PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Tarihsel süreç içinde ayakkabı ve çanta tasarımlarının gelişimini yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 28 | 80.00 |
2 |
Hazırlayacağı tasarımlar ile pazar eğilimleri ve pazarlama temel konularını ilişkilendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 29 | 82.86 |
3 |
Tasarım bölümünde yönetsel faaliyetleri yürütür. | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 22 | 62.86 |
4 |
Tasarım hazırlama aşamalarında karşılaşacağı sorunları çözümler. | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 31 | 88.57 |
5 |
Stampa çıkarma aşamaları ile ilgili pratik yapar. | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 24 | 68.57 |
6 |
Genelde giyim- kuşam, özelde ayakkabı ve çanta moda trendleri kaynaklarına ulaşır. | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 28 | 80.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Yaratıcılık tekniklerini özgün tasarım hazırlamada kullanır. | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 26 | 74.29 |
2 |
Kalıp ölçü sistemleri ile ilgili bilgilerden yararlanarak gerekli hesaplamaları yapar. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 31 | 88.57 |
3 |
Deri ölçü birimleri ve miktar hesaplama yöntemini kullanarak gerekli malzeme miktarını ortaya çıkarır. | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 26 | 74.29 |
4 |
Tasarımlarına uygun ayakkabı ve çanta malzemelerini seçer. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 31 | 88.57 |
5 |
Ayakkabı üretim teknolojilerini kullanır. | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 24 | 68.57 |
6 |
Tasarım hazırlarken kara kalem ve renkli resim çizim tekniklerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 26 | 74.29 |
7 |
Tasarım ve stampa yapımında gerekli el aletleri, makine ve bilgisayar programlarını kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 30 | 85.71 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Ekip çalışmasına yatkındır. Sorumluluk alanı içindeki faaliyetleri yürütür. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 32 | 91.43 |
2 |
Karşılaştığı sorunlarda insiyatif kullanarak uygun çözümler üretir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
İnsan ayağının anatomik yapısına uygun ayakkabılar tasarlar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 31 | 88.57 |
2 |
Kalıp çeşitleri ve ölçüleri inceler. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 31 | 88.57 |
3 |
Meslek ile ilgili 2 ve 3 boyutlu bilgisayar programlarını kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 33 | 94.29 |
4 |
Genel amaçlı bilgisayar çiziz programlarını kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 29 | 82.86 |
5 |
Microsoft Office (Word, Excell, Power Point ) programlarını kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 29 | 82.86 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Ayakkabı ve Saraciye İşkollarını analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 30 | 85.71 |
2 |
Türkçe'yi düzgün biçimde konuşur, yazar, kendini ifade eder. Okuduklarını ya da dinlediklerini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 100.00 |
3 |
Genel ve mesleği ile ilgili alanlarda orta düzeyde İngilizce bilgisine sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 30 | 85.71 |
4 |
Sosyal sorumluluklar konusunda duyarlıdır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 100.00 |
5 |
Meslek ve özel hayatında etik davranış kalıplarını uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 100.00 |
6 |
Bunlara uygun davranışlar sergiler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Konsept çıkışlı özgün ayakkabı ve çanta tasarımları hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 29 | 82.86 |
2 |
Taban, ökçe ve ayakkabı- çanta aksesuar tasarımları yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 27 | 77.14 |
3 |
Ayakkabı kalıp tasarımları hazırlar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 27 | 77.14 |
4 |
Ayakkabı ve saraciye ürünleri stampaları çıkarır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 32 | 91.43 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 136 | 128 | 128 | 117 | 119 | 113 | 150 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |