PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Alanı ile ilgili konu başlıklarını ve alanının kapsamını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 50 | 100.00 |
2 |
Alanıyla ilgili yapılmış ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları bilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 41 | 82.00 |
3 |
Alanı hakkında derinlemesine literatür bilgisine sahip olur. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40 | 80.00 |
4 |
Alanıyla ilgili terimler ve kuramlar hakkında bilgi edinir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 41 | 82.00 |
5 |
Alanıyla ilgili güncel konuları bilir ve akademik bakış açısı ile bunları analiz eder. | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 38 | 76.00 |
6 |
Alanı ile ilişkili farklı bilim dalları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 30 | 60.00 |
7 |
Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 32 | 64.00 |
8 |
Alanına özgün bir konunun araştırmasını, değerlendirmesini ve uygulamasını yapar | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 32 | 64.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Alanındaki akademik çalışmalarla akademik bakış açısı kazanır. Bu bakış açısı ile güncel konulara dair yorumlar ve çözümler üretir. | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 0 | 3 | 5 | 1 | 34 | 68.00 |
2 |
Alanındaki kuramsal bilgileri değerlendirir ve bu bilgileri uygular.
Çok yönlü bakış açısı ile yaratıcı projeler üretir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 0 | 3 | 5 | 1 | 34 | 68.00 |
3 |
Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler ve yöntemler oluşturur. | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 0 | 3 | 5 | 2 | 34 | 68.00 |
4 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 | 1 | 33 | 66.00 |
5 |
Kamuoyunu ve hedef kitleyi tanıma ve anlama alanında araştırmayı etkin kullanır. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | 34 | 68.00 |
6 |
Toplumsal hassasiyetleri ve trendleri yakından takip eder. | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 0 | 2 | 4 | 5 | 34 | 68.00 |
7 |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 33 | 66.00 |
8 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 33 | 66.00 |
9 |
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 0 | 13 | 26.00 |
10 |
Bilimsel araştırma metod ve yöntemlerini ileri düzeyde özgün çalışmalarında kullanır. | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 29 | 58.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Alanı ile ilgili araştırma, uygulama, planlama ve değerlendirme başlıklarında bir proje çalışmasında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 36 | 72.00 |
2 |
Alanı ile ilgili yapılan etkinliklerle ilgili projeler ve değerlendirme raporları üretir. | 3 | 4 | 0 | 4 | 4 | 3 | 0 | 4 | 4 | 1 | 27 | 54.00 |
3 |
Bir halkla ilişkiler projesini proje aşamasından uygulama aşamasına kadar yürütür. | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 | 31 | 62.00 |
4 |
İletişim alanında ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde en az bir makale yayınlar. | 0 | 3 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 20 | 40.00 |
5 |
Toplumsal sorunlara karşı sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 3 | 29 | 58.00 |
6 |
Markalar ve kurumlar için halkla ilişkiler projeleri üretir. | 5 | 5 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 3 | 28 | 56.00 |
7 |
Yenilikçi ve problem çözmeye yönelik sosyal veya kurumsal projeler üretir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 3 | 29 | 58.00 |
8 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | 4 | 5 | 3 | 0 | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 1 | 28 | 56.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi, beceri, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarım becerisinin tüm yönlerine hakimdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 41 | 82.00 |
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 44 | 88.00 |
3 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 42 | 84.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Etkin biçimde sunum tekniklerini kullanır. | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 0 | 3 | 0 | 12 | 24.00 |
2 |
Çeşitli sunum materyalleri ile sunumunu destekler. | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 5 | 0 | 3 | 0 | 11 | 22.00 |
3 |
Hedef kitleyi anlama ve ikna etmede iletişim biçimlerini etkin kullanır. | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 0 | 2 | 0 | 3 | 5 | 28 | 56.00 |
4 |
Hedef kitleyle olumlu iletişim ortamları yaratır ve empati geliştirir. | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 0 | 2 | 0 | 5 | 5 | 30 | 60.00 |
5 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 2 | 0 | 1 | 4 | 0 | 1 | 0 | 5 | 0 | 16 | 32.00 |
6 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 0 | 0 | 18 | 36.00 |
7 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 1 | 3 | 0 | 1 | 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 1 | 15 | 30.00 |
8 |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 | 12 | 24.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin bir biçimde kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 2 | 7 | 14.00 |
2 |
Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır. | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 2 | 0 | 1 | 5 | 0 | 15 | 30.00 |
3 |
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 1 | 14 | 28.00 |
4 |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 0 | 2 | 5 | 1 | 22 | 44.00 |
5 |
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 0 | 1 | 5 | 1 | 23 | 46.00 |
6 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 5 | 4 | 0 | 3 | 1 | 1 | 0 | 1 | 5 | 0 | 20 | 40.00 |
7 |
Yenilik arayışı içinde olma istekliliğini göstererek, alana ilişkin yapılacak çalışmalara özgün bir katkı verir. | 1 | 5 | 0 | 3 | 1 | 1 | 0 | 3 | 5 | 0 | 19 | 38.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 44 | 39 | 42 | 33 | 35 | 41 | 32 | 22 | 37 | 42 | 32 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 145 | 162 | 113 | 128 | 139 | 93 | 76 | 117 | 170 | 89 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |