PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği temel kavram ve kuramlarını kavrar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ile genel işletmecilik temel kavram ve kuramları arasındaki ilişkileri kavrar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
İşletme faaliyetlerinin kuramsal çerçevelerini çizer. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğinin fonksiyonlarını kavrar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
5 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğinde ulusal ve uluslararası kuralların şekillendirdiği oluşumları kavrar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
6 |
Ulusal ve uluslararası sivil hava ulaştırma işletmeciliğinde önemli vaka kapsamlarının kavranmasını sağlar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
7 |
Ulusal ve uluslararası sivil hava ulaştırma işletmeciliğince yönlendirilen vaka kapsamlarında neden-sonuç ilişkilerini tanımlar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
8 |
Genelde İşletme ve özellikle Sivil Hava Ulaştırma işletmeciliği ile ilgili popüler konularda mevcut şartlarla bilgilerin sentezini yapar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Global ve ulusal ekonomik sistemlerin işlemlerinde sivil havacılığın rolünü kavrar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Sivil havacılık organizasyonları arasında dış paydaşların etki ve katkılarını analiz eder. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
İç paydaşlar arasında güç ve fayda ilişkilerini analiz eder. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
İşletme operasyonları arasındaki entegrasyona bağlı teknik ve sosyal boyutları sentezler. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
5 |
Sivil havacılıkla ilgili problemleri çözmede yaratıcı, yenilikçi ve analitik düşünme becerilerini kullanır. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
6 |
Modern metotlar ve işletme teknolojilerini sivil havacılıkta kullanır. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
7 |
Kalitatif ve kantitatif tekniklerle işletme konularını analiz eder. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
8 |
Sivil havacılık işletmelerinde işlem yapmada ve karar vermede bir takım oyuncusu olarak davranır. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Sivil Hava Ulaştırma ile ilgili organizasyonları girişimci bir ruh ile organize etmek. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ile ilgili problemleri ulusal ve uluslararası rekabet ortamında çabuk ve efektif bir şekilde çözebilmek ve insiyatif kullanabilmek. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Edinilen bilgi ve becerilerle endüstri için yenilikçi ve yaratıcı projeler üretebilmek. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Ekonomi ve Sivil Havacılık alanlarındaki gelişmeleri takip ederek, ilgili alanlarda yetileri artırmak. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğinin planlama, organizasyon, koordinasyon ve denetleme fonksiyonlarını geliştirmek. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Sivil Hava Ulaştırma işletmeciliği endüstrisindeki yeni oluşumlara paralel davranışların adapte edilmesini sağlamak. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği organizasyon yapısını geliştirecek operasyonlar geliştirmek. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Sivil Havacılık iş yaşamındaki diğer ilişkilerle aktif ve sürekli olarak iletişim içinde olmak. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
İleri düzeyde bilgi teknolojilerini kullanarak problem çözmek. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
İngilizceyi etkili ve akıcı bir şekilde kullanmak. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Sivil havacılık ve ilgili organizasyonlar arasındaki ilişkileri analiz etmek. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Sivil havacılıkla ilgili alanlarda yaratıcı ve yenilikçi düşünceyi uygulamak. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Demokrasinin evrenselliği, iş ortamında insan hakları, örgütsel adalet, işletme içinde sosyo-kültürel değerler ve çevre sorunları için bilinçli hale gelmek. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 29 | 29 | 29 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 145 | 145 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |