Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
Sınıflandırılmış
Sıralı
TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1
Hastaların genel fiziksel ve sağlık durumlarını değerlendirebilecek, hastalıkları hakkında doğru teşhis ve tedavi bilgisine sahiptir.
   2
Temel tıp bilimleri konusundaki bilgilerini klinik bilimlerle teşhis ve tedavi amaçlı ilişkilendirir.
   3
Genel vücut sağlığını korumak ve devam ettirmek için hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili davranış biliminin prensiplerine hakimdir.
   4
Hastalarla etkili bir dil kullanarak iletişim kurar ve onları bilgilendirir.
   5
Acil durumlarda hastalara müdahale edebilecek bilgiye sahiptir.
   6
Her hastayı kendi içinde değerlendirerek, teşhis, tedavi veya sevk etme yetisini gösterir.
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
Ders
Laboratuar
Ödev
Seminer
Staj
Uygulama
Yerinde Uygulama
Sosyal Faaliyet
Rapor Yazma
Ara Sınav
Final Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Sunma
Ödev Değerlendirme
Sözlü Değerlendirme
Uzman Değerlendirmesi
Kurul Sınavı
Uygulama Sınavı
Yıl Sonu Final Sınavı
Staj Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1
İnsan sağlığı ile ilgili acil durumlara müdahale edebilecek seviyede bilişsel beceriye sahiptir.
   2
İnsan sağlığı ile ilgili sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
   3
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar.
   4
Her hastanın kendi özelliklerine göre durumunu değerlendirme, teşhis, tedavi ve gerektiğinde sevk etme yetisine sahiptir.
   5
Hastaların genel sağlık durumunu değerlendirerek bir plan doğrultusunda tedavi uygular.
   6
Hastayı koruyucu tedavi gereksinimine göre tedavi ve takip eder.
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
   6
Ders
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Ödev
Seminer
Staj
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Yerinde Uygulama
Sosyal Faaliyet
Rapor Yazma
Ara Sınav
Bilg.Des. Sunum
Final Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Sunma
Ödev Değerlendirme
Sözlü Değerlendirme
Uzman Değerlendirmesi
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1
Hastaların genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlamasını yapmak için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
   2
Hastanın tedavisinin muhtemel komplikasyonlarını öngörerek gereken önlemleri alır.
   3
Hasta tedavisinin gerektirdiği tüm teknolojik araçların kullanılmasında sorumluluk alır.
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   3
Ders
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Ödev
Seminer
Staj
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Yerinde Uygulama
Rapor Yazma
Final Sınavı
Rapor Sunma
Sözlü Değerlendirme
Kurul Sınavı
Uygulama Sınavı
Yıl Sonu Final Sınavı
Staj Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1
Bütün klinik işlemlerde evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini takip eder.
   2
Tıp alanındaki tüm güncel gelişmeleri takip ederek kendisini geliştirir.
   3
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinmelerini belirleyerek bu doğrultuda kendilerini geliştirmelerini sağlar.
   4
Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup onları hastalıkları hakkında eğitir.
   4
   4
   4
   4
   4
   4
Ders
Final Sınavı
Rapor Sunma
Sözlü Değerlendirme
Uzman Değerlendirmesi
Kurul Sınavı
Uygulama Sınavı
Yıl Sonu Final Sınavı
Staj Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1
İnsan sağlığı konusunda toplumun bilinçlenmesine katkı sağlar.
   2
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
   3
Kapsamlı tıbbi tedavilerde özel bakım gerektiren hastalarla ilgilenir.
   4
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde iletişim kurar.
   4
   4
   4
   4
   4
   4
Ders
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Ödev
Seminer
Staj
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Yerinde Uygulama
Rapor Yazma
Final Sınavı
Rapor Sunma
Sözlü Değerlendirme
Uzman Değerlendirmesi
Kurul Sınavı
Uygulama Sınavı
Yıl Sonu Final Sınavı
Staj Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1
Hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili tüm tedavi prensiplerini uygular.
   2
Hastaların hastalıklarının ayırıcı tanı ve teşhis yöntemini geliştirip uygun şekilde tedavi eder veya sevk eder.
   2
   2
   2
   2
   2
   2
   2
   2
Ders
Grup Çalş. / Ödevi
Laboratuar
Ödev
Seminer
Staj
Web Tab. Öğrenme
Uygulama
Yerinde Uygulama
Sosyal Faaliyet
Rapor Yazma
Final Sınavı
Rapor Sunma
Sözlü Değerlendirme
Uzman Değerlendirmesi
Kurul Sınavı
Uygulama Sınavı
Yıl Sonu Final Sınavı
Staj Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.