Türkçe

11060 PERAKENDE SATIŞ VE MAĞAZA YÖNETİMİ (UE) -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Mağaza Yönetimi hakkında bilgi edinir.
   2 Perakendecilik hakkında bilgi edinir.
   3 Sektörü analiz eder.
   4 Mesleki kavramları yabancı dilde kullanır.
  • Ders
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Ürünü satışa hazırlar, onun satışını yapar.
   2 Satış sonrası hizmetleri yönetir.
   3 Satış stratejileri geliştirir.
   4 Müşteri ilişkilerini yönetir.
   5 Tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlar.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Staj
    KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
    Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
       1 Satış ekibinin motivasyonunu ve koordinasyonunu sağlar.
       2 Satış elemanlarını yönlendirir.
       3 Satış sürecini yönetir.
    • Ders
    • Staj
      Öğrenme Yetkinliği
         1 Mesleği ile ilgili etkinlikleri takip eder.
         2 Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder.
      • Ders
      • Seminer
      • Sosyal Faaliyet
        İletişim ve Sosyal Yetkinlik
           1 Müşteriler ile doğru iletişim kurar.
           2 Müşteriyle ilgili süreçlerde kurum-müşteri arası iletişimi sağlar.
        • Ders
        • Seminer
        • Staj
          Alana Özgü Yetkinlik
             1 Satış yapabilir.
             2 Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlar.
             3 Müşteri İlişkileri Yönetimi faaliyetlerine katkı sağlar.
              EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.