PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Mahalli idarelerle ilgili temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Yerel yönetimlerin diğer kurumlarla ilişkilerinin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Kamu Yönetiminin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmaların nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Mahalli idareler alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Kentleşme konusunda sosyolojik bir bakış açısına sahiptir | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Kentsel politik yaşam ve yerel yapılanmalar üzerine bilgi sahibidir | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Mahalli idarelere ilişkin sahip olduğu bilgilerin ışığında, çalışma ortamında yönetim işlevini gerçekleştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Okumalarla edindiği farklı teorik yaklaşımları ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda tartışmaya açma ve tartışmaları yönlendirme yetisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Sosyal araştırmaların değerlendirebilir ve sorunsala ilişkin araştırmaların nasıl yapılacağı üzerine fikir üretebilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ve sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 27 | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |