PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Radyo programcılığı, televizyon yayıncılığı ve sinema alanında yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçleri açıklar. | 5 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 40 | 57.14 |
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çekim için gerekli olan kamera, mikrofon, ses, ışık gibi üretim araçlarının çalışma prensiplerini bilir. | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 47 | 67.14 |
3 |
Yayının gerçekleştirildiği ortamlara uygun içeriklerin üretiminde ve kurgu, dağıtım ve gösterim aşamalarında kullanılan gerekli sistemleri ve programları tanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 35 | 50.00 |
4 |
Radyo, televizyon ve sinema ile ilgili tek veya çok kamera gerektiren yapımlardaki işleyiş süreçlerini açıklar. | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 47 | 67.14 |
5 |
Radyo ve televizyon program türlerini anlatır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 61 | 87.14 |
6 |
Radyo, televizyon yayınları ile yeni iletişim teknolojilerini ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 64 | 91.43 |
7 |
Stüdyoda gerçekleştirilen yayın üretimi ile dış canlı yayın bağlantıları ve canlı yayın aktarım programlarını tarif eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 61 | 87.14 |
8 |
Sinematografik dil hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 2 | 3 | 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 44 | 62.86 |
9 |
Sinemanın başlangıcından günümüze gelişim evrelerini ve sinemaya farklı yaklaşımları ve sinema türlerini ilişkilendirir. | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 46 | 65.71 |
10 |
Düşüncelerini senaryo diline uygun bir şekilde yazı ile ifade etmeyi ve çekim senaryosu hazırlamayı bilir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 51 | 72.86 |
11 |
Radyo, televizyon ve sinemanın Türkiye ve dünyadaki gelişim evreleri ile mevzuat, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartlarını açıklar. | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 41 | 58.57 |
12 |
Görüntü ve kompozisyon için gerekli görsel, işitsel, estetik ilkeleri tanımlar. | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 45 | 64.29 |
13 |
İletişim alanını ilgilendiren diğer disiplinlerdeki gelişmeleri tartışır. | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 42 | 60.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Radyo programcılığı, Televizyon yayıncılığı ve Sinema yapımlarının “Yapım”, “Yapım Öncesi” “Yapım Sonrası” ve “Yönetim” aşamalarını analiz eder ve uygular. | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 45 | 64.29 |
2 |
Önceden hazırlanmış bir program formatını veya senaryoyu kullanarak görsel-işitsel ürünleri ortaya çıkarır. | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 40 | 57.14 |
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında görsel-işitsel içerik hazırlamak için gerekli olan yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası kurgu, dağıtım ve gösterim aşamalarındaki gerekli teknolojileri uygular. | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 41 | 58.57 |
4 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında proje öneri dosyası sunar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 65 | 92.86 |
5 |
Yapım süreci aşamalarıyla ilgili dokümanları (planlama, bütçe vb.) gerekli bilgisayar programlarını kullanarak hazırlar. | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | 38 | 54.29 |
6 |
Grafik öğeleri hakkında edindiği bilgiler ve alanıyla ilgili projeleri ilişkilendirir. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 47 | 67.14 |
7 |
Alanıyla ilgili araştırmaları bilimsel yöntem ve tekniklere uygun şekilde yapar ve araştırma sonuçlarını aktarır. | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 44 | 62.86 |
8 |
Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili dünyada ve Türkiye’de geçerli olan mevzuat ve kalite standartlarını karşılaştırır. | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 44 | 62.86 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Alanı ile ilgili üretim süreçlerinde etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 40 | 57.14 |
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında üretim gerçekleştirmek için kullanılan teknik malzemeleri tespit ve tasnif eder. | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 41 | 58.57 |
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanına özgü ürünleri teknik, estetik, kültürel, toplumsal ve ideolojik açıdan tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 65 | 92.86 |
4 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapar ve veri tabanlarını saptar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 65 | 92.86 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve birey ile olan ilişkisini ve etkileşimini değerlendirir. | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 40 | 57.14 |
2 |
Kitle iletişim araçlarının toplumla ve kültürle olan etkileşiminin sonuçlarını değerlendirir, iletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel / toplumsal boyutlardaki etkilerini yorumlar. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 48 | 68.57 |
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında ürün vermek için gereken metinleri program türlerine göre sınıflandırır. | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 51 | 72.86 |
4 |
Medya okuryazarlığı bağlamında görsel-işitsel içeriklere erişim sağlar, bu içerikleri doğru algılayıp sonuç çıkarır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 40 | 57.14 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Görsel-işitsel dil oluşturma sürecinde alanının sağladığı tüm imkânları sentezler. | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 45 | 64.29 |
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında içerik üretiminde gerekli görsel-işitsel araçları kullanarak teknik düzeyde yetkin, estetik düzeyde yaratıcı ürünler dizayn eder. | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 49 | 70.00 |
3 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 50 | 71.43 |
4 |
Radyo, televizyon ve sinema yapımlarının hukuki sonuçlarını tartışır. | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 48 | 68.57 |
5 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türkçeyi etkili olarak kullanır. | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 48 | 68.57 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri takip edip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde geliştirir. | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 41 | 58.57 |
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında etik kurallara bağlı olarak üretim yapar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 38 | 54.29 |
3 |
İş sağlığı ve güvenliği hakkında edindiği bilgileri radyo, televizyon ve sinema alanıyla birleştirir. | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 32 | 45.71 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | 37 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 161 | 128 | 121 | 123 | 118 | 116 | 134 | 117 | 132 | 129 | 119 | 112 | 113 | 106 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |