Türkçe

01090 ARAPÇA ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
Dersin Program Çıktıları İle Olan İlişkileri
Zorunlu Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ-I55100.00
2 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ-II55100.00
3 OKUMA BECERİLERİ-I55100.00
4 OKUMA BECERİLERİ-II4480.00
5 YAZMA BECERİLERİ-I55100.00
6 YAZMA BECERİLERİ-II55100.00
7 ARAPÇANIN YAPISI -I55100.00
8 ARAPÇANIN YAPISI –II55100.00
9 ARAPÇA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI55100.00
10 ARAPÇA ÖĞRETİM PROGRAMLARI3360.00
11 ARAP EDEBİYATI-I55100.00
12 ARAP EDEBİYATI-II55100.00
13 KARŞILAŞTIRMALI ARAPÇA-TÜRKÇE DİLBİLGİSİ55100.00
14 ARAPÇA-TÜRKÇE ÇEVİRİ-I55100.00
15 ARAPÇA-TÜRKÇE ÇEVİRİ-II55100.00
16 İLERİ OKUMA BECERİLERİ-I55100.00
17 İLERİ OKUMA BECERİLERİ-II55100.00
18 İLERİ KONUŞMA BECERİLERİ-I55100.00
19 İLERİ KONUŞMA BECERİLERİ-II55100.00
20 DİL BİLİMİ-I1120.00
21 ARAPÇA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ-I3360.00
22 TÜRKÇE-ARAPÇA ÇEVİRİ-I2240.00
23 ARAPÇA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ-II4480.00
24 DİL EDİNİMİ4480.00
25 TÜRKÇE-ARAPÇA ÇEVİRİ-II4480.00
26 DİL BİLİMİ-II3360.00
27 ARAPÇA DİYALEKTLER-I4480.00
28 ARAPÇA DİYALEKTLER-II55100.00
29 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ4480.00
30 MESLEKİ ARAPÇA4480.00
31 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I1120.00
32 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II1120.00
33 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ000.00
34 EĞİTİME GİRİŞ1120.00
35 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ000.00
36 EĞİTİM FELSEFESİ4480.00
37 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ4480.00
38 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ55100.00
39 SINIF YÖNETİMİ3360.00
40 TÜRK EĞİTİM TARİHİ55100.00
41 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI4480.00
42 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ000.00
43 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ1120.00
44 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK1120.00
45 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ4480.00
46 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME000.00
47 OKULLARDA REHBERLİK3360.00
48 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I3360.00
49 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA4480.00
50 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II4480.00
51 YABANCI DİL-I1120.00
52 YABANCI DİL -II1120.00
53 TÜRK DİLİ-I000.00
54 TÜRK DİLİ -II000.00
İlişkili Ders Sayısı / 5448--
İlişki Ağırlığı180--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Bölüm Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 KONUŞMA I55100.00
2 KONUŞMA II55100.00
3 ÇAĞDAŞ ARAP DÜNYASI55100.00
4 ARAP ŞİİRİ3360.00
5 ARAP DİLİ BELAGATI-I (MEANİ)55100.00
6 ARAP DİLİ BELAGATI-II (BEYAN-BEDİ’)4480.00
İlişkili Ders Sayısı / 66--
İlişki Ağırlığı27--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Fakülte Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 MİKRO ÖĞRETİM000.00
2 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME55100.00
3 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI000.00
4 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME000.00
5 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ55100.00
6 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ000.00
7 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA4480.00
8 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME55100.00
9 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM4480.00
10 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM4480.00
11 KÜLTÜR TARİHİ4480.00
12 İNSANLAR NASIL ÖĞRENİR?4480.00
13 KİŞİSEL GELİŞİM VE YAŞAM BECERİLERİ4480.00
14 İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ000.00
15 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ4480.00
İlişkili Ders Sayısı / 1510--
İlişki Ağırlığı43--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Üniversite Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM55100.00
2 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ000.00
3 KÜLTÜR VE DİL4480.00
4 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ000.00
5 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ1120.00
6 TÜRK İŞARET DİLİ4480.00
7 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE000.00
8 BESLENME VE SAĞLIK 4480.00
9 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME000.00
İlişkili Ders Sayısı / 95--
İlişki Ağırlığı18--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.