PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Sosyal hizmet uygulama alanları ve sosyal hizmet kuramı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
4 |
Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
5 |
Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
6 |
Çalışma süresince gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar ve doldurur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
7 |
Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Kır ve kent ortamlarında, kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum örgütlerinde sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirecek düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırmacı niteliğine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
4 |
Riskleri ortadan kaldırmak için koruyucu-önleyici; geliştirici-değiştirici ve tedavi edici-rehabilite edici çalışmaları koordine edebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
5 |
Risk gruplarına danışmanlık yapabilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Riskleri ortadan kaldırmak için koruyucu-önleyici; geliştirici-değiştirici ve tedavi edici-rehabilite edici çalışmaları koordine edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Çalışma süresince gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar ve doldurur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Risk gruplarına danışmanlık yapabilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
4 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Risk gruplarının (çocuk, yaşlı, özürlü, aile, kadın, grup) sebepleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
4 |
Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
5 |
Kır ve kent ortamlarında, kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum örgütlerinde sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirecek düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırmacı niteliğine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 125 | 125 | 125 | 125 | 125 | 125 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |