PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanır. | 5 | 4 | 0 | 3 | 4 | 0 | 3 | 19 | 54.29 |
2 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanır. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 15 | 42.86 |
3 |
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 10 | 28.57 |
4 |
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanır. | 2 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 0 | 9 | 25.71 |
5 |
Biyomedikal enstrümentasyonun temel prensiplerini tanır | 5 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 14 | 40.00 |
6 |
Temel biyofiziksel transport mekanizmasını tanır | 5 | 2 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 12 | 34.29 |
7 |
Kardiyopulmoner bypass ve diğer dolaşım destek uygulamaları sırasında oluşabilecek sorunların çözüm şekillerini sıralar | 4 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 13 | 37.14 |
8 |
Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında kalite standartlarını uygular. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 3 | 17 | 48.57 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Mekanik dolaşım desteği çeşitlerini ve uygulama alanlarını tanır, ayırt eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 27 | 77.14 |
2 |
ECMO, ECLS, IABP uygular, takip eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 27 | 77.14 |
3 |
LVAD, RVAD, TAH uygular, takip eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 27 | 77.14 |
4 |
Pediatrik - yetişkin kalp cerrahisi sırasında perfüzyon uygular, takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 27 | 77.14 |
5 |
Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında güvenlik, mekanik dolaşım uygulamasında kalite standartları, mekanik dolaşımda etik konular ve araştırma- geliştirme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 28 | 80.00 |
6 |
Mekanik dolaşım destek cihazlarının uygulama aşamasındaki laboratuar takibinin temel prensiplerini tanır, sıralar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 27 | 77.14 |
7 |
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 27 | 77.14 |
8 |
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 27 | 77.14 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında etik konuları tanır, sıralar | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 5.71 |
2 |
Kardiyopulmoner bypass uygulama sırasında dikkatli, sabırlı ve titiz çalışır. | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 5.71 |
3 |
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanır. | 3 | 5 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 9 | 25.71 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanır. | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 5.71 |
2 |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanır. | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 5.71 |
3 |
Mekanik dolaşım destek cihazlarının uygulama aşamasındaki laboratuar takibinin temel prensiplerini tanır, sıralar. | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 5.71 |
4 |
Kardiyopulmoner bypass ve diğer dolaşım destek uygulamaları sırasında oluşabilecek sorunların çözüm şekillerini sıralar | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 5.71 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanır. | 5 | 5 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 11 | 31.43 |
2 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır. | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 5.71 |
3 |
Kardiyopulmoner bypass uygulama sırasında dikkatli, sabırlı ve titiz çalışır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 10 | 28.57 |
4 |
Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında etik konuları uygular. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 10 | 28.57 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Kardiyopulmoner bypass ile ilişkili temel kavramları tanır, kardiyopulmoner bypass sırasında uygulanan teknikleri bilir | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 8 | 22.86 |
2 |
Kardiyopulmoner bypass komponentlerini ve uygulama tekniklerini tanır | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 8 | 22.86 |
3 |
Kardiyopulmoner bypass sırasındaki perfüzyonun yeterliliğini değerlendirir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 8 | 22.86 |
4 |
Myokardiyak koruma tekniklerini ve sistemik hipotermi uygulamalarını tanır, sıralar. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 8 | 22.86 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 31 | 31 | 15 | 9 | 9 | 27 | 9 | 14 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 121 | 69 | 45 | 43 | 95 | 12 | 27 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |