Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
Sınıflandırılmış
Sıralı
TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1
Gümrük mevzuatını açıklar.
   2
İthalat ve ihracatla ilgili teorik bilgisini kanıtlar.
   3
Dış ticaret mevzuatını yorumlar.
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   4
Alanıyla ilgili güncel konuları değerlendirir.
   5
Dış ticaretle ilgili güncel bilgileri analiz eder.
   5
   5
   5
   5
   5
   5
   5
   5
Ders
Okuma
Ödev
Ara Sınav
Final Sınavı
Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1
Sözlü ve yazılı iletişimde dış ticaret terminolojisini anlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1
İş yaşamında karşılaştığı farklı durumlara uyum sağlamaya yönelik çözüm önerir.
   2
Sorumluluk bilinci geliştirir.
   3
İş etiğinin gerektirdiği şekilde faaliyette bulunur.
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   3
Ders
Grup Çalş. / Ödevi
Okuma
Ödev
Öğrenme Yetkinliği
   1
Alanının gerektirdiği teorik ve uygulama bilgilerini sürekli takip eder.
   2
Bilgisini farklı durumlara uyarlar.
   3
Profesyonel yabancı dil yeteneğini geliştirir.
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   3
Uygulama
Yerinde Uygulama
Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1
İş arkadaşları ile etkin iletişim kurabilme yeteneğini geliştirir.
   2
Ekip çalışmasına uyum sağlar.
   3
İnsiyatif kullanabilme yeteneğini geliştirir.
   3
   3
   3
   3
   3
   3
   3
Ders
Grup Çalş. / Ödevi
Okuma
Ödev
Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1
İşletmelerin dış ticaret departmanlarıyla ilgili iş süreçlerini yapılandırır.
   2
Alanıyla ilgili yeni gelişmeleri kolaylıkla uygular.
   2
   2
   2
   2
   2
   2
   2
   2
Yerinde Uygulama
Ödev Değerlendirme
Yıl Sonu Final Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.