|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS (DOC)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS (DOC) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | BSE639 | ÇOCUK,KADIN VE YAŞLILARDA EGZERSİZ EXERCISE FOR CHILDREN, WOMEN AND THE ELDERLY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | BSE641 | LİDERLİK VE SPOR LEADERSHIP AND SPORTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | BSE659 | OLİMPİK FELSEFE VE OLİMPİZM OLİMPİK FELSEFE VE OLİMPİZM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Antik ve modern olimpiyat oyunlarının doğuşu, tarihi ve politik yönden incelenmesi ile felsefe, sanat, kültür, organizasyon ve sportif yaklaşımlar içerisinde olimpizm ideolojisinin araştırılması | The emergence of the ancient and modern Olympic games, their historical and political analysis, and the investigation of the ideology of Olympicism in philosophy, art, culture, organization and sporting approaches | BSE663 | ANTREMAN PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI VE UYGULANMASI ANTREMAN PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI VE UYGULANMASI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Antrenman bilgisinin önemi ve tarihsel gelişimi; antrenman terminolojisi; antrenman ilkeleri: özel olma ilkesi, aşırı yüklenme ilkesi, geriye dönüş ilkesi; yüklenme ve uyum: akut uyum, kronik uyum, süper kompanzasyon; yüklenme ve kalp atım sayısı ilişkisi: aerobik yüklenme, anaerobik yüklenme; kondisyonel özelliklerin teori ve metodolojisi: kuvvetin teori ve metodolojisi: süratin teori ve metodolojisi, dayanıklılığın teori ve metodolojisi, hareketliliğin teori ve metodolojisi; yükseltide antrenman. | The importance and historical development of training knowledge; training terminology; training principles: specificity principle, overload principle, retrospective principle; stress and adaptation: acute adjustment, chronic adjustment, supercompensation; relationship between loading and heart rate: aerobic loading, anaerobic loading; theory and methodology of conditional properties: theory and methodology of force: theory and methodology of speed, theory and methodology of endurance, theory and methodology of mobility; training in altitude. | BSE667 | SOSYAL PSİKOLOJİ VE KİŞİLERARASI İLİŞKİLER SOSYAL PSİKOLOJİ VE KİŞİLERARASI İLİŞKİLER | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Grup etkisi, kalıplaşmış tutumlar, önyargılar ve ayrımcılık, saldırganlık, yardım etme, kişilerarası çekicilik, yakın ilişkiler | Group influence, stereotypes, prejudices and discrimination, aggression, helping, interpersonal attraction, close relationships | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | MTD621 | ARAŞTIRMA METODLARI RESEARCH METHODS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilim felsefesi, bilimsel araştırmaların tanımı, nedenleri, temel kavramlar, araştırmanın temel ilkeleri, deneme tipleri ve temel istatistiksel kavramlar ele alınır. Araştırmalarda problem seçimi, literatür tarama tekniklerinin değerlendirilmesi, ölçme ve değerlendirme, veri toplama, temel istatistiksel yöntemlerin Beden Eğitimi ve Spor Araştırmalarında kullanımı, rapor ve tez yazım teknikleri | Philosophy of science, definition of scientific research, its causes, basic concepts, basic principles of research, types of essays and basic statistical concepts are covered. Problem selection in research, evaluation of literature review techniques, measurement and evaluation, data collection, use of basic statistical methods in Physical Education and Sports Research, report and thesis writing techniques | SAG603 | SEMİNER DERSİ SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | | | BSE662 | SPOR VE YAŞAM KALİTESİ QUALITY OF LIFE AND SPORTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sporla ilgili terimler ve kavramlar, beden eğitimi, oyun, egzersiz, antrenman, proteinler, karbonhidratlar, yağlar, mineraller. Fiziksel ve zihinsel antrenman, kondisyon, performansı etkileyen faktörler. | Terms and concepts related to sports, physical education, play, exercise, training, proteins, carbohydrates, fats, minerals. Physical and mental training, condition, factors affecting performance. | BSE670 | SPORDA GRUP DİNAMİĞİ GROUP DYNAMICS IN SPORTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Grup dinamiği ile ilgili temel kavramlar, Birey- takım takım dinamikleri, Sporda grup dinamiği ve performans, Grup normları ve iletişim, Grup dinamiği için metotlar, Grup dinamiğinin geliştirilmesi, liderlik | Basic concepts of group dynamics, Individual-team team dynamics, Group dynamics and performance in sports, Group norms and communication, Methods for group dynamics, Development of group dynamics, leadership | BSE672 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROGRAM GELİŞTİRME "CURRICULUM DEVELOPMENT
IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS" | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Beden eğitimi ve sporda program geliştirme ,Temel kavramlar ve teoriler hakkında program geliştirme. | Program development in physical education and sports, Curriculum development about basic concepts and theories. | BSE678 | EGZERSİZ VE SPORDA PSİKOLOJİK DEĞERLENDİRME VE TESTLER ""PSYCHOLOGICAL ASSESSMENT AND TESTS
IN EXERCISE AND SPORTS" | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Egzersiz ve spor psikolojisi ile ilgili temel teori ve kuramları, • Katılımcılar ile ilgili kişilik, kendine güven, motivasyon, stres ve kaygı konularını, • Spor ve egzersiz ortamı ile ilgili yarışma, işbirliği, geribildirim, içsel motivasyon konularını, • Grup ile ilgili liderlik, grup bağlılığı, liderlik, iletişim konularını, • Ders konuları ile ilgili makalelerin incelenmesini içermektedir. | Basic theories and theories about exercise and sports psychology, • Personality, self-confidence, motivation, stress and anxiety issues related to participants, • Competition, cooperation, feedback, internal motivation issues related to sports and exercise environment, • Leadership related to the group, group cohesion, leadership, communication topics, • Examining the articles related to the course topics. | BSE684 | SERBEST ZAMAN TEORİLERİ LEISURE TIME THEORIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Boş zaman, serbest zaman, aylak zaman felsefesi, Serbest zaman tutumu ve boş zaman etkinliklerine katılım engelleri
Serbest zaman değerlendirme tercihleri üzerinde sosyal medyanın rolü
Serbest zaman etkinlikleri ,Yaşam doyumu, iş doyumu ve serbest zaman, Ciddi boş zaman, Kamu ve yerel yönetimlerin rolü, Bilgi teknolojileri ve serbest zaman yönetimi
Doğada açık alan etkinlikleri, kişiselleştirilmiş ürün, seyahat acentaları
Sunumlar ve tartışma, Araştırma sorularının netleştirilmesi | Leisure, leisure time, leisure time philosophy, Leisure time attitude and barriers to participation in leisure activities The role of social media on leisure preferences Leisure time activities, Life satisfaction, job satisfaction and leisure time, Serious leisure time, Role of public and local governments, Information technologies and leisure management Outdoor activities in nature, personalized product, travel agencies Presentations and discussion, Clarification of research questions | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG600-YTR | DOKTORA YETERLİK DOCTORATE QUALIFICATION | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG600-ONR | DOKTORA TEZ ÖNERİSİ DOCTORAL THESIS PROPOSAL | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG600-6 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG600-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | SAG600-2 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG600-8 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG600-3 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | SAG600-4 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | |
|