PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Sağlık Kurumlarını yönetebilecek teorik bilgi donanımına sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
2 |
Sağlık sektörüyle ilgili stratejiler, sağlık politikaları geliştirir ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
3 |
Sağlık kurumlarının maddi ve beşeri kaynaklarını etkin ve verimli bir şekilde yönetir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
4 |
Hasta hakları, hasta güvenliği, sağlık hizmetlerindeki riskli süreçler ile çalışan güvenliğini sağlama bilinci kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
5 |
Sağlık hizmetlerinde istatistiki bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmek için veri girişi ve analizi yaparak yorumlayabilme becerisine sahip olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
6 |
Yönetim bilimindeki gelişmeleri sağlık kurumlarında uygulama becerisini kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
7 |
Sağlık bilgisinin yönetimi, karar destek sonuçlarının değerlendirilmesi ve yönetimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
8 |
Sağlık yönetimi ile ilgili araştırmalar yapar, yayınlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
9 |
Analitik düşünce yapısına sahip olması, değişimi ve dolayısıyla bilgi kazanımı ve paylaşımını sürekli olarak yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
10 |
Sağlık kurumlarındaki çalışmaları tüm paydaş çıkar ve amaçları göz önüne alarak yönlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
11 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
12 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
2 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
3 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 | 4 | 5 | 5 | 19 | 95.00 |
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
3 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 24 | 24 | 24 | 24 | 24 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 120 | 119 | 120 | 120 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |