|
|
05060 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
İlişki Düzeyi Sayısal |
İlişki Düzeyi Sözel |
İlişki Varlığı |
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 |
1 |
PÇ1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve
uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde
kullanabilme becerisi. | 5 | 4 | 3 | 2 | 0 | 5 | 19 | 63.33 |
2 |
PÇ2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama,
formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 | 5 | 1 | 3 | 0 | 5 | 19 | 63.33 |
3 |
PÇ3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 | 4 | 2 | 5 | 0 | 5 | 21 | 70.00 |
4 |
PÇ4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 | 5 | 3 | 5 | 0 | 4 | 19 | 63.33 |
5 |
PÇ5.Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 | 5 | 2 | 5 | 0 | 4 | 19 | 63.33 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 |
1 |
PÇ6.Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 21 | 70.00 |
2 |
PÇ7.Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 | 1 | 5 | 4 | 0 | 3 | 18 | 60.00 |
3 |
PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 | 4 | 5 | 2 | 0 | 4 | 18 | 60.00 |
4 |
PÇ9.Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 1 | 3 | 2 | 5 | 0 | 3 | 14 | 46.67 |
5 |
PÇ10.Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 3 | 15 | 50.00 |
6 |
PÇ11.Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 | 4 | 2 | 3 | 0 | 2 | 13 | 43.33 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | T | % |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | T | % |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | T | % |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 11 | 22 | 22 | 22 | 22 | | 22 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 78 | 82 | 59 | 77 | | 81 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |
|