Türkçe

09080 BESLENME VE DİYETETİK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
Dersin Program Çıktıları İle Olan İlişkileri
Zorunlu Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I000.00
2 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II000.00
3 ANATOMİ000.00
4 FİZYOLOJİ000.00
5 BESLENME İLKELERİ-I4480.00
6 BESLENME İLKELERİ-II4480.00
7 DEMOGRAFİK YAPI VE SAĞLIK3360.00
8 TEMEL PSİKOLOJİ2240.00
9 TEMEL KİMYA I000.00
10 TEMEL KİMYA II000.00
11 TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK1120.00
12 MESLEKİ ORYANTASYON55100.00
13 TOPLUMDA BESLENME DURUMUNU SAPTAMA YÖNTEMİ4480.00
14 TOPLUMDA BESLENME SORUNLARI VE EPİDEMİYOLOJİSİ3360.00
15 DEMOGRAFİK YAPI VE SAĞLIK 4480.00
16 BESİN MİKROBİYOLOJİSİ4480.00
17 TEMEL PSİKOLOJİ2240.00
18 BESİN KİMYASI VE ANALİZLERİ-I3360.00
19 BESİN KİMYASI VE ANALİZLERİ-II3360.00
20 BESLENME BİYOKİMYASI-I55100.00
21 BESLENME BİYOKİMYASI-II55100.00
22 GENEL MİKROBİYOLOJİ4480.00
23 ANNE ÇOCUK BESLENMESİ55100.00
24 ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME55100.00
25 HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ-I55100.00
26 HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ-II55100.00
27 TOPLUM VE SAĞLIK 4480.00
28 TOPLU BESLENME YAPAN KURUMLARDA BESLENME-I55100.00
29 TOPLU BESLENME YAPAN KURUMLARDA BESLENME-II55100.00
30 BİOİSTATİSTİK 3360.00
31 BESİN KONTROL VE MEVZUAT000.00
32 TOPLUM SAĞLIĞINDA BESLENME STAJI 55100.00
33 MEZUNİYET PROJESİ-I 55100.00
34 MEZUNİYET PROJESİ-II55100.00
35 SEMİNER-I55100.00
36 SEMİNER-II55100.00
37 İŞLETME 000.00
38 TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ STAJI 55100.00
39 KLİNİK BESLENME ÇOCUK STAJI 55100.00
40 DIŞ KURUM STAJI55100.00
41 KLİNİK BESLENME ERİŞKİN STAJI55100.00
42 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ000.00
43 GİRİŞİMCİLİK000.00
44 İNGİLİZCE-I000.00
45 İNGİLİZCE-II000.00
46 TÜRK DİLİ-I000.00
47 TÜRK DİLİ-II000.00
İlişkili Ders Sayısı / 4733--
İlişki Ağırlığı138--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Bölüm Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 BESLENME ANTROPOLOJİSİ3360.00
2 TÜRK MUTFAĞI55100.00
3 DÜNYA MUTFAKLARI55100.00
4 BESLENME TARİHİ VE KÜLTÜRÜ55100.00
5 GIDA KATKI MADDELERİ000.00
6 DÜNYA MUTFAKLARI55100.00
7 BESİN İŞLEME VE SAKLAMA000.00
8 BESLENME EKOLOJİSİ000.00
9 BESİN GÜVENLİĞİ4480.00
10 MESLEKİ İNGİLİZCE2240.00
11 BESİN BİYOTEKNOLOJİSİ3360.00
12 ÖZEL DURUMLARDA BESLENME4480.00
13 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ000.00
14 AĞIRLIK DENETİMİ VE YEME DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI4480.00
15 MOLEKÜLER BESLENME000.00
16 BESLENME ANTROPOLOJİSİ 3360.00
17 SPORCU BESLENMESİ55100.00
18 NUTRİGENETİK 4480.00
19 FONKSİYONEL BESİNLER VE SAĞLIK1120.00
20 KLİNİK BESLENMEDE SORUNLAR3360.00
21 GÜNCEL DİYET UYGULAMALARI55100.00
22 AKADEMİK İNGİLİZCE II3360.00
23 BESİN DESTEKLERİ1120.00
24 MEKÂN VE SAĞLIK000.00
İlişkili Ders Sayısı / 2418--
İlişki Ağırlığı65--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Fakülte Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 HİDROTERAPİ000.00
2 PİLATES000.00
3 SAĞLIK İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE000.00
4 İLKYARDIM000.00
5 CİNSEL SAĞLIK000.00
6 SAĞLIKTA İNOVASYON000.00
7 YÖNETİM FELSEFESİ000.00
8 SAĞLIK SOSYOLOJİSİ000.00
9 HALK SAĞLIĞI000.00
İlişkili Ders Sayısı / 90--
İlişki Ağırlığı0--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Üniversite Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 KADIN VE EGZERSİZ000.00
2 E-SPOR EKONOMİSİ000.00
3 KONUŞMA TEKNİKLERİ000.00
4 SİBER GÜVENLİK000.00
5 AKRAN REHBERLİĞİ000.00
6 RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ000.00
7 BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM000.00
8 ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ000.00
9 ÖĞRETİM TASARİMİ000.00
10 ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR000.00
11 MODERNLEŞME VE SANAT000.00
12 HERKES İÇİN TASARIM000.00
13 FOTOĞRAFA GİRİŞ000.00
14 KİŞİLERARASI İLETİŞİM000.00
15 İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI)000.00
16 TÜKETİCİ HUKUKU000.00
17 KARİYER PLANLAMA000.00
18 FİNANSAL OKURYAZARLIK000.00
19 AVRUPA SARAY BAHÇELERİ000.00
20 TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI000.00
21 SOSYOLOJİ000.00
22 BARIŞ ÇALIŞMALARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR000.00
23 DİJİTAL HABERCİLİK000.00
İlişkili Ders Sayısı / 230--
İlişki Ağırlığı0--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.