PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Basım sektörüne yönelik tüm basılı yayınların (gazete, dergi, afiş, kitap v.s.) oluşturulma bilgisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Baskı öncesi işelmlerinin gerçekletirildiği, masaüstü yayıncılık hakkında gerekli bilgiye sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Tasarım, estetik ve iletişim kavramlarını tanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Baskı işlemlerinin gerçekleştirildiği tüm departmanlar hakkında kuramsal bilgilye sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Baskı çeşitleri hakkında kuramsal bilgilye sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Baskı sonrası işlemlerin gerçekleştirildiği tüm departmanlar hakkında bilgiye sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Bilgisayar destekli ambalaj tasarım programlarını tanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
Baskı sistemlerinde kullanılan malzemeleri tanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10 |
Baskı sonrasında kullanılan malzemeleri tanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
11 |
Görsel ileitşimin parçası olan fotoğraf malzemelerini ve makinelerini tanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Görsel ileitşimde kullanılan afiş, dergi gibi yazılı yayınların estetik görüşüne sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Bilişsel ve yetenek koordiatörlüğünde proje tasarlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Tasarım unsurları arasındaki ilişkileri algılar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Sayfa düzlemi üzerinde detayları algılar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Bir işin; baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası işlemlerini planlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Yazılı materyalleri oluşturabilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Yazılı materyallerin, tasarım çalışmalarını yorumlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Yazılı materyallerin, tasarım çalışmalarını yapma becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
Tasarım çalışmaları yapılmış olan materyallerin baskı işlemlerini tanımlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10 |
Baskı çalışmaları yapılmış olan materyallerin baskı sonrası işlemlerini tanımlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Basım sektörüne hizmet eden reklam ajansları veya grafik tasarım bürolarında tasarım hizmeti verir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Basım sektöründe, tüm baskı çeşitlerinde baskı aşamasında makine operatörlüğü yapar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Basım sektöründe, maliyet departmalarında çalışır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Basım sektöründe, kalite kontrol departmanlarında proses sorumlusu olarak çalışır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Basım sektöründe üretim sorumlusu olarak çalışır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Görsel iletişime hizmet eden tüm basılı materyallerin tasarımlarını oluşturur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Çoğaltılacak bir işin; baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası maaliyetini hasaplar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Bilgisayar kullanabilme gücünü, gelişen teknolojiye paralel olarak sürekli geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Masaüstü yayıncılıkta kullınılan tasarım programlarını kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Görsel ileitşimde kullanılan yazılı materyallerin üretimi sağlanan tüm departmanlarına uyum sağlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Üretim sırasında, departmanlarda çalışan tüm bireyler arasında sağlıklı iletişim kurar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Çağdaş ve modern toplumda, sosyal olarak uyum sağlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası ile ilgili konularda düşüncelerini ilgili kişilere ifade eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Güne uygun sosyal aktiviteler kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Baskı öncesi kullanılan masaüstü yayıncılık prgramlarını, estetik ve tasarım çerçevesindeki kriterlerde uygulayabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Basım sektöründeki tüm basılı materyallerin renk, biçim, öğe, ölçü gibi tasarım unsurları arasında dengeyi kurabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Baskı aşamasında çıkan sorunlu baskıyı kavrayabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Toplum ve yasalar çerçevesindeki ahlak ve etik sınırları içinde hareket edebilme olgunluğuna sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 39 | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |