PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Mücevher tasarımı, imalatı ve değerli taşlar konularında yeterli bilgiye sahiptir. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
2 |
Bilgisayar destekli tasarım uygulamalarında yeterli bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
3 |
Değerli ve yarı değerli taşlar konularında yeterli bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
4 |
Üretim aşamasında oluşabilecek sorunlarda çözüm üretilebilecek bilgiye sahiptir. | 3 | 5 | 8 | 80.00 |
5 |
Kuyumculuk ve takı tasarımı ile ilgili bilgilere ulaşır. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
6 |
Kuyumculuk ve takı tasarımı ile ilgili bilgileri değerlendirir. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
7 |
Kuyumculuk ve takı tasarımı ile ilgili bilgilerini uygular. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
8 |
Edindiği kazanımlarla tasarım yapar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
9 |
Edindiği kazanımlarla üretim yapar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Kişisel olarak kazandığı eğitimler sayesinde model tasarlar. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
2 |
Kişisel olarak kazandığı eğitimler sayesinde model üretir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Kişisel olarak kazandığı eğitimler sayesinde modellerin şatışını yapar. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
4 |
Alanı ile ilgili araştırma yapar. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
5 |
Alanı ile ilgili yaptığı araştırmaları değerlendirir. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
6 |
Alanı ile ilgili yaptığı araştırmalarda, çıkan sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
7 |
Kuyumculuk alanındaki gelişmeleri takip edebilmek için fuarlardan ve bilişim teknolojilerinden yararlanır. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
8 |
Eğitim süresince yerinde uygulama ve stajlar sayesinde sektörün içerisinde yer alarak eksiklerini tamamlar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
9 |
Alanında aldığı temel eğitim sonrasında geliştirdiği kazanımları yorumlayarak sektörün hangi alanında yol alacağını belirler. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
10 |
Geniş bir uygulama alanına sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
11 |
Geniş uygulama alanı içerisinde karşısına çıkan fırsatları iyi değerlendirir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Uygulamalı eğitimde verilen sistemle, grup çalışmalarında uyumlu ve paylaşımcı çalışır. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
2 |
Grup çalışmalarında,oluşabilecek sorunlara karşı çözüm üretme becerisine sahiptir. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
3 |
İçinde bulunduğu sistemi geliştirmede ve üretimin bir parçası olan proje niteliğinde ürün geliştirmelerde yer alma becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Ferdi olarak çalışma becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açıktır. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
2 |
Sektör içerisinde oluşturulan fuarlar, medya ve internet aracılığıyla trendi takip eder. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Gelişime destek için gerekli eğitim ve sertifika programlarına katılır. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
4 |
Eğitim yerinin sektörün merkezinde olması gibi bir avantajı iyi değerlendirir. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
5 |
Sektör içerisinde yer alabilmek için sürekli kendini geliştirerek yeniliklere açık olmasının gerektiğinin farkındadır. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Kuyumculuk alanında iletişim kuracağı işletmelerin ve kitlenin sistemini ve tarzını çözerek buna göre hareket eder. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
2 |
Kuyumculuk alanında edindiği bilgileri aktarma yetkinliğine sahiptir. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
3 |
Gelişimleri takip edebilecek gerekli mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 6 | 60.00 |
4 |
Son yıllarda kuyumculuk alanının gerekliliği olan rhinoceros ve matrix programlarını etkin kullanır. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Alanında bireysel olarak tasarım yapar. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
2 |
Alanında bireysel olarak üretim yapar. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
3 |
Eğitim süresinde ve sonrasında atölye içerisinde oluşabilecek tehlikelere karşı önlemini alır. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
4 |
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 4 | 5 | 9 | 90.00 |
5 |
Atölye çalışma şartlarından dolayı çalışanları kültürel ve sanatsal olarak geliştirebilecek bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
6 |
Tasarım ve üretim aşamalarında küçük grupları yönetebilecek bilgiye sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 39 | 39 | 39 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 168 | 181 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |