Türkçe

10010 AYAKKABI TASARIM ve ÜRETİMİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Tarihsel süreç içinde ayakkabı ve çanta tasarımlarının gelişimini yorumlar.
   2 Hazırlayacağı tasarımlar ile pazar eğilimleri ve pazarlama temel konularını ilişkilendirir.
   3 Tasarım bölümünde yönetsel faaliyetleri yürütür.
   4 Tasarım hazırlama aşamalarında karşılaşacağı sorunları çözümler.
   5 Stampa çıkarma aşamaları ile ilgili pratik yapar.
   6 Genelde giyim- kuşam, özelde ayakkabı ve çanta moda trendleri kaynaklarına ulaşır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Yerinde Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Yaratıcılık tekniklerini özgün tasarım hazırlamada kullanır.
   2 Kalıp ölçü sistemleri ile ilgili bilgilerden yararlanarak gerekli hesaplamaları yapar.
   3 Deri ölçü birimleri ve miktar hesaplama yöntemini kullanarak gerekli malzeme miktarını ortaya çıkarır.
   4 Tasarımlarına uygun ayakkabı ve çanta malzemelerini seçer.
   5 Ayakkabı üretim teknolojilerini kullanır.
   6 Tasarım hazırlarken kara kalem ve renkli resim çizim tekniklerini uygular.
   7 Tasarım ve stampa yapımında gerekli el aletleri, makine ve bilgisayar programlarını kullanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Ekip çalışmasına yatkındır. Sorumluluk alanı içindeki faaliyetleri yürütür.
   2 Karşılaştığı sorunlarda insiyatif kullanarak uygun çözümler üretir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 İnsan ayağının anatomik yapısına uygun ayakkabılar tasarlar.
   2 Kalıp çeşitleri ve ölçüleri inceler.
   3 Meslek ile ilgili 2 ve 3 boyutlu bilgisayar programlarını kullanır.
   4 Genel amaçlı bilgisayar çiziz programlarını kullanır.
   5 Microsoft Office (Word, Excell, Power Point ) programlarını kullanır.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Ayakkabı ve Saraciye İşkollarını analiz eder.
   2 Türkçe'yi düzgün biçimde konuşur, yazar, kendini ifade eder. Okuduklarını ya da dinlediklerini kavrar.
   3 Genel ve mesleği ile ilgili alanlarda orta düzeyde İngilizce bilgisine sahiptir.
   4 Sosyal sorumluluklar konusunda duyarlıdır.
   5 Meslek ve özel hayatında etik davranış kalıplarını uygular.
   6 Bunlara uygun davranışlar sergiler.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Konsept çıkışlı özgün ayakkabı ve çanta tasarımları hazırlar.
   2 Taban, ökçe ve ayakkabı- çanta aksesuar tasarımları yapar.
   3 Ayakkabı kalıp tasarımları hazırlar.
   4 Ayakkabı ve saraciye ürünleri stampaları çıkarır.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.