonlarla çalışma, temel script komutları, fonksiyonlar,action script kullanım örnekleri | Flash environment, static animations, interactive animations with Flash Action script to make the rules and commands, functions, action script samples | BYL586 | ETKİLEŞİMLİ ÇOKLU ORTAM EĞİT.MAT.GEL. DEVELOPMENT OF INTERACTIVE EDUCATIONAL MULTIMEDIA MATERIAL | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Etkileşimli çoklu ortam eğitim materyali geliştirme, Çoklu ortam marteryalleri, çoklu ortam teknolojileri, etkileşimli materyallerin kullanım boyutları | Concepts of interactive multi-media training material development, multi-media materials, multi-media technologies, use of interactive materials, product development under multimedia. | BYL592 | EĞİTİM AMAÇLI WEB SAY.TASARIMI TRAINING PURPOSES WEB PAGE DESIGN | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Web sayfası tasarımında kullanılan araç ve yöntemler, web sunucuları, HTML, Java Script, veri tabanı kullanımı, dinamik web sayfaları | Web page design tools and methods used in web applications, HTML applications, java scripts, using Dreamweaver, Flash | BYL593 | SANAL EĞİTİM MODELLERİ VIRTUAL TRAINING MODELS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sanal eğitim modelleri kuramları, sanal eğitimin yapısı, sanal eğitim sistemi geliştirmek, sanal eğitim ortamında verimlilik, Türkiyeden örnekler | Theories of virtual education models, virtual education structure, common virtual educational infrastructures, means to develop virtual training materials, types of virtual education, samples from Turkey | YPYU556 | YAPAY US ARTIFICIAL INTELLIGENCE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin içeriğinde yapay us sistemleri ve bu sistemlerin programlama algoritmaları yer almaktadır. | This course covers artificially intelligent systems and the programming algorithms of these systems. | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FBE545 | DÖNEM PROJESİ TERM PROJECT | Z | 0 | 0 | 0.0 | 10.0 | 0 | Problemin tanımı, çözüm seçenekleri, en uygun çözümün belirlenmesi, çözümün uygulanması, çözümün test edilemsi, çalışmanın raporlanması ve bir jüri önünde savunulması. | |
|